تجاوز وحشیانه ۴عضو طالبان به یک زن و دو دخترش
کد خبر: ۲۷۳۴۶۳
تاریخ انتشار: 2023 March 09    -    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
دو مقام طالبان به خانواده قربانی فشار آورده‌اند که از پیگیری این پرونده دست بکشد.

به نقل از رسانه فارسی زبان؛ چهار تن از اعضای طالبان در سرپل در شمال افغانستان، یک زن ۴۰ چهل ساله و دو دختر ۱۳ و ۱۱ ساله را شکنجه، و به آنان تجاوز کردند. یک منبع مطلع در سرپل گفت، این حادثه چهارشنبه‌شب، ۱۰ اسفند (یکم مارس)، در روستای خانقاه شهرستان سوزمه قلعه در استان سرپل رخ داده است و طالبان دو تن از عوامل تجاوز را به نام‌های طاهر و نادر بازداشت کرده‌اند، اما دو تن دیگر هنوز دستگیر نشده‌اند.

 
 

این منبع گفت: «ابراهیم، همسر زنی که با دخترانش هدف تجاوز قرار گرفته است، با حضور در دفتر استاندار طالبان، خواهان بازداشت همه عاملان تجاوز جنسی شده است، اما استاندار و رئیس اداره استخبارات طالبان به دلیل وابستگی قومی با متجاوزان، از پیگیری این پرونده خودداری می‌کنند و تلاش دارند که افراد بازداشت‌شده را نیز آزاد کنند.»

 

به گفته این منبع، شبی که طاهر و نادر با دو مرد دیگر به خانه ابراهیم هجوم بردند و به زنان خانواده او تجاوز کردند، ابراهیم در مرکز شهر سرپل بود و فردای حادثه از طریق همسایگانش مطلع شد. 

 

به روایت این منبع، همسر و سه دختر ابراهیم در نتیجه تجاوز جنسی مکرر و شکنجه، در شرایط بد جسمی و روحی قرار دارند.

به گفته او، ابراهیم از قوم ازبک‌ است و افرادی که به زنان خانواده او تجاور کرده‌اند، از قوم پشتون‌اند.

عاملان تجاوز، از بستگان نزدیک عبدالرحمان‌اند که استاندار طالبان در سرپل است. یکی از این افراد به نام طاهر، «یازنه» (شوهرخواهر) مولوی بشیر، رئیس اداره استخبارات (اطلاعات) طالبان در سرپل ا ست.

منبع خبری افزود که طالبان طاهر را بازداشت کرده‌اند، اما مولوی بشیر به ابراهیم فشار آورده است که از پیگیری این پرونده دست بکشد، چون ممکن است برایش پیامد بدتری داشته باشد.

در همین حال، سید انور سادات، وزیر کار و امور اجتماعی در دولت پیشین افغانستان که یک دور نماینده سرپل در مجلس نمایندگان افغانستان بود، با انتشار ویدیویی در صفحه فیسبوک خود نوشت که عاملان تجاوز به اعضای خانواده ابراهیم، از نزدیکان استاندار طالبان در سرپل‌اند.

سادات نوشت: «امروز هشتم مارس، روز همبستگی بین‌المللی زنان جهان است. بازار تبریک‌گویی به زنان گرم است. به کدام روزشان تبریک بگوییم؟ دوتن طالب تروریست و خون‌آشام به خانه یک شخص غریبه در روستای خانقاه ولایت سرپل داخل شده و به زنان و دختران تجاوز کرده‌اند.»

سادات افزود: «گفته می‌شود که متجاوزان بی‌عزت، از نزدیکان والی طالبان‌اند.»

در ویدیویی که نماینده سرپل در مجلس نمایندگان پیشین افغانستان منتشر کرده است، چند زن و مرد دیده می‌شود که همه می‌گریند و به زبان ازبکی حرف می‌زنند.

طالبان از نزدیک به سه ماه پیش به این سو، عاملان تجاوز جنسی، سرقت و دیگر جرایم را در ملاء‌عام شلاق می‌زنند، اما سعید خوستی، عبدالله حقانی و چند عضو دیگر طالبان که در ۱۹ ماه گذشته متهم به تجاوز جنسی شده‌اند، هنوز بازداشت و مجازت نشده‌اند.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار