چطور در زعفرانیه زیر قیمت بازار آپارتمان بخریم؟
کد خبر: ۲۷۰۱۴۷
تاریخ انتشار: 2023 February 02    -    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
قیمت مسکن در منطقه یک تهران که محله‌های گران‌قیمتی مثل زعفرانیه و نیاوران را در خود جای داده، تقریبا به متری ۱۰۰ میلیون رسیده است.

قیمت مسکن در منطقه یک تهران که محله‌های گران‌قیمتی مثل زعفرانیه و نیاوران را در خود جای داده، تقریبا به متری ۱۰۰ میلیون رسیده است.

 

 

 
 

یعنی برای خرید یک خانه ۱۰۰ متری در این محدوده باید به‌طور متوسط ۱۰ میلیارد پول وسط گذاشت و خریداران واحد‌های ۵۰ متری باید چیزی نزدیک پنج میلیارد جور کنند. با این حال وقتی سراغ واحد‌هایی می‌رویم که عمربنای بیشتری دارند یا از داشتن امکانات مهمی مثل آسانسور و پارکینگ محروم هستند، خیلی از فروشنده‌ها کوتاه می‌آیند و رقم پیشنهادی خودشان را پایین می‌آورند.

قیمت آپارتمان ۵۵ متری در زعفرانیه توسط فروشنده‌ای نزدیک چهار میلیارد تومان اعلام شده است. یعنی می‌توانیم رقمی را که فروشنده بابت هر مترمربع زیرنظر گرفته حدود ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تصور کنیم. به‌این ترتیب مالک این آپارتمان حاضر است، واحدش را تقریبا متری ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زیر قیمت منطقه بفروشد.

البته عاملی که فروشنده را قانع کرده با این رقم دنبال مشتری باشد، به چیز‌هایی مثل نداشتن پارکینگ، انباری و عمربنا ۱۱ ساله ارتباط دارد. یا مثلا آپارتمان ۷۳ متری را در محدوده غربی زعفرانیه تصور کنید، که املاکی‌های شمال شهر آن را هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان یعنی تقریبا معادل میانگین قیمت مسکن در منطقه یک به خریداران پیشنهاد می‌دهند. این یکی طبقه زیر همکف ساخته شده، در ساختمان خبری از پارکینگ و انباری و آسانسور نیست و عمر بنا آن به ۱۵ سال قبل برمی‌گردد.

آپارتمان ۱۰۵ متری را بین فایل‌های مربوط به فروش مسکن در زعفرانیه به‌چشم می‌خورد که قیمت آن را دقیقا ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نوشتند. به این ترتیب خریدار باید برای هر مترمربع باید چیزی حدود ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جور کند. این واحد را سال ۸۰ ساختند و از داشتن آسانسور و پارکینگ محروم است. واحد ۱۱۵ متری را در زعفرانیه ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون آگهی کرده‌اند؛ متری ۱۰۰ میلیون. این یکی با پارکینگ فروخته می‌شود، اما آسانسور ندارد و عمر بنا آن به سال ۹۲ برمی‌گردد.

قیمت آپارتمان ۱۰۸ متری را در نیاوران در آگهی‌ها ۹ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان نوشته شده‌ است. به‌این ترتیب می‌توانیم ارزش هر متر از این خانه را حدود ۸۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بدانیم که حدود ۱۵ میلیون کمتر از متوسط قیمت مسکن در منطقه یک است. البته فروشنده این واحد احتمالا با درنظرگرفتن نبود پارکینگ و آسانسور و عمر بنا ۱۶ ساله با این رقم حاضر به فروش است. فروشنده دیگری بابت آپارتمان ۱۱۰ متری، چشم‌انتظار خریداری است که توانایی پرداخت ۱۰ میلیارد را داشته باشد. یعنی خریدار بابت هر مترمربع باید ۹۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بپردازد. این یکی سال ۸۵ ساخته شده و با اینکه طبقه سوم قرار گرفته، اما از داشتن آسانسور محروم است.

فروشنده آپارتمان ۱۰۰ متری دیگری در نیاوران، آن را ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌کند. یعنی حاضر است متری پنج میلیون کمتر از متوسط قیمت مسکن در منطقه یک، این خانه را بفروشد که البته نداشتن آسانسور برای واحدی که طبقه سوم قرار گرفته، ایراد بزرگ این واحد به‌حساب می‌آید. علاوه بر آن، عمر بنا واحد به ۱۶ سال رسیده و به خاطر همین چیز‌ها، آپارتمان را با قیمت کمتری نسبت به میانگین قیمت مسکن در منطقه یک می‌فروشند. در خیابان شهید باهنر واحد ۱۲۸ متری که سال ۷۸ ساخته شده را متری ۶۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌فروشند. یعنی خریدار باید هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول وسط بگذارد. به‌جز عمر بنای بالایی که این واحد دارد، نداشتن پارکنیگ و آسانسور فروشنده را قانع کرده که با این رقم دنبال مشتری باشد.

ویژگی آپارتمان‌های زیر قیمت در زعفرانیه و نیاوران

 

 

محدوده

متراژ

عمربنا

توضیح

قیمت پیشنهادی فروشنده

قیمت هر مترمربع

زعفرانیه

۵۵ متر

۱۱ سال

بدون پارکینگ و انباری

۳.۹۹۰ میلیارد تومان

۷۲.۵ میلیون تومان

زعفرانیه

۷۳ متر

۱۵ سال

بدون پارکینگ، آسانسور و انباری

۷.۳ میلیارد تومان

۱۰۰ میلیون تومان

زعفرانیه

۱۰۵ متر

۲۱ سال

بدون پارکینگ و آسانسور

۹.۵ میلیارد تومان

۹۰.۵ میلیون تومان

زعفرانیه

۱۱۵ متر

۹ سال

بدون آسانسور

۱۱.۵ میلیارد تومان

۱۰۰ میلیون تومان

نیاوران

۱۰۸ متر

۱۶ سال

بدون پارکینگ و آسانسور

۹.۰۹۵ میلیون تومان

۸۴.۲ میلیون تومان

نیاوران

۱۰۰ متر

۱۶ سال

بدون آسانسور

۹.۵ میلیارد تومان

۹۵ میلیون تومان

نیاروان

۱۲۸ متر

۲۳ سال

بدون پارکینگ و آسانسور

۸.۵ میلیارد تومان

۶۶.۴ میلیون تومان

نیاوران

۱۱۰ متر

۱۵ سال

بدون آسانسور

۱۰ میلیارد تومان

۹۰.۹ میلیون تومان

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار