لغو کنسرت خواننده معروف به دلیل رفتارهای تماشاگران؟
کد خبر: ۲۷۴۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 16    -    ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مسیر صدور مجوز برای برگزاری یک کنسرت، روندی خاص و در عین حال مشخص را طی و دستگاه‌های مختلف نظارتی، امنیتی و انتظامی را درگیر می کند و در نهایت ارشاد در مرحله پایانی، مجوز را صادر می کند اما باز هم وقتی همه مجوزها و تأییدیه‌ها گرفته شد، در مواردی شاهد لغو کنسرت ها در دقیقه نود هستیم.

«تابناک با تو» - ناصر زینعلی ـ خواننده موسیقی پاپ ـ قرار بود ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه در سالن حافظ شیراز به روی صحنه برود اما هر دو شب از کنسرت‌های او با وجود داشتن مجوز از ارشاد استان و فروش کلیه بلیط‌ها، لغو شد. این در حالی است که این خواننده به تازگی در جریان جشنواره موسیقی فجر در سالن میلاد نمایشگاه روی صحنه رفته بود و بلیط فروشی هایش برای اجرای کنسرت های آتی در شهرهای دیگر همچنان ادامه دارد.

غو کنسرت ناصر زینعلی به دلیل رفتارهای تماشاگران؟

مسیر صدور مجوز برای برگزاری یک کنسرت، روندی خاص و در عین حال مشخص را طی و دستگاه‌های مختلف نظارتی، امنیتی و انتظامی را درگیر می کند و در نهایت ارشاد در مرحله پایانی، مجوز را صادر می کند اما باز هم وقتی همه مجوزها و تأییدیه‌ها گرفته شد، در مواردی شاهد لغو کنسرت ها در دقیقه نود هستیم.

تابستان ۱۴۰۱ بود که سیروان خسروی در فضای مجازی با انتشار پستی اعلام کرد که کنسرت‌های او در استان خوزستان (اهواز) بدون هیچ توضیحی لغو شده است که البته بلافاصله بعد از خسروی، شاهد لغو کنسرت سهراب پاکزاد بودیم.

در همان زمان ارشاد استان اعلام کرد که مجوزِ صادرشده برای این کنسرت‌ها با تأیید دستگاه‌های مختلف و کاملا قانونی بوده است ولی شورای تامین شهرستان اهواز که نهادی بالادستی است، پس از برگزاری یک شب از اجرای خسروی بدون توضیحی، دستور لغو دو شب بعدی کنسرت‌های او را داده است.

اکنون هم پس از خوزستان شاهد لغو کنسرت‌ها در استان فارس در روزهای پایانی سال هستیم. این در حالی است که وقتی کنسرت‌ها پس از کسب مجوز و بلیط فروشی لغو می‌شوند، ضرر زیادی متوجه تهیه کننده و آن گروه خواهد شد؛ چراکه بالاخره هزینه‌های رزرو سالن و حق‌الزحمه گروه را باید پرداخت کنند بدون اینکه درآمدی کسب کرده باشند.

حال سوال اینجا است که مسوول اصلی ضرر و زیان ناشی از لغو کنسرت‌هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند، کیست؟ ضمن اینکه که وزارت ارشاد هر بار در مواردی که منجر به لغو کنسرت‌ها شده‌، تاکید کرده است که پیش از صدور هرگونه مجوز برای برگزاری کنسرت، از دستگاه‌های مختلف استعلام گرفته می‌شود، آنها پاسخ می‌دهند و صدور مجوز یک فرآیند کاملا قانونی را طی می‌کند.

در راستای لغو کنسرت های اخیر ناصر زینعلی، خواننده پاپ تصمیم گرفتیم گفت‌وگویی با اشکان اروجیان ـ تهیه کننده ـ او داشته باشیم.

اروجیان به ایسنا می‌گوید: توضیحی به ما داده نشده است و خودمان هم مشکلی نداشتیم؛ نه ممنوع‌الفعالیت بودیم و نه اتفاقی رخ داده بود. الان هم بلیط فروشی کنسرت یکی دیگر از شهرها را آغاز کرده‌ایم.

او ادامه می‌دهد: اینکه چرا این اتفاق افتاد را نمی‌دانیم. ماجرا از این قرار بود که وقتی به شیراز رسیدیم، با صدور نامه‌ای مدیر شرکتی که مجوز کنسرت را دریافت کرده بود احضار کردند و به او اطلاع دادند که باید هر دو شب از کنسرت لغو کنیم.

اروجیان در پاسخ به اینکه چه نهادی خواستار لغو کنسرت شده بود، پاسخ می‌دهد: ظاهرا شورای تأمین شیراز دستور لغو این کنسرت را صادر کرده بود ولی به هر حال ما متوجه نشدیم که کار فرمانداری بود یا ارشاد؛ زیرا فرمانداری می‌گفت لغو کنسرت‌ها دستور ارشاد بوده و ارشاد می‌گفت دستور فرمانداری بوده است.

او درباره ضررکردی که در پی لغوی کنسرت‌ها برای آنها پیش آمده بیان می‌کند: هزینه بلیط‌ها را به مخاطبان بازگرداندیم ولی در نهایت متوجه ضرر مالی زیادی شدیم؛ زیرا هزینه‌های پرواز، سالن، هتل و پرداخت شده بود و باید دستمزد گروه‌های نور و صدا و بچه‌های اجرایی را هم پرداخت می‌کردیم.

اروجیان در پایان تصریح می‌کند که گفته می‌شود ممکن است دلیل لغو این دو شب اجرا به خاطر رفتارهای منشوری برخی تماشاگران در کنسرت قبلی باشد ولی در نهایت ما علت اصلی را متوجه نشدیم.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
0
18
این زندگی اینجور نمی مونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار