چگونه یک لوستر آشپزخانه انتخاب کنم؟
کد خبر: ۲۷۳۵۴۰
تاریخ انتشار: 2023 March 11    -    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
یکی از دوست‌داشتنی‌ترین تجهیزات نورپردازی داخلی خانه‌ها، لوستر‌ها هستند که اگر به‌درستی انتخاب شوند سهم زیادی در تحول و زیبایی دکوراسیون خانه‌ها را خواهند داشت. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های منزل، آشپزخانه است که کدبانوی خانه مدت‌زمان زیادی از وقت خود را در آشپزخانه می‌گذارند، پس باید نورکافی برای انجام کار‌های روزمره را داشته باشد.

چگونه یک لوستر آشپزخانه انتخاب کنم؟ (بیتوته)

چگونه یک لوستر آشپزخانه انتخاب کنم؟ (بیتوته)«تابناک با تو» - یکی از دوست‌داشتنی‌ترین تجهیزات نورپردازی داخلی خانه‌ها، لوستر‌ها هستند که اگر به‌درستی انتخاب شوند سهم زیادی در تحول و زیبایی دکوراسیون خانه‌ها را خواهند داشت. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های منزل، آشپزخانه است که کدبانوی خانه مدت‌زمان زیادی از وقت خود را در آشپزخانه می‌گذارند، پس باید نورکافی برای انجام کار‌های روزمره را داشته باشد. در این مطلب سعی خواهیم کرد تمام نکات و ویژگی‌های مهم لوستر آشپزخانه را بررسی کنیم.

انواع طراحی آشپزخانه

امروزه باتوجه‌به متراژ‌های مختلف در آپارتمان‌ها آشپزخانه‌ها به دو طریق طراحی شده‌اند.

• آشپزخانه‌هایی که به طور کامل با پذیرایی در ارتباط هستند: هنگامی که آشپزخانه با پذیرایی در ارتباط است شما باید سعی کنید ارتباطی بین دکوراسیون آشپزخانه و دکوراسیون پذیرایی برقرار کنید، در غیر این صورت هارمونی فضا کلاً از بین می‌رود.

• آشپزخانه‌هایی که با دکوراسیون مستقل از پذیرایی طراحی شده‌اند: درصورتی‌که آشپزخانه و پذیرایی مجزا طراحی و ساخته شده باشد، می‌توانید با توجه به طرح دکوراسیون به‌کاررفته در آشپزخانه، لوستر را انتخاب کنید.

چگونه یک لوستر آشپزخانه انتخاب کنم؟ (بیتوته)


راهنمای خرید و انتخاب لوستر

همیشه این سؤال برای ما پیش‌آمده که چگونه یک لوستر خوب و مناسب انتخاب کنیم. برای خرید لوستر مناسب چند مورد را باید در نظر داشت:

۱. ابعاد و اندازه لوستر: هنگامی که ابعاد آشپزخانه شما کوچک است از خرید لوستر‌های مجلل و بزرگ خودداری کنید.

۲. سبک و طراحی لوستر: سبک و طرحی را برای لوستر خود انتخاب کنید که با طرح و دکوراسیون شما هماهنگی لازم را داشته باشد.

۳. طرح و رنگ لوستر: همچنین باید رنگ لوستر با بقیه دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌ها هارمونی داشته باشد.

۴. ارتفاع سقف: اگر آشپزخانه شما دارای سقف بلند است از لوستر‌هایی با آویز بلند استفاده کنید و بلعکس

۵. جنس لوستر: جنس لوستر هم باید با جنس کابینت‌ها هماهنگی لازم را داشته باشد.

۶. کاربری فضای مناسب: هر لوستر را باید متناسب با فضایی که قرار است در آن استفاده شود خریداری کرد. مثلاً لوستر مجلل و چند شاخه اتاق پذیرایی را در سقف آشپزخانه به کار نمی‌برند.

۷. نصب لوستر: بهترین مکان برای نصب لوستر در مرکز آشپزخانه است.

چگونه یک لوستر آشپزخانه انتخاب کنم؟ (بیتوته)


انواع لوستر‌ها

لوستر‌ها به طور کلی در دسته‌بندی‌های زیر وجود دارند:

• لوستر مدرن

• لوستر فلزی

• لوستر کلاسیک

• لوستر چوبی

• لوستر برنز و فانتزی


انتخاب لوستر مناسب آشپزخانه

انتخاب لوستر برای آشپزخانه بر اساس سلیقه و مساحت آشپزخانه می‌باشد. باید در نظر داشت که تعداد شعله‌هایی که برای نشیمن و یا پذیرایی استفاده می‌شود بیشتر از شعله‌های آشپزخانه باشد. لوستر‌های دو یا سه‌شاخه برای نصب در آشپزخانه‌ها بسیار مناسب است. بهترین نوع لوستر برای آشپزخانه می‌تواند یکی از موارد زیر باشد.

• لوستر‌های فانتزی آشپزخانه: لوستر‌های فانتزی پرکاربردترین گزینه‌ها برای انتخاب هستند.

• لوستر‌های با سبک کلاسیک برای آشپزخانه: لوستر با سبک کلاسیک برای آشپزخانه‌هایی با متراژ بالا استفاده می‌شوند.

• لوستر‌هایی با سبک مدرن برای آشپزخانه: لوستر‌ها با سبک مدرن هم برای آشپزخانه‌هایی با سبک مینیمال و مدرن کاربرد دارند.

چگونه یک لوستر آشپزخانه انتخاب کنم؟ (بیتوته)

انتخاب لوستر آشپزخانه با در نظر گرفتن نوع دکوراسیون

- اگر کابینت آشپزخانه ام دی اف است بهترین انتخاب لوستر، لوستر با طراحی چوب می‌باشد.

چگونه یک لوستر آشپزخانه انتخاب کنم؟ (بیتوته)

- اگر کابینت‌ها و میز نهارخوری شما در ساختش از محصولات فلزی استفاده شده است بهترین گزینه برای انتخاب لوستر، لوستری بر پایه فلزی است.

- اگر در دکوراسیون شما از سبک‌های مدرن استفاده شده است دست شما برای خرید هر نوع لوستر باز است و به سلیقه خودتان هر لوستری را می‌توانید انتخاب کنید.

- اگر چیدمان و میز نهارخوری شما مستطیل و یا مربع است از لوستر‌های چهارگوش استفاده کنید.

- اگر چیدمان و میز نهارخوری شما گرد است از لوستر‌های گرد تک‌شعله، سه شعله گرد و آویز دار استفاده کنید.

- در آشپزخانه‌هایی که از طرح‌های مختلف برای دکوراسیون و تزیین استفاده شده است بهترین انتخاب مدل لوستر‌هایی تک‌رنگ است.

- می‌توانید از طرح‌های مینیمال در ابعاد بزرگ برای لوستر انتخابی خود بهره ببرید.

- درصورتی‌که فضای آشپزخانه شما کوچک است و می‌خواهید با دکوراسیون فضا را بزرگ‌تر جلوه دهید می‌توانید از لوستر‌های قرینه که از لحاظ شکل با یکدیگر برابر هستند استفاده کنید.

- اگر به دنبال طراحی‌های خاص در آشپزخانه هستید می‌توانید از لوستر‌هایی به سبک صنعتی استفاده کنید. با این انتخاب یک سبک منحصربه‌فرد را برای آشپزخانه خود انتخاب نموده‌اید.

- اگر کابینت‌های شما کلاسیک است از لوستر‌هایی با لامپ‌های ساده‌تر و بدون کریستال یا با کریستال‌های کم استفاده کنید تا از نورانی شدن زیاد آشپزخانه جلوگیری شود.

- در طراحی آشپزخانه با سبک مدرن، استفاده از لوستر‌هایی در این سبک می‌تواند محیطی رؤیایی و ایده‌آل خلق کند.

- هنگامی که از طراحی چوب برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده می‌کنید انتخاب آویز‌های فانوسی بالای جزیره آشپزخانه فضای متفاوتی را ایجاد می‌کند. همچنین لوستر‌های دیسک مانند بالای جزیره آشپزخانه می‌تواند طرحی ایده‌آل و نوردهی بالایی به آشپزخانه شما بدهد.

چگونه یک لوستر آشپزخانه انتخاب کنم؟ (بیتوته)


نکات مهمی در خصوص انتخاب لوستر آشپزخانه

- اگر آشپزخانه شما دارای اپن است از چند لامپ هالوژنی برای نور این قسمت کمک بگیرید تا زیبایی‌اش چندبرابر شود.

- شما می‌توانید از لوستر‌هایی که ایجاد نقطه توجه می‌کنند و براق و درخشان هستند استفاده کنید. مانند لوستر‌هایی با روکش فلزی، برنج آنتیک، نیکل صیقلی.

- با استفاده از لوستر‌های سه‌شاخه در فضای آشپزخانه می‌توانید به لوکس بودن آن فضا کمک کنید.

- اگر عاشق دو سبک متفاوت سنتی و مدرن هستید می‌توانید با یک انتخاب متضاد فضایی خلاقانه و منحصر به فرد به آشپزخانه خود بدهید.

- هنگام خرید لوستر برای بالای اپن به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به مصالح بکار رفته برای ساخت اپن مانند گرانیت و مرمر از لوستر‌هایی استفاده کنید که پخش نور نداشته باشد.

- باتوجه به این که آشپزخانه محل سرخ‌کردن مواد غذایی است و زودتر کثیف می‌شود در هنگام خرید لوستر، لوستری را انتخاب کنید که به‌راحتی قابل تمیزکردن باشد.

چگونه یک لوستر آشپزخانه انتخاب کنم؟ (بیتوته)


بهترین مکان نصب لوستر در آشپزخانه

- یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای نصب لوستر‌ها درست بالای میزناهارخوری می‌باشد و از آنجایی که سقف بیشتر منازل سفید و روشن است اضافه‌کردن عنصری که رنگ متضادی داشته باشد دکوراسیون منزل شما را زیباتر نشان می‌دهد.

- اگر ارتفاع سقف آشپزخانه بلند است از لوستر‌های بلند و آویز استفاده کنید.

- هنگام خرید لوستر به این نکته توجه داشته باشید که لوستر‌هایی را انتخاب کنید که قابلیت کم و زیاد شدن ارتفاع را داشته باشند تا بتوانید کنترل نور آشپزخانه را در دست بگیرید.

- در هنگام نصب لوستر برای آشپزخانه به ارتفاعی که لوستر باید در آن نصب شود دقت داشته باشید بهترین ارتفاع لوستر تا سطح میزناهارخوری ۹۰ سانتی‌متر است.

بهترین رنگ برای لوستر آشپزخانه

انتخاب لوستر برای آشپزخانه باید متناسب با وسایل آشپزخانه، رنگ دکوراسیون آشپزخانه، میزان نور موردنیاز، ارتفاع سقف آشپزخانه باشد. در ادامه می‌خواهیم به بررسی رنگ لوستر آشپزخانه بپردازیم.

• استفاده از لوستر متالیک: لوستر‌های متالیک و استفاده از آن‌ها می‌تواند به المانی غالب در طراحی آشپزخانه شما تبدیل شود.

• لوستر‌هایی با رنگ طلایی و سفید: استفاده از لوستر‌های طلایی و سفید جهت نورپردازی در قسمت جزیره آشپزخانه، زیبایی فضا را چندبرابر می‌کند.

• استفاده از لوستر سیاه‌رنگ: اگر می‌خواهید نمای متفاوت و شیکی در طراحی آشپزخانه داشته باشید می‌توانید از لوستر‌های که به رنگ سیاه طراحی شده‌اند استفاده کنید.

• استفاده از لوستر به رنگ رز گلد: رنگ رز گلد از جمله رنگ‌هایی است که هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود. اگر می‌خواهید از رنگ‌های شاد و سرزنده در طراحی آشپزخانه استفاده کنید پیشنهاد لوستری با رنگ رز گلد را به شما می‌دهیم.

• استفاده از لوستر کریستال: اگر می‌خواهید آشپزخانه شما فضایی مجلل و زیبا داشته باشد می‌توانید از انواع لوستر‌های کریستال با ابعاد مختلف استفاده کنید و تأثیر فراوان این انتخاب را در دکوراسیون آشپزخانه خود ببینید.

 

• استفاده از لوستر ساده: اگر از المان‌های غالب در طراحی آشپزخانه استفاده کرده‌اید انتخاب یک لوستر ساده، زیبایی آشپزخانه شما را مضاعف می‌کند.

چند نکته در خصوص رنگ‌های استفاده شده در لامپ‌های لوستر‌ها

لامپ‌های قرمز: نور قرمز باعث زیادشدن اشتها و بالارفتن فشارخون و بالارفتن سرعت تنفس می‌شود. علت رنگ قرمز در دکوراسیون رستوران‌ها به همین علت است.

لامپ‌های آبی: نور آبی احساس آرامش و خونسردی به شخص داده و سوخت‌وساز بدن را پایین می‌آورد. از این رنگ برای سرکوب‌کردن اشتها می‌توان استفاده کرد.

لامپ‌های نارنجی: نور نارنجی اشتهای شما را تحریک کرده و به شما احساس راحتی و آرامش می‌بخشد. علاوه‌برآن رنگ نارنجی باعث اکسیژن‌رسانی به مغز شده و فعالیت ذهن را تحریک می‌کند.

لامپ‌های خاکستری: نور‌های خاکستری باعث کاهش شدید اشتها می‌شوند.

لامپ‌های زرد: نور‌های زرد محرک اشتها بوده و تمرکزتان را بالا برده و احساس شادی و نشاط را در شما افزایش می‌دهد.

منبع: بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار