گازگرفتگی برخی دختران خوابگاه دانشگاه همدان
کد خبر: ۲۶۹۲۴۲
تاریخ انتشار: 2023 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسیدکرین تعدادی از دانشجویان دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی این شهرستان در خوابگاه دخترانه خبر داد.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسیدکرین تعدادی از دانشجویان دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی این شهرستان در خوابگاه دخترانه خبر داد.
 
 
 
دکتر حامد صفاری اظهار کرد: صبح امروز-دوشنبه ۳ بهمن‌ماه- با مرکز  اورژانس ۱۱۵ شهرستان مبنی بر گازگرفتگی تعدادی از دانشجویان دانشگاه سیدجمال در خوابگاه دخترانه دانشگاه تماس گرفته می‌شود و نخستین ماموریت اورژانس راس ساعت ۸.۴۳ صبح انجام می‌شود.
 
وی افزود: بلافاصله با تماس با اورژانس ۱۱۵ و اطلاع دانشکده علوم پزشکی از این موضوع  ریاست دانشکده ستاد مربوطه را تشکیل می دهد و اقدامات لازم توسط تیم معاونت درمان به نحو احسن انجام می گیرد و تیم پشتیبانی بیمارستان نیز وارد عمل می شود.
 
صفاری ادامه داد: این تعداد بیماران انتقال داده شده به بیمارستان اکثرا دارای علائم تهوع، استفراغ و سرگیجه بودند که بلافاصله با مراجعه و انتقال آنها به اورژانس بیمارستان قائم(عج) از لحاظ علائم حیاتی و اکسیژن خون مانیتور شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی از این دانشجویان هم با توجه به علائمی که داشتند از آنها آزمایش گاز خون شریانی(ای. بی. جی) گرفته شد.
 
صفاری با بیان اینکه اکثر بیماران مراجعه کننده در وضعیت استیبل و باثبات بودند و مشکل خاصی نداشتند و علامت‌درمانی و اکسیژن‌درمانی شدند، مطرح کرد: افرادی که دارای درد قفسه سینه بودند ضمن مشاوره قلب از آنهت نوار قلب گرفته شد.
 
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اکثر این بیماران که صبح به بیمارستان منتقل شده بودند، شرایط خوبی داشتند و مرخص شدند، اظهار کرد: در نوبت عصر هم چند تن از دانشجویان مراجعه داشتند که تحت اقدامات درمانی و مانیتورینگ قرار گرفتند و چند ساعتی در اورژانس تحت نظر بودند و با علائم حیاتی خوب آنها نیز مرخص شدند.
 
صفاری در پایان یادآور شد: از ریاست دانشکده علوم پزشکی، تیم معاونت درمان و اورژانس بیمارستان که بلافاصله با اقدامات خوب خود موارد بحرانی را پیش بینی کرده بودند، کمال تقدیر را  دارم.
 
روابط عمومی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی هم مطلبی را در این رابطه به خبرگزاری ایسنا ارسال کرده، در این مطلب آمده است: "بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی صبح روز دوشنبه سوم بهمن ماه تعدادی از دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه شماره یک آن دانشگاه، با همراهی مسئولان دانشگاه و با مساعدت اورژانس شهرستان اسدآباد با علائم سردرد، سرگیجه و تهوع به بخش اورژانس بیمارستان قائم(عج) اسدآباد مراجعه کردند که با اقدام مسئولانه مدیریت و کادر بیمارستان سریعا اقدامات لازم سرپایی و بستری موقت در اورژانس برای آنها صورت گرفت و به لطف خدا تا ظهر همان روز پس از اطمینان از بهبودی و سلامت کامل این عزیزان، همه دانشجویان ترخیص شده به خوابگاه بازگشتند.
 
خوشبختانه رسیدگی این موضوع به سرعت و با همراهی معاونت دانشجویی دانشگاه در دستور کار مراجع ذی‌صلاح شهرستان قرار گرفت که امید است با تدابیر در نظر گرفته شده از تکرار وقایع این‌چنینی جلوگیری شود.
 
ضمن تشکر از همکاران دانشگاه، پرسنل درمانی و اورژانس و همکاری دانشجویان خوابگاهی، به اطلاع می رساند تمامی دانشجویان خوابگاه در صحت و سلامت کامل به سر می برند.
 
لازم به ذکر است، در پی سرمای کم سابقه حاکم بر استان همدان، مجموعه دانشگاه در تلاش است تا ضمن مدیریت مصرف انرژی در فضاهای دانشجویی، شرایط دمایی مطلوب دانشجویان در خوابگاه را به طرق ممکن فراهم سازد."
 
یکی از دانشجویان این خوابگاه هم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوابگاه دخترانه شماره یک این دانشگاه دارای  ۱۷۵ دانشجو بوده که تقریبا نیمی از دانشجویان حدود ۶۷ نفر دچار گازگرفتگی و مسمومیت با مونوکسیدکربن شده اند.
 
وی با بیان اینکه بیشتر افراد دچار مسمومیت در طبقه دوم خوابگاه مستقر بوده‌اند، تصریح کرد: به علت سرمای شدید و پاسخگو نبودن پکیج خوابگاه برای گرمایش دانشجویان شب گذشته یک دستگاه بخاری گازی برای این‌خوابگاه نصب شد که گویا به علت عدم نصب صحیح بخاری این اتفاق برای دانشجویان رخ داده است.
 
این دانشجو یادآور شد: صبح امروز به واسطه سر و صدای طبقه دوم خوابگاه از خواب بیدار شدم و برای جویا شدن از موضوع به طبقه بالا رفتم که با بیهوشی برخی از دانشجویان مواجه و خود نیز دچار گازگرفتگی شدم.
 

وی گفت: دانشجویان دچار مسمومیت شده ناشی از مونوکسیدکربن خوابگاه صبح امروز بلافاصله با دو آمبولانس و یک مینی بوس به اورژانس بیمارستان اعزام شدند ضمن اینکه بعد از ظهر و شب نیز دو گروه دیگر به علت داشتن علائم گازگرفتگی مجدد به بیمارستان منتقل شدند که خوشبختانه حال تمامی دانشجویان مساعد بوده و هیچ یک از دانشجویان در بیمارستان بستری نیستند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار