تصاویر بست‌نشینی گروهی از بانوان علیه کشف حجاب
کد خبر: ۲۷۴۶۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 21    -    ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
 در پویشی با عنوان «رسیدگی به مطالبات بانوان عفیفه بست‌نشین از قوای سه‌گانه» که توسط جمعی از بانوان فعال در تشکل‌های حجاب و امر به معروف ثبت شده است، این افراد خواهان پاسخگویی مسئولان به فتنه کشف حجاب شدند.

 در پویشی با عنوان «رسیدگی به مطالبات بانوان عفیفه بست‌نشین از قوای سه‌گانه» که توسط جمعی از بانوان فعال در تشکل‌های حجاب و امر به معروف ثبت شده است، این افراد خواهان پاسخگویی مسئولان به فتنه کشف حجاب شدند.

 
 

در این پویش آمده است: «ملت مجاهد و انقلابی ایران پیرو آرمان‌های امامان انقلاب در شرایط امروز جامعه که جریان ولنگاری به نقطه اشتعال خود رسیده و به دنبال عادی‌سازی نماد اسلامیت نظام است، خواستار تعهد مسئولان خوانده شده و قوای سه گانه برای اقدام و عمل به شرحی است که در ادامه آمده است؛

تصاویر بست‌نشینی گروهی از بانوان علیه کشف حجاب

۱. راه‌اندازی سامانه‌های نظارتی جهت پیشگیری و مقابله با ولنگاری

 

۲. وزیر صمت طی ابلاغیه‌ای، کلیه مرطبتان با این وزارت‌خانه را برای سالم‌سازی چرخه طراحی، تولید، توزیع و فروش پوشاک عفیفانه و نجیبانه موظف کرده و همچنین نسبت به ممانعت از طراحی، تولید توزیع و فروش پوشاک مستهجن

۳. وزارت ارتباطات متعهد شود که پهنای باند کلیه پیام رسان‌ها و شبکه‌های مجازی بیگانه، که مقتل جوانان شده است را مسدود و متعاقبا کلیه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های مجازی داخلی را حمایت و تقویت نماید.

۴. رؤسای قوای ۳گانه نسبت به پوشش اجتماعی کارمندان و ذینفعان خود ابلاغیات لازم را با تشریح بازدارنده‌ها به انجام برسانند.»

*پس از ۱۰ سال مطالبه، بست نشین شدیم تا فرامین رهبرمان روی زمین نماند

«راضیه خاکزادی» مسئول رسانه «محصنات» در گفتگو با خبرنگار فارس، این پویش را کاملا مردمی معرفی کرد و گفت:« تمام دغدغه‌مندانی که در حوزه حجاب و عفاف فعالیت می‌کنند دور هم جمع شدند و از آنجا که به دلیل ترک فعل مسئولین و اجرا نشدن فرامین رهبر معظم انقلاب، پس از ۱۰ سال مطالبه‌، کاری صورت نگرفته و وضعیت جامعه اصلاح نشده‌است، ما هم به اهل‌بیت(ع) متوسل و در حرم‌ها بست‌نشین شدیم تا بلکه با توسل به ایشان و با نظر آن بزرگواران به نتیجه برسیم و فرمایشات رهبرمان روی زمین نماند.»

*دو مطالبه اصلی؛قانون درباره چارچوب حجاب اجرا نمی شود

خاکزادی با اشاره به دو مطالبه اصلی که پایه و اساس تشکیل قرارگاه مرکزی بانوان عفیفه محصنات است گفت:«قوانین و مصوبات زیادی داریم که به حجاب و عفاف مربوط هستند، اما متاسفانه هیچ کدام اجرا نمی‌شوند. یکی اینکه پوشش در دستگاه‌های دولتی سلیقه ای است و قانون درباره نوع و چارچوب حجاب اجرا نمی‌شود و هر کس با هر پوششی که تمایل دارد در محیط کار، حاضر می‌شود و دیگر اینکه تولید و توزیع و پخش البسه در فروشگاهها و بازار، حتی واردات با فرهنگ ما سازگار نیست و خیلی قانونی در حال تولید و پخش است! و متاسفانه جامعه هم دارد به همان سمت و سو حرکت و رشد می‌کند.»

 

*دغدغه ما حفظ حجاب است/بی تفاوتی یعنی آسیب به بدنه نظام

مسئول رسانه محصنات، مسئله کشف حجاب را فتنه ای در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی خواند و خطاب به مسئولان گفت:« مسئولانی که می‌گویید اولویت اول ما حفظ نظام است! اگر شما به این بی بند و باری‌ها بی تفاوت باشید، خود به خود به اهداف دشمن کمک کرده اید تا بدنه نظام آسیب ببیند. دغدغه ما حفظ نظام است. این کشف حجاب‌ها یک فتنه است .»

* در مواجهه با حجاب، افراد سه دسته اند

خاکزادی با تأکید بر این‌که در مقوله حجاب و عفاف، مردم جامعه را به سه دسته می توان تقسیم کرد گفت:«دسته اول جاهل هستند. یعنی علم این را ندارند که چه کار می‌کنند. هر چیز مد شود به سراغ آن می‌روند. آن‌ها نه‌تنها حجاب شرعی، که حجاب عرفی را هم رعایت نمی‌کنند و اصلا آن را نمی‌شناسند. حرف‌ ما این است که مسئولین حکومت اسلامی موظف هستند این افراد را از جهل در بیاورند. حالا به چه صورت؟ مثلا باید روی نظام آموزش‌وپرورش و یا مسأله فرهنگ جامعه کار شود. با تبلیغات شهری، تلویزیونی آن هم به شیوه‌های مختلف. همان‌طوری که کمربند ایمنی را سریع جا انداختند و یا بحث کرونا و ماسک و امثال اینها را. دسته دوم نادان هستند. یعنی علم دارند، خدا و پیغمبر را می‌شناسند، حجاب عرفی و شرعی را هم بلدند، اما به سمت راحت‌طلبی می‌روند یا مثلا بی حجابی را از اجتماعی و با فرهنگ بودن، از شخصیت و شعور فرهنگی و شهروندی و متمدن بودن می‌بینند. طرز تفکری که متأسفانه از غرب است. حالا این نادان را چه کسی باید تربیت کند؟ این امر هم به مسئولین برمی‌گردد. چون ما یک سری قوانین داریم که در کشورمان اجرا نمی‌شود. دسته سوم افراد معاند هستند که این دسته خطرناکند. درصدشان هم در جامعه‌ ما بسیار کم است، اما اگر همین الان مدیریت نشود تعداد این معاندین زیاد می‌شود. زیرا دشمن دارد با فتنه اقتصادی روی مردم فشار می‌آورد و این است که می‌گویند اگر فقر از یک در وارد شود، ایمان از در دیگر خارج می‌شود. پس الان حرف ما به قول فرمایش آقا،شل حجاب و کم حجاب نیست. چراکه در فامیل‌ و آشنایان همه ما کلی از این‌ افراد هستند. هیچ کدام نه کافرند و نه دشمن. ما با هم زندگی می‌کنیم. هم‌وطن و همشهری هستیم».

*چرا قانون را اجرا نمی‌کنید؟

مسئول رسانه محصنات با ابراز محبت، دلسوزی و نگرانی نسبت به دسته اول و دوم گفت:« الان ما یک شعار داریم: مسئولان! چرا قانون را اجرا نمی‌کنید و اگر اجرایی می‌کنید چرا نظارت نمی‌کنید تا کم‌کاری، ترک فعل و ناهنجاری صورت نگیرد؟ این مکشفه ها که خواسته یا ناخواسته در مسیر براندازی حرکت می کنند، به داعشی های وطنی قدرت می دهند که چاقو به روی مردم ما بکشند و جوانان ما را به شهادت برسانند.» عضو محصنات، پیشروی دشمن در مسیر رسیدن به هدف را قدرتی وام گرفته از ولنگاری کف جامعه دانست و گفت:« اگر اینها جمع بشود دشمن بن بستی را پیش روی خود می بیند و نمی تواند به سرعت پیش برود.» وی با ابراز نگرانی از مسئله کشف حجاب به عنوان یک فتنه بزرگ در جریان جنگ شناختی ، فعالیت فرهنگی برای حل این معضل را کافی ندانست و گفت:« این یک فتنه است که باید با سیاست های حفاظتی با آن رفتار شود، نه سیاست های کار فرهنگی.»

*سکوت مسئولان،آبشخور دشمن است

عضو فعال بانوان عفیفه محصنات، با ابراز تأسف از عدم انجام فعالیت های مؤثر در نظام آموزشی کشور، حضور نوجوانان و جوانان با حجاب و با حیا را نتیجه تربیت صحیح خانواده ها دانست و گفت:« اگردر این ۴۰ سال کار بنیادی انجام می شد دانش آموز ما، چه دختر و چه پسر بعد ۱۲ سال تحصیل در آموزش و پرورش با مفهوم عفت و حیا آشنا بود و متوجه می شد که این ارزشی است که او را مصون نگه می دارد،بنابراین هرگز با آن مبارزه نمی کرد.»
مسئول رسانه محصنات، سکوت مسئولان را کمک به آبشخور دشمن خواند و برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و مقابله با فتنه کشف حجاب به مسئولین هشدار جدی داد.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
4
27
این زنان می دونند مه خق هایی دیکه غیر از حجاب هم هست که زنان ندارند ؟ مثل حق طلاق
حق کار حق مالکیت فرزند
حقمسکن
حق خروج از کشور

چسبیدند به یک تار مو شبیه جارو ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
2
16
شماچند نفرید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
0
20
چرا مجوز تجمع به افرادی که خواهان دفاع از حق انتخاب هستند داده نمی شود ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار