تفنگی که باعث کوری موقت دشمنان می‌شود
کد خبر: ۲۷۴۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 18    -    ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
سلاح های لیزری دیگر محدود به فیلم‌های علمی-تخیلی نیستند و در ارتش های بزرگ استفاده می‌شود. ارتش آمریکا نیز موفق به ساخت تفنگی شده بود که می‌توانست باعث کوری موقت دشمنان شود.

سلاح های لیزری دیگر محدود به فیلم‌های علمی-تخیلی نیستند و در ارتش های بزرگ استفاده می‌شود. ارتش آمریکا نیز موفق به ساخت تفنگی شده بود که می‌توانست باعث کوری موقت دشمنان شود.

 
 

ارتش های جهان معمولا تمام تلاش خود را برای پنهان کردن سلاح های جدید و مرگبار خود به‌کار می‌بندند. این موضوع مخصوصا در رابطه با ارتش آمریکا صدق می‌کند که گاهی تا ۳۰ سال پس از توسعه یک سلاح، از آن به‌صورت عمومی پرده برنمی‌دارد. البته تمامی تجهیزات و تسلیحات نظامی قرار نیست برای نابود کردن شهرها یا کشتن افراد استفاده شوند. برخی نیز همانند تفنگی هستند که ارتش آمریکا برای کوری موقت دشمنان ساخته بود.

 

هدیه تفنگ لیزری ارتش آمریکا برای دشمنان: کوری موقت

فناوری لیزر بیشتر در توانایی خود برای از بین بردن تهدیدات هوایی (همچون پروژه HELSI شرکت لاکهید مارتین) مورد توجه قرار گرفته است. اما ظاهرا استفاده از آن به‌صورت محدودتر نیز مورد توجه مقامات آمریکایی بوده است. مخصوصا اینکه گاهی راه‌حل یک مشکل انداختن بمب یا نابود کردن جایی با قدرت فوق‌العاده نیست. گاهی باید به‌خاطر وجود شهروندان عادی به‌گونه‌ای بسیار محدود تهدید را از بین برد.

 

تفنگی که باعث کوری موقت دشمنان می‌شود

به‌همین خاطر نیروی هوایی ارتش آمریکا تنفگی به‌نام PHaSR را توسعه داده بود که به‌آنچه در فیلم‌های فضایی دیده بودیم، شباهت داشت. این تفنگ عجیب پرتوهای لیزر با انرژی پایین را به‌سمت چشم هدف روانه می‌کرد تا باعث گیج شدن و کوری موقت بشود. این سلاح در پایگاه هوایی Kirtland آمریکا در نیومکزیکو توسعه یافته بود و قرار بود از سال ۲۰۰۶ به‌صورت عملیاتی استفاده شود.

مقامات آمریکایی در نظر داشتند این سلاح ابتدا در اختیار ارتش این کشور قرار گیرد و سپس در عملیات‌های پلیس نیز استفاده شود. در ظاهر این سلاح می‌توانست از آسیب بیشتر جلوگیری کند و جان افراد زیادی را نجات دهد؛ اما نوع آسیب وارده برای آن مشکل‌ساز شد. در پیمان پیشنهاد شده توسط سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۰ ( و اصلاحیه در ۱۹۹۵) در رابطه با استفاده از سلاح‌های رایج محدودیت‌هایی وضع شده است که بر اساس آن استفاده از سلاح‌های کور کننده ممنوع است.

پس از اینکه آمریکا در سال ۲۰۰۹ با شرایط لیزری کنوانسیون ژنو موافقت کرد،‌ PHaSR نیز ممنوع اعلام شد و دیگر ارتش آمریکا (حداقل تا جایی که می‌دانیم) روی تنفگی که قابلیت کوری موقت دشمن را داشته باشد کار نکرد.

کجت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
0
0
الان امریکا به فکر شهروندان عادی جایی هستش که حمله می کنه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار