پیش‌بینی ترسناک از خسارت زلزله ۷ریشتری در تهران
کد خبر: ۲۷۱۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
در صورت بروز زمین‌‌‌لرزه‌‌‌های بزرگ با مقیاس بالاتر از ۷ ریشتر مانند آنچه در ترکیه رخ داد، حدود ۳۰۰‌هزار ساختمان در پایتخت تخریب می‌شود.
 در صورت بروز زمین‌‌‌لرزه‌‌‌های بزرگ با مقیاس بالاتر از ۷ ریشتر مانند آنچه در ترکیه رخ داد، حدود ۳۰۰‌هزار ساختمان در پایتخت تخریب می‌شود.
 
 
مطالعات علی‌‌‌بیت‌‌‌اللهی، زلزله‌‌‌شناس ایرانی نشان می‌دهد، در صورت بروز زمین‌‌‌لرزه‌‌‌های بزرگ با مقیاس بالاتر از ۷ ریشتر مانند آنچه در ترکیه رخ داد، حدود ۳۰۰‌هزار ساختمان در پایتخت تخریب می‌شود. تعداد پلاک‌‌‌های مسکونی در تهران حدود یک میلیون پلاک است. به طور کلی حدود ۴ میلیون نفر از جمعیت شهر تهران تحت‌تاثیر چنین زلزله‌‌‌ای قرار خواهند گرفت.
 
در ادامه این گزارش به مطالعه آژانس بین‌المللی همکاری‌‌‌های ژاپن موسوم به جایکا در سال‌های ۷۸ و۷۹ اشاره و نوشته شده است: وقوع زمین‌‌‌لرزه با بزرگای ۷/ ۶ ریشتری، با منشأ گسل ری، می‌تواند منجر به تلفات ۶ درصدی جمعیت کل تهران شود و ۵۵‌درصد ساختمان‌‌‌های پایتخت را ویران کند.
 
روزنامه دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
3
یک سوال: شما به عنوان رسانه تا الان چه کاری کردید؟ جز انتشار پیش بینی ها؟؟
آیا نباید افرادی که مسئولیت چندین ساله داشتند مثل آقای چمران رو وادار کنید گزارشی از عملکرد شورای شهر در مورد زلزله تهران بدهد؟
این رسالت شماست ولی متاسفانه اعمال زور و محدودیت ها نمی گذارد این رسالت درست انجام شود.

پس لطفا دیگه چیزی از این بابت منتشر نکنید وقتی کاری نمی توانید انجام بدید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار