پیکاپ غول‌پیکر چینی در خیابان‌های تهران!
کد خبر: ۲۷۱۰۲۴
تاریخ انتشار: 2023 February 12    -    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
 پیکاپ راین رپچر به عنوان فورد رپتور چینی به خیابان‌های ایران آمد. در ادامه با مشخصات پیکاپ جدید خودروسازان راین آشنا خواهیم شد.

 پیکاپ راین رپچر به عنوان فورد رپتور چینی به خیابان‌های ایران آمد. در ادامه با مشخصات پیکاپ جدید خودروسازان راین آشنا خواهیم شد.

 

 

پیکاپ غول‌پیکر چینی در خیابان‌های تهران!

شرکت خودروسازان راین به تازگی پیکاپ شرکت Kawei چین را به بازار ایران آورده که به دلیل شباهت زیاد به فورد اف ۱۵۰ رپتور به عنوان فورد رپتور چینی شناخته می‌شود. این خودرو که در حال انجام تست‌های فنی است، در آینده‌ای نزدیک توسط خودروسازان راین با نام راین رپچر روانه بازار ایران خواهد شد.

معرفی راین رپچر

بخش طراحی

راین رپچر از لحاظ ظاهری به نسل قبلی پیکاپ فورد اف ۱۵۰ رپتور شباهت زیادی دارد. از بخش‌های مشابه راین رپچر با فورد رپتور می‌توان به در محفظه بار، آینه‌های کناری، خطوط کاپوت، قاب جلوپنجره و چراغ‌های جلو اشاره کرد. البته طراحان گرافیک داخلی جلوپنجره و چراغ‌های جلو را نسبت به فورد رپتور تغییر دادند.

همچنین فرم مناسب سپرها و کم بودن ارتفاع آنها باعث شده تا این پیکاپ چینی از زاویه ورود و خروج مناسبی برخوردار شود. نمای کناری نیز به دلیل رکاب بزرگ، آینه‌های کناری عمودی، فلاپ‌های برجسته دور گلگیرها و قلاب‌های بزرگ در بخش بار باعث شده تا طراحی این بخش عضلانی به نظر برسد. بخش بار نیز از فضای مناسبی بهره می‌برد و مالکان می‌توانند در این بخش کلیه تجهیزات آفرودی را نصب کنند.

پیکاپ راین رپچر از لحاظ طراحی داخلی نسبت به رقیب خود یعنی دایون V5 یا زامیاد زاگرس قدیمی‌تر است، اما طراحان با قطعات تزئینی طرح چوب در بخش داشبورد و تودری‌ها توانستند طراحی آن را کمی ارتقا دهند. در مرکز داشبورد یک مانیتور برای سیستم مالتی مدیا و در پشت فرمان نیز نشانگرهای آنالوگ به چشم می‌خورد. طراحان در بخش پنل تهویه نیز سه کلید چرخان برای تنظیمات شدت باد، دما و تنظیم موقعیت پرتاب باد در نظر گرفتند.

امکانات رفاهی و ایمنی

این پیکاپ چینی از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی چون پوشش ضد خش قسمت بار، شیشه بالابرهای برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های روز، دوبین و سنسور دنده عقب، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ضد قفل، مانیتور و دو ایربگ ایمنی بهره می‌برد.

مشخصات فنی راین رپچر

پیکاپ راین رپچر از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی حداکثر ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور حداکثر ۲۸۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۶ سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را برعهده دارد.

کجت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار