وزن حشرات کره زمین چقدر است؟
کد خبر: ۲۷۱۰۳۸
تاریخ انتشار: 2023 February 12    -    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
 یک مطالعه برای اولین بار وزن ترکیبی همه حشرات خشکی و بندپایان زمین را محاسبه کرده است.

 یک مطالعه برای اولین بار وزن ترکیبی همه حشرات خشکی و بندپایان زمین را محاسبه کرده است.

 
 

مطالعه اخیر برای اولین بار وزن ترکیبی همه حشرات خشکی و بندپایان زمین را محاسبه کرد.

وزن حشرات کره زمین چقدر است؟

نتیجه بسیار ترسناک است. ظاهراً اگر وزن همه را ترکیب کنیم، با زیست توده‌ای تقریباً برابر با وزن کل انسان‌ها و دام‌های روی زمین روی زمین مواجه می‌شویم. برآوردهای محققان وزن تازه کل حشرات خشکی و بندپایان (به استثنای گونه های آبزی/دریایی) را در حدود هزار میلیون تن (Mt) نشان می دهد. برای مقایسه، زیست توده انسانی حدود 400 میلیون تن است.

رسیدن به این تخمین شامل جستجوی حدود 500 سایت نظرسنجی برای داده‌هایی بود که نشان‌دهنده هزاران مشاهدات در طول سال‌ها تحقیق در بیش از 300 مکان بود. محققان در جستجوی بینش هایی در مورد زیست توده حشرات زیر خاک، کف جنگل و در میان برگ های پوشش گیاهی زمین بودند.

سپس آنها توانستند اعداد بزرگتر را به گروه های نماینده تقسیم کنند. آنها دریافتند که موریانه ها به عنوان یک گروه بسیار موفق از حشرات اجتماعی که در کلنی های وسیع وجود دارند، یکی از بزرگترین موارد در کل توده حشرات زمینی هستند. موریانه ها مسئول حدود 40درصد از زیست توده در گروه ساکن در خاک بودند. مورچه ها، دُم‌فَنَری‌ها و کنه ها 30 درصداز این جایگاه را اشغال می کنند.

نویسندگان مطالعه نتیجه گرفتند: «این مجموعه داده توزیع جهانی زیست توده و جمعیت بندپایان زمینی را نشان می‌دهد.» ما کل زیست توده بندپایان زمینی را 300 میلیون تن وزن خشک تخمین می زنیم که تقریباً معادل150 میلیون تن کربن است.

یووال روزنبرگ یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه، در دپارتمان علوم گیاهی و محیطی ویزمن، گفت: «بندپایان به‌عنوان موجودات کوچکی در جهان توصیف شده‌اند، زیرا نقش اصلی آنها در فرآیندهای زیست‌محیطی متعدد است. اگر می‌خواهیم تأثیر بشر بر کره زمین و پیامدهای احتمالی تغییرات آب و هوایی را به طور کامل درک کنیم، باید آنها را در نظر بگیریم.»

وی افزود که کمی کردن جمعیت بندپایان یک خط پایه ایجاد می‌کند که براساس آن می‌توانیم تغییرات آتی در جوامع بندپایان را اندازه‌گیری کنیم و اینکه چگونه این تغییرات به نوبه خود می‌تواند بر فرآیندهای جهانی تأثیر بگذارد.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار