دختر مشهوری که دارای ۴۰ شخصیت متفاوت است
کد خبر: ۲۶۹۴۰۰
تاریخ انتشار: 2023 January 26    -    ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
یوتیوبر ۲۳ ساله فرانسوی که اولمپ (Olympe) نام دارد، اخیراً به ۲۵۵,۰۰۰ دنبال کننده کانال سلامت روان خود گفته است که با پزشکان بلژیکی که «خودکشی کمکی» (Assisted Suicide) می کنند در تماس است.

یوتیوبر ۲۳ ساله فرانسوی که اولمپ (Olympe) نام دارد، اخیراً به ۲۵۵,۰۰۰ دنبال کننده کانال سلامت روان خود گفته است که با پزشکان بلژیکی که «خودکشی کمکی» (Assisted Suicide) می کنند در تماس است. «خودکشی کمکی» نوعی از اتانازی است که در آن متخصصان به افراد داوطلب در انجام عمل اتانازی کمک می‌کنند.

 

 

 
 

دختر مشهوری که دارای ۴۰ شخصیت متفاوت است

این سازنده محتوای یوتیوب، از اختلالات تجزیه ای یا اختلال چند شخصیتی رنج می برد، در این شرایط گاهی فرد از خود و محیطش جدا می‌شود و به اصطلاح، در ذهن بیمار، تجزیه و گسستی به وجود می‌آید که با محدود شدن احساسش از هویت خود یا اختلال درحافظه‌ بروز می‌کند. این شرایط اغلب برای کسانی که تحت تأثیر آن هستند، بسیار ناراحت کننده است.

اما پزشک بلژیکی ایو دی لوخت، که اولمپ به او مراجعه کرده است، گفت که کلینیک‌ها، مراکز دستگاه های اتانازی نیستند و این فرآیند می‌تواند چندین ماه یا سال طول بکشد تا اینکه کسی بتواند به خدمات خودکشی قانونی دسترسی پیدا کند.

این صحبت ها به دنبال مرگ بحث برانگیز یک جوان ۲۳ ساله دیگر مطرح شد که از مشکلات روانی رنج می برد و سال گذشته تصمیم گرفت به زندگی خود در بلژیک پایان دهد.

اولمپ، که طبق گزارش ها با حدود ۴۰ شخصیت متمایز زندگی می کند در پستی در اینستاگرام خود گفت: «در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به خودکشی کمکی در بلژیک متوسل خواهم شد و در حال حاضر با پزشکان در تماس هستم. این زندگی من است. این تصمیمی است که گرفته ام و گرفتن آن سخت بود.»

اما دکتر دو لوخت، که ظاهراً اولمپ با او تماس گرفته بود، ادعاهای این زن جوان مبنی بر پیشرفت مذاکرات را رد کرد. او گفت که این روند ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد، و تاکید کرد از اینکه بلژیک به عنوان مقصدی برای اتانازی، فرانسوی ها دیده می شود، خسته شده است.

 

دختر مشهوری که دارای ۴۰ شخصیت متفاوت است

دکتر دو لوخت گفت: «من پرونده پزشکی او را ندیده ام اما ایمیل های او را خوانده ام. او می خواهد با من ملاقات کند. ما از ملاقات با افرادی مانند او، امتناع نمی کنیم، اما به آنها توضیح می دهیم که این روند می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد.»

دکتر دو لوخت توضیح داد: «این زن جوان پایان سال جاری میلادی را برای اتانازی خود اعلام کرده است، این تاریخ مطمئناً توسط من تعیین نشده است. قبل از دیدار با او به اطلاعات بسیار بیشتری نیاز دارم.»

این یوتیوبر جوان از آن زمان تاکید کرده است که نمی‌خواهد الگویی برای جوانان باشد و از کسانی که افکار تاریک خودکشی دارند خواست از اطرافیان خود کمک بگیرند و به آنها تکیه کنند.

 

دختر مشهوری که دارای ۴۰ شخصیت متفاوت است

اتانازی، در بلژیک، هلند، لوکزامبورگ، آلمان و اسپانیا قانونی است. کمک قانونی به خودکشی یک انسان، به بیمار ابزاری برای پایان دادن به زندگی خود می دهد که در بیشتر اروپا غیرقانونی است.

سوئیس به خودکشی کمکی اجازه می دهد، اما اتانازی به صورت فعال قانونی نیست. اتانازی در فرانسه غیرقانونی است، اما یک شورای شهروندی شروع به بحث درباره رویکرد این کشور به مراقبت های پایان عمر به طور کلی و وضعیت قانونی کمک به خودکشی کرده است.

در بریتانیا، کمک به شخص دیگری برای خودکشی، تا ۱۴ سال حبس دارد.

دختر مشهوری که دارای 40 شخصیت متفاوت است

۴۸.۶ درصد از روانپزشکان، در سال ۲۰۱۹ از دسترسی به اتانازی برای افرادی که مبتلا به بیماری روانی شدید و مداوم تشخیص داده شده بودند، حمایت نکردند. تقریباً یک سوم پزشکان از دسترسی به این امکان پشتیبانی می‌کردند و کمی بیش از ۲۰ درصد در این مورد بی‌طرف بودند.

تعداد فزاینده ای از بیماران با مشکلات روانی به دنبال «خودکشی کمکی» هستند.

مقاله ای در سال ۱۹۹۴ به این نتیجه رسید که در دسترس بودن خودکشی کمکی، ممکن است منجر به افزایش نرخ خودکشی در جمعیت عمومی، به ویژه در میان جوانان می شود. محققان بر اهمیت ارزیابی توانایی تصمیم گیری فرد برای اتانازی تاکید کردند.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار