بازداشت سارق مامورنما در تهران
کد خبر: ۲۶۹۰۰۹
تاریخ انتشار: 2023 January 22    -    ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک سارق با لباس پلیس، دو موبایل قاپ حرفه‌ای در شهرک غرب و فردی که به زور وارد منازل شده و از آن سرقت کرده بود، خبر داد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک سارق با لباس پلیس، دو موبایل قاپ حرفه‌ای در شهرک غرب و فردی که به زور وارد منازل شده و از آن سرقت کرده بود، خبر داد.

 

 
 

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای به تشریح تعدادی از ماموریت‌های ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد در حال گشت‌زنی نامحسوس در این محله بود که به رفتار مشکوک فردی با لباس پلیس مشکوک شده و آن را تحت نظر قرار دادند. ماموران مشاهده کردند که این فرد با سوءاستفاده از لباس و غصب عنوان پلیس اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان کرد که در همین راستا بلافاصله برای دستگیری وی وارد عمل شدند. 

وی با بیان اینکه متهم در محل دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، گفت:‌ از متهم دستگیر شده تجهیزات پلیسی مانند دستنبد و بی‌سیم نیز کشف شد. این فرد به مقر انتظامی منتقل شده و در آنجا تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به چندین فقره سرقت و اخاذی به همین شیوه اعتراف کرد و گفت که  مدتی است با تهیه لباس پلیس سرقت کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون ۱۰ تن از مالباختگان از سوی ماموران پلیس مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، گفت:‌تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان همچنان ادامه دارد. 

دستگیری موبایل قاپ‌های حرفه‌ای در شهرک غرب

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت همچنین از دستگیری دو موبایل‌قاپ حرفه‌ای در شهرک غرب تهران خبر داد و گفت:‌ به دنبال افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در محدوده شهرک غرب تهران رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب قرار گرفته و در همین راستا نیز گشت‌زنی‌های هدفمند ماموران آغاز شد.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی ساعت تردد و مشخصات ظاهری سارقان را شناسایی کردند افزود: ماموران حین گشت زنی در محله بودند که موتورسیکلتی با یک راکب و ترک‌نشین با همان مشخصات اعلامی را که در حال زاغ زنی بود مشاهده کردند. این دو نفر در یک لحظه با سوءاستفاده از غفلت شهروندان گوشی تلفن وی را سرقت کرده و متواری شدند. 

موقوفه‌ای با بیان اینکه ماموران سریعا وارد عمل شده و در یک عملیات ضربتی و منسجم و اجرای طرح مهار دستگیری متهمان را در دستورکار قرار دادند، گفت:‌یکی از این افراد در هنگام دستگیری با اسپری اشک آور به ماموران حمله ور شده بود که در نهایت دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهمان ۳۱ و ۲۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل‌قاپی در غرب تهران و ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند. همچنن تعدادی از مالباختگان نیز مورد شناسایی قرار گرفتند.

زورگیری از خانه‌های مردم در نارمک

وی از دستگیری سارق زورگیر با پنج فقره سرقت منزل در شرق تهران خبر داد و گفت:‌ با اعلام یک فقره زورگیری در محله نارمک تهران که متهم به زور وارد منزل شده و با بستن دست و پای صاحب خانه اقدام به سرقت طلا و پول کرده بود، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق در دستورکار تیم عملیات کلانتری این محل قرار گرفت و تحقیقات میدانی در این زمینه آغاز شد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه با تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی مشخصات و ساعات حضور متهم از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت. گفت:‌ مشخصات به دست آمده به کلیه واحدهای گشتی اعلام شد تا اینکه روز گذشته عملیات کلانتری در حال گشت زنی در محدوه نارمک متهم را با همان مشخصات مشاهده کردند و سریعا وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای و اجرای طرح مهار پس از اینکه متهم با سلاح سرد به ماموران حمله کرده بود در نهایت او را زمین گیر و دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف سلاح سرد از متهم، تصریح کرد: متهم ۵۶ ساله در تحقیقات پلیسی به جرم خود مبنی بر سرقت و پنج فقره زورگیری از شهروندان معترف شد. تاکنون با مراجعه مالباختگان پنج نفر از شاکیان متهم را شناسایی کردند.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ برای متهمان دستگیر شده در این ماموریت‌ها، پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار