اصول جلسه اول خواستگاری که باید رعایت کنید
کد خبر: ۲۶۹۶۳۶
تاریخ انتشار: 2023 January 28    -    ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
یک روانشناس و کارشناس مذهبی در خراسان جنوبی ‌اظهار کرد: توجه به یک سری اصول و جزئیات در خواستگاری توسط خانواده پسر برای رسیدن به هدف لازم است‌.
یک روانشناس و کارشناس مذهبی در خراسان جنوبی ‌اظهار کرد: توجه به یک سری اصول و جزئیات در خواستگاری توسط خانواده پسر برای رسیدن به هدف لازم است‌.
 
حجت‌الاسلام قاسم فلسفی با اشاره به اینکه در ماه‌های رجب و شعبان خواستگاری‌ها رونق می‌گیرد، در مورد طرح مسئله برای اولین جلسه خواستگاری، گفت: مراسم خواستگاری در هر نقطه از کشور راه و روش خود را دارد؛ حتی در هر خانواده‌ای رسم و رسوم و آداب این کار متفاوت است اما معمولا استانداردهایی برای این کار در نظر گرفته می‌شود.
 
وی با اشاره به رفتار پسران و خانواده آنان در این جلسه، افزود: زمان خواستگاری باید از قبل تعیین شود؛ خانواده پسر باید قبل از حضور در خانه دختر، زمان و ساعت خواستگاری را با خانواده دختر هماهنگ کنند تا خانواده دختر بتوانند شرایط خواستگاری و خانه را برای حضور خواستگاران مهیا کنند.
 
فلسفی ادامه داد: خانواده پسر اگر بدون هماهنگی وارد خانه دختر شوند، شاید خانواده دختر و وضعیت خانه به گونه‌ای باشد که پذیرش مهمان‌ها کمی به تاخیر بیانجامد و باعث سوء تفاهم و حس بی‌احترامی به خانواده پسر دست بدهد که اصلا خوشایند نیست.
 
وی بیان کرد: زمان خواستگاری بهتر است بعد ازظهر و یا ساعات اولیه شب باشد چراکه در این موقع از روز معمولا تمام اعضای خانواده و افراد تاثیرگذار دختر و پسر در خانه حضور داشته و می‌توانند در خواستگاری شرکت کنند.
 
فلسفی با بیان اینکه نباید افراد زیادی همراه پسر به خواستگاری بروند، تصریح کرد: مهم است که همه افراد خانواده ر
 
دوست دارند در این مراسم شرکت کنند، اما دقت کنید که حتما در این مورد تصمیم عاقلانه‌ای بگیرید چراکه رفتارها و کیفیت حضور در اولین جلسه خواستگاری بسیار مهم است.
 
این روانشناس اظهار کرد: در کشور ما رسم است در نوبت اول، بانوان که معمولا مادر پسر عضو اصلی آن‌هاست همراه با دختران یا یکی از بانوانی که احتمالا بزرگ تر فامیل است در مجلس خواستگاری حاضر می‌شوند.
 
فلسفی ادامه داد: خانواده داماد باید سعی کنند که تعداد افراد کم و انگشت شمار باشد و بهتر است یک نفر بزرگ‌تر، دانا و دارای قدرت بیان صحبت کند و اگر تمام مسئولیت را به بزرگتری که تحصیل کرده و دارای قدرت بیان است، بدهند، معمولا حرف‌ها منسجم‌تر خواهد بود و مقصود آن رساتر است.
 
وی با بیان اینکه لازم است خواستگاری برای بار اول رسمی و سنگین اجرا شود و از شوخی کردن بپرهیزند، افزود: در هر شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اگر در اولین جلسه گل به خانه دختر برده شود اثر روانی خوبی روی خانواده دختر خواهد داشت؛ حتی اگر خواستگاری به سرانجام نرسد.
 
فلسفی یادآور شد: تمام این اصول و جزئیات در به سرانجام رسیدن و یا نرسیدن یک ازدواج تاثیرگذار است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار