بلیت سینما چند دلار باید باشد؟!
کد خبر: ۲۷۲۶۵۱
تاریخ انتشار: 2023 March 01    -    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
یکی از سینماداران کشور معتقد است، با تورمی که این روزها با آن مواجه هستیم قیمت معقول برای بلیت سینما ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است ولی نمی‌توان چنین قیمت‌گذاری را انجام داد. با این حال دولت باید کمک کند تا با تعیین قیمتی مناسب، سالن‌های سینمایی به حیات خود ادامه دهند.
یکی از سینماداران کشور معتقد است، با تورمی که این روزها با آن مواجه هستیم قیمت معقول برای بلیت سینما ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است ولی نمی‌توان چنین قیمت‌گذاری را انجام داد. با این حال دولت باید کمک کند تا با تعیین قیمتی مناسب، سالن‌های سینمایی به حیات خود ادامه دهند.
 
بلیت سینما چند دلار باید باشد؟!
 
علی سرتیپی که علاوه بر مدیریت چند پردیس سینمایی، در عرصه تهیه‌کندگی سینما نیز فعال است، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تصمیم به افزایش قیمت بلیت سینماها بیان کرد: با توجه به هزینه‌هایی که در بخش تولید فیلم با آن مواجه هستیم و بعد هم آنچه در بخش اکران می‌بینیم، باید گفت که سینما وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد. در حال حاضر قیمت همه چیز چند برابر شده اما در یک سال گذشته قیمت بلیت سینما ثابت مانده است و سالن‌ها توان پرداخت هزینه‌های خود را هم ندارند.
 
او افزود: در همین همسایگی‌ ما قیمت بلیت سینما در کشور امارات ۱۱ و ۱۲ دلار است ولی در ایران کمتر از یک دلار است؛ یعنی ما ۷۰ تا ۸۰ سنت بلیت سینما را می‌فروشیم، در حالی که هزینه‌های ما با آن‌ها یکی است؛ مثلا امکاناتی که در ایران‌مال یا پردیس کورش داریم با آنچه در آنجا دوبی‌مال هست، فرقی ندارد ولی قیمت بلیت آن‌ها چقدر است و قیمت بلیت سینماهای ما چقدر!
 
وی یاداوری کرد: علاوه براین، در همان سینماهای امارات فیلم‌های خارجی هم امکان نمایش دارند و در منطقه پخش می‌شوند ولی ما در بخش تولید فقط با یک محصول بومی طرف هستیم و فیلم‌هایی مثل «آوارتار» را نمی‌توانیم اکران کنیم.
 
سرتیپی با اشاره به افزایش قیمت برخی دستگاه‌های لازم برای نمایش فیلم که در گذشته ۳۰ میلیون تومان بود ولی الان به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: ما در مخمصه‌ای گیر کرده‌ایم که اگر بخواهیم قیمت بلیت را واقعی کنیم باید با توجه به تورم حداقل آن را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برسانیم ولی نمی‌توانیم چنین کاری کنیم. شخصا معتقدم حداقل قیمتی که می‌توانیم برای سال آینده تعیین کنیم تا بدون هیچ سودآوری سینما فقط بتواند خرج خود را بگذراند ۸۰ هزار تومان است.
 
او در پاسخ به اینکه مقایسه قیمت بلیت با دوبی در شرایطی که هزینه زندگی و درآمد شهروندان در دو کشور با هم تفاوت دارد چقدر می‌تواند درست باشد؟ بیان کرد: سینما باید چه کاری انجام دهد؟ این دولت است که باید کمک کند و درصدی از هزینه‌ها را متقبل شود تا این ارزان‌ترین تفریحی که الان برای مردم باقی مانده از دست نرود. واقعا با ۳۵ و ۴۵ هزار تومان چه چیزی می‌توان خرید؟ با افزایش قیمت‌ها آیا تفریح‌هایی مثل سفر و رستوران رفتن همانند گذشته است؟ اگر دولت در بخش فرهنگی کمک کند، سینما همچنان ارزان‌ترین تفریح و سرگرمی برای خانواده‌ها و بچه‌ها و دور هم بودن‌ها است.
 

سرتیپی در پایان درباره پیش‌بینی خود از وضعیت سال آینده سینما گفت: هزینه‌ها و درآمدها با هم نسبتی ندارند و ترازهای مالی سینماها همه منفی است. اگر کمک شود تا سوبسیدی روی بلیت سینما گذاشته شود و مردم هم از سینما استقبال کنند به سال آینده امیدوار خواهیم بود، در غیر این صورت ادامه کار بسیار سخت خواهد بود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار