جعل جنجالی که در ایجاد تصاویر هرزه‌نگاری ناخواسته از افراد ایجاد می‌کند
کد خبر: ۲۷۱۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 February 22    -    ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
سایتی که به طور مجازی عکس‌ زنان را برهنه می‌کند، در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۱، سی‌وهشت میلیون بازدیدکننده داشته است

جعل عمیق و جنجالی که در ایجاد تصاویر هرزه‌نگاری ناخواسته از افراد ایجاد می‌کند

سایتی که به طور مجازی عکس‌ زنان را برهنه می‌کند، در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۱، سی‌وهشت میلیون بازدیدکننده داشته است

مردی نزدیک پایه میکروفن نشسته است. اشک چشمانش را پر می‌کند. سرش را دودستی می‌گیرد. می‌گوید: «واقعا شرم‌آور است. زشت است، من شرمنده‌ام.» همسرش پشت سر او اشک‌هایش را با دستمالی مچاله پاک می‌کند.

چند روز قبل، برندون ایوینگ‌ـ‌‌ـ که دنبال‌کننده‌هایش در پلتفرم پخش آنلاین توییچ (Twitch) او را به نام اتریوک (Atrioc) می‌شناسندــ در جریان یک پخش زنده، صفحه‌ مانتیورش را به اشتراک گذاشت. یکی از تب‌های باز قابل‌مشاهده یک سایت هرزه‌نگاری پولی را نشان می‌داد که کارش تولید تصاویر جنسی با هوش مصنوعی یا «جعل‌ عمیق» است. بینندگان این جریان از این تصاویر منتشرشده اسکرین‌شات گرفتند و بعد آن سایت، تصاویری از آن و نام زنانی را که [قربانی] جعل‌ عمیق شده بودند، همه‌جا منتشر کردند.

ایوینگ در ویدیو عذرخواهی‌اش گفت: «به‌شکلی بیمارگونه‌ کنجکاو شدم و روی چیز بدی کلیک کردم.» او گفت که از طریق یک آگهی در یک سایت مشهور هرزه‌نگارانه به یک سایت جعل‌ عمیق رسیده که او را به سایت دیگری ویژه مشترکان برده است. او آنجا برای مشاهده تصاویر دستکاری‌شده استریمرهای زن هزینه‌ای پرداخت کرد. او گفت: «روی هر ویدیو لعنتی یک تبلیغ است، بنابراین می‌دانم آدم‌های دیگر هم باید روی آن کلیک کرده باشند.» او این موضوع را که تماشای فیلم‌های مستهجن بدون رضایت فرد یک «خصوصیت رفتاری» او است، رد کرد. با این حال، علی‌رغم اینکه آشکارا تلاش می‌کرد اهمیت این اتفاق را به سطح خطایی ناشیانه و احمقانه کاهش بدهد که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، رفتار خود را «شرم‌آور» و «نفرت‌انگیز» خواند.

از زمانی که کاربران سایت رسانه اجتماعی ردیت (Reddit) از هوش مصنوعی برای تعویض چهره استفاده کردندــ گذاشتن سر فردی روی بدن فردی دیگر به روش دیجیتال‌ــ پنج سال می‌گذرد. این کار باعث می‌شود شبیه او حرکت کند و حتی طوری حرف بزند که فرد واقعی هیچ‌وقت آن‌طور حرف نزده است.

هر فناوری‌ای می‌تواند کاربردهای متنوع داشته باشد. از یک سو با آن می‌شود تصورات هنرمندانه در مورد یک مفهوم ذهنی ایجاد کرد یا نقشه یک ساختمان یا کور یک مجله یا کتاب را ایجاد کرد و از سوی دیگر می‌توان از آن برای عرق شدن در دنیایی از عکس‌های به اصطلاح لذت‌جویانه استفاده کرد.

فناوری به خودی خود سوگیری‌ای ندارد. ما هستیم که چگونگی استفاده از آن را می‌سنجیم.

یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
0
دقیقا مثل چاقو که هم میشه باهاش غذا درست کرد و هم |آدم کشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار