ثروتمندترین‌های جهان از کسانی که درآمد چندانی ندارند باهوش‌ترند؟
کد خبر: ۲۷۱۲۱۷
تاریخ انتشار: 2023 February 19    -    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
بر اساس یک مطالعه جدید، قرار گرفتن در انتهای بالای مقیاس درآمدی لزوماً به این معنی نیست که شما بسیار باهوش‌تر از افراد عادی هستید و افرادی که در ۱ درصد بالای میزان کسب درآمد قرار دارند در آزمون‌های توانایی شناختی امتیاز کمتری نسبت به کم‌درآمدها قرار دارند!

ثروتمندترین‌های جهان ممکن است در واقع از کسانی که درآمد چندانی ندارند باهوش‌تر نباشند

بر اساس یک مطالعه جدید، قرار گرفتن در انتهای بالای مقیاس درآمدی لزوماً به این معنی نیست که شما بسیار باهوش‌تر از افراد عادی هستید و افرادی که در ۱ درصد بالای میزان کسب درآمد قرار دارند در آزمون‌های توانایی شناختی امتیاز کمتری نسبت به کم‌درآمدها قرار دارند!

محققان این مطالعه استدلال می‌کنند که در مقیاس‌های بسیار بالای دستمزد، منابع موجود به دلیل پیشینه خانوادگی و شانس شغلی، اهمیت بیشتری نسبت به هوش کلی دارند.

ما دریافتیم که رابطه بین توانایی شناختی و دستمزد به طور کلی قوی است، اما در بالای ۶۰۰۰۰ یورو (۶۴۴۰۷ دلار آمریکا) در سال ، سطح متوسط ​​انحراف استاندارد +۱ است .

حتی ۱ درصد برتر حتی نسبت به افرادی که در اقشار درآمدی درست پایین‌تر از آن‌ها قرار دارند، توانایی شناختی نمره بدتری دارند.

این تحقیق بر اساس داده‌های ۵۹۳۸۷ مرد سوئدی است که آزمون سربازی اجباری را در سن ۱۸ یا ۱۹ سال انجام داده‌اند. در حالی که این یافته‌ها را از نظر ملیتی و جنسیتی محدود هستند، اما همچنان نمونه نسبتاً بزرگی را در سطوح مختلف حقوق و مشاغل ارائه می‌کند.

این یافته‌ها روایت استانداردی را که می‌گوید موفقیت و سطوح بالاتر درآمد از طریق هوش و استعداد برتر به دست می‌آید، به چالش می‌کشند. به عبارت دیگر هوش به اندازه موفقیت در هنگام افزایش درآمد افزایش نمی‌یابد.

این بدان معنا نیست که باهوش بودن یا سخت مطالعه کردن از نظر میزان درآمد شما اصلاً مهم نیست – این نقش مهمی دارد – اما در سطوح بالای دستمزد، عوامل دیگری وارد عمل می‌شوند و این عوامل تاثیر بیشتری دارند. این موارد می تواند شامل مواردی مانند پیشینه اجتماعی-اقتصادی، فرهنگ، ویژگی های شخصیتی و شانس باشد.

محققان می نویسند : «تفاوت های کوچک موفقیت اولیه بین افراد با گذشت زمان از بین نمی‌رود، بلکه در عوض به توزیع هایی تبدیل می شود که همه را برنده می کند که با نابرابری های شدید را ایجاد می‌کند.

این مطالعه همچنین نشان داد که در دستمزدهای بالاتر، اعتبار شغلی با توانایی شناختی افزایش نمی‌یابد: در مشاغلی مانند پزشکان، وکلا و اساتید، اعتبار prestige بیشتر به نظر مستقیماً با درآمد بیشتر ارتباط ندارد.

اینها در دنیایی که ثروتمندان فوق‌العاده ثروتمندتر می‌شوند و تأثیر بیشتری بر چشم‌اندازهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جهانی دارند، مهم است. این افراد بسیار پردرآمد همیشه قرار نیست باهوش ترین فراد در اتاق باشند.

محققان خاطرنشان می‌کنند که با توجه به افزایش تمرکز بر نابرابری در سراسر جهان، این استدلال که کسانی که بیشترین حقوق را می‌گیرند، سزاوارترین آن هستند، باید به چالش کشیده شود – به ویژه در سطوح بالا.

یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار