چرا باید طراحی داخلی اتاق را از کفپوش شروع کنید
کد خبر: ۲۶۹۱۷۶
تاریخ انتشار: 2023 February 12    -    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
یک قالی زیبا می‌تواند زمینه لازم را برای بقیه اتاق فراهم کند. یک قالی زیبا می‌تواند زمینه لازم را برای بقیه اتاق فراهم کند. می‌توانید از میان رنگ‌های قالی چند رنگ خاص را برای دیوار و اثاثیه - یا حتی برای ایجاد فضایی دراماتیک – برای سقف اتاق انتخاب کنید.»

چرا باید طراحی داخلی اتاق را از کفپوش شروع کنید

چرا باید طراحی داخلی اتاق را از کفپوش شروع کنیدتابناک باتو ــ بی‌دلیل نیست که بیشتر کفپوش‌هایی که در بازار دیده می‌شوند رنگ‌هایی ساده و خنثی دارند. متاسفانه رنگ‌های به اصطلاح خنثی مثل خاکستری، بژ و سایه‌های میان این دو راه فرار خوبی هستند. استفاده از آن‌ها نماد اجتناب از پرداختن به قابلیت‌های یک مکان است. کفی که با رنگ خاکستری پوشیده شده در واقع آخرین تکه شکلاتی است که در جعبه نخورده باقی مانده است (به عبارت دیگر آخرین گزینه).

نگرانی از اشتباه در دکوراسیون، عامل راننده محبوبیت کفپوش‌های کسالت‌آور است. برای مقابله با این وحشت، کارشناسان تزیین داخلی توصیه می‌کنند تزیین اتاق را با انتخاب کفپوش شروع کنید در عوض آن که آن را در مرحله آخر قرار دهید. بسیاری از معماران داخلی معتقدند که کف اتاق باید مثل یک بوم نقاشی و زمینه رنگ و شکل بقیه اتاق قرار گیرد. اخیرا میشل اُگوندِهین، دکوراتور سرشناس، در گفت‌وگو با مجله «اِل دکوراسیون» گفت: «مهم‌ترین تصمیم در دکوراسیون (اتاق) کفپوش آن است. این به معنی واقعی کلمه و از نظر دید، زمینه همه چیز است و آن چه رویش قرار داده می‌شود، منظره اطراف را به هم مربوط و پی‌ریزی می‌کند.»

چرا باید طراحی داخلی اتاق را از کفپوش شروع کنید

این به معنی آن نیست که کفپوش را باید پیش از هر چیز دیگر انتخاب و نصب کرد اما در سراسر طول تزیین محل باید تکه‌ای کفپوش مورد نظرتان را در جیب بغلتان حمل کنید و آن را با تعمل و فکر در کنار دیگر رنگ‌ها، کاغذ دیواری و مبلمان اتاق بگیرید و نگاه کنید. شما در نمایشگاه رنگ و وسائل خانه (باید) مستقیم به خانه‌تان نگاه کنید.

چارلز آنابل، مدیر شرکت فرش «گرُونِر ویلسون» معتقد است که «مردم در مجموع در مورد انتخاب طرح و رنگ کفپوش شجاع‌تر شده‌اند. همان گونه که در دوسال گذشته صاحبان خانه احتیاط را کنار گذاشته و خانه‌‌هایشان را با رنگ‌های چشمگیر و کاغذ دیواری‌های پر نقش و نگار تزیین کرده‌اند، این برخوردِ هرچه چشمگیرتر، بهتر به مد کفپوش در سال ۲۰۲۱ هم سرایت کرده است.» استفاده از یک قالی زیبا و ماکسیمالیست (توضیح: روندی در دکوراسیون داخلی که رنگ‌های زنده و طرح‌های درشت و اغراق‌آمیز را ترجیح می‌دهد) به ویژه حال که دکوراسیون داخلی تحت تاثیر ماکسیمالیسم است خانه شما را به محلی کامل و فکر شده تبدیل می‌کند.

متیو ویلیامسون، معمار داخلی که اخیرا در ارائه یک مجموعه مدرن و رنگین قالی با شرکت تولید کفپوش «آفبیتی» همکاری کرده است، می‌گوید: «رنگ و طرح می‌تواند از نظر زیبایی و احساسی با ما حرف بزند، خانه‌هایمان را شکیل کند و خود را از میان دیوارها، اثاثیه و البته کف زمین نشان دهد. بهترین نقطه شروع هنگامی که رنگ و طرح را وارد خانه می‌کنید، کفپوش است که زمینه و لنگرگاه بقیه فضای آن است.

یک قالی زیبا می‌تواند زمینه لازم را برای بقیه اتاق فراهم کند. می‌توانید از میان رنگ‌های قالی چند رنگ خاص را برای دیوار و اثاثیه - یا حتی برای ایجاد فضایی دراماتیک – برای سقف اتاق انتخاب کنید.»

چرا باید طراحی داخلی اتاق را از کفپوش شروع کنید

جودی هَتون، مدیر موسسه دکوراسیون داخلی «برینتونز» می‌گوید از نگاهی عملی‌تر می‌توانید روی یک موکت یا قالی که به آن علاقه دارید به عنوان نقطه شروع برای باقی روند تزیین محل استفاده کنید. او می‌افزاید: «کفپوش بخشی از اتاق است که احتمالا طولانی‌تر از سایر بخش‌ها آن نگاه می‌دارید. این قطعه‌ای است که باید (بیش از سایر قطعات دکوراسیون اتاق) دوام داشته باشد و احتمالا بیشترین هزینه را هم برده است. بنابراین عاقلانه است که کار را از کفپوش شروع کنید. پس از آن رنگ و اثاثیه را می‌توانید در تکمیل و هماهنگی با کفپوش انتخاب کنید که بدون نیاز به خرید قالی جدید دستتان را برای تغییر فضا و شکل اتاق در آینده باز می‌گذارد.»

منبع: ایندیپندنت فارسی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار