فوت و فن پخت یک کیک فوق‌العاده با طعم عالی
کد خبر: ۲۷۲۹۱۹
تاریخ انتشار: 2023 March 04    -    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کیک ها یکی از میان وعده های بسیار خوشمزه و جذاب می باشد که در طعم ها و مزه های مختلف تهیه می‌شود و شما می توانید این کیک ها را با فر و بدون فر در خانه تهیه کنید. کیک شنی بدون فر نیز یکی از این کیک های بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید داخل تابه دو طرفه تهیه کنید و دیگر نیازی به فر ندارید.

«تابناک با تو» - کیک ها یکی از میان وعده های بسیار خوشمزه و جذاب می باشد که در طعم ها و مزه های مختلف تهیه می‌شود و شما می توانید این کیک ها را با فر و بدون فر در خانه تهیه کنید. کیک شنی بدون فر نیز یکی از این کیک های بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید داخل تابه دو طرفه تهیه کنید و دیگر نیازی به فر ندارید.

این کیک به دلیل حالتی که روی کیک با کمک پودر نارگیل ایجاد می شود مانند شن است و به این اسم مشهور شده است.

فوت و فن پخت یک کیک فوق‌العاده با طعم عالی

مواد لازم

  • تخم مرغ    ۲ عدد درشت
  • شکر    ۳/۴ لیوان دسته دار
  • آرد    ۱ و ۲/۳ لیوان (اول ۳ بار الک و بعد پیمانه کنید)
  • روغن مایع    ۱/۲ پیمانه
  • شیر    ۲/۳ لیوان + ۱ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر    ۱ ق چای خوری سرخالی
  • وانیل    ۱/۸ ق چای خوری
  • پودر هل    ۱/۴ ق چای خوری
  • پودر نارگیل    ۱ فنجان
  • شکلات سفید تخته ای    ۳۰ گرم

طرز تهیه کیک شنی بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود، سپس به کمک پیمانه یا یک لیوان اندازه گیری مواد را اندازه گیری کنید. شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و زمان دهید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر و هل داخل کاسه شکسنه و با همزن برقی برای ۷ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ از بین برود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید شیر و روغن مابع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید، آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و طی سه مرحله به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک یا دور کند همزن برقی هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک شنی بدون فر

در ادامه باید مواد را داخل یک تابه دو طرفه ۲۰*۳۰ بریزید و درب تابه را قرار دهید و روی شعله پخش بگذارید و با حرارت خیلی کم برای ۴۵ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود و بعد از پخت کامل کیک از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود، پودر نارگیل را چند دقیقه روی حرارت خیلی کم تفت دهید تا تغییر رنگ بده سپس کنار بزارید. شکلات را خرد کنید و با آن ۱ ق غذاخوری اضافه شیر مخلوط کنید و روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید و بعد شکلات را روی سطح کیک بریزید و پودر نارگیل تفت خورده را روی آن بپاشیدو با پودر پسته تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک شنی بدون فر

می توانید کیک را داخل فر ۱۷۰ درجه بگذارید تا پخته شود.

واشر نارنجی رنگ تابه را خارج کنید.

اگر تابه شما رژیمی نبود و ساده است حتما دمکنی قرار دهید.

می توانید بجای شکلات از شیر عسلی استفاده کنید.

کف قالب حتما کاغذ روغنی قرار دهید.

اگر خواستید ارتفاع کیک بیشتر شود از قالب کوچیک تر استفاده کنید.

پارسی دی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار