طلا بخریم یا ارزان می‌شود؟
کد خبر: ۲۷۲۲۲۵
تاریخ انتشار: 2023 February 24    -    ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر در حالی به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که با سرعت عجیبی رو به افزایش است.
قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر در حالی به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که با سرعت عجیبی رو به افزایش است.
 
عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: من فکر می‌کنم تا نیمه دوم اسفندماه همچنان قیمت طلا و سکه افزایشی است.
 
وی با بیان اینکه با ادامه شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی در کشور نباید انتظار کاهش قیمت‌ها را داشته باشیم، ادامه داد: تقاضای طلا و سکه چند روز مانده به عید ۱۴۰۲ و با آغاز ماه رمضان خود به خود کاهش پیدا می‌کند و احتمالا قیمت‌ها ثابت خواهد شد. البته با وضع فعلی کشور نباید انتظار داشته باشیم که قیمت طلا و سکه پایین بیاید. همین که قیمت در همین سطح بماند و گران‌تر نشود، هنر است.
 
این کارشناس بازار طلا و سکه معتقد است با تصویب قطعنامه ضدایرانی در پارلمان اروپا در روز پنجشنبه با وجود اینکه روز شنبه و یکشنبه اکثریت بازار‌ها و بورس‌های جهانی تعطیل است، اما شاهد کنتور انداختن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی هستیم و به طور قطع روز دوشنبه قیمت‌ها به این تنش‌های سیاسی، واکنش نشان می‌دهد.
 
محمدولی ادامه داد: زمانی که ما در مورد اقتصاد داخلی کشور کار‌های بنیادی انجام ندهیم و روی به واردات محصول از کشور‌های دیگر بیاوریم خود به خود پول ملی‌مان ضعیف خواهد شد و طبیعی است که شاهد ثبت رکورد‌های جدید قیمتی در بازار طلا و سکه و البته دلار باشیم.
 
این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه برای خرید دو نکته را همیشه باید مدنظر داشته باشید، به اقتصاد ۲۴ گفت: نخست اینکه هر زمان بازار طلا و سکه نوسانی می‌شود و به اصطلاح «دریا موجی می‌شود»، سعی کنیم وارد بازی نشویم.
 
به گفته محمدولی، نکته دوم این است که هیچگاه برای کوتاه مدت وارد بازار طلا و سکه نشوید، زیرا ریسک زیادی دارد، بلکه تنها برای میان مدت و بلندمدت به بازار ورود پیدا کنید.
 
وی افزود: بازار طلا امن‌ترین بازار برای سرمایه گذاری است؛ البته به شرطی که با دید بلندمدت وارد این بازار شوید.
اقتصاد نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار