۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید
کد خبر: ۲۷۴۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 27    -    ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
هرچند دنیای بازی‌های کامپیوتری شگفت انگیز و پر کشش است، اما بازی‌های دسته جمعی و بردگیم‌ها یکی از راه‌های تفریح و سرگرمی با دوستان یا اعضای خانواده در تعطیلات و در مهمانی هاست. بازی‌هایی که از طرفی هم مهارت کار گروهی را به چالش می‌کشند و از طرف دیگر نیاز به طرح ریزی و البته کمی شانس دارد.

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)«تابناک با تو» - اگرچه دنیای بازی‌های کامپیوتری شگفت انگیز و پر کشش است، اما بازی‌های دسته جمعی و بردگیم‌ها یکی از راه‌های تفریح و سرگرمی با دوستان یا اعضای خانواده در تعطیلات و در مهمانی هاست. بازی‌هایی که از طرفی هم مهارت کار گروهی را به چالش می‌کشند و از طرف دیگر نیاز به طرح ریزی و البته کمی شانس دارد. در ادامه ۵ بردگیم سرگرم کننده را به شما معرفی می‌کنیم که تعطیات نوروز بهترین زمان امتحان کردن آنهاست.

بردگیم راز هیتلر

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

اگر به بازی مافیا علاقه دارید، حتما از این بردگیم خوشتان می‌آید. تازه در این بردگیم، بازیکنی حذف نمی‌شود و همه بازیکن‌ها می‌توانند تا آخر بازی تاثیر گذار باشند.

در سال ۱۹۳۲، پیش از جنگ جهانی دوم و در آلمان هستیم. در بازی راز هیتلر، بازیکنان سیاست‌مداران آلمانی هستند که در حال تلاش برای نگه‌داشتن دولت در حال تضعیف لیبرال در برابر رژیم در حال پیشروی فاشیست می‌باشند. البته باید محتاط باشید، زیرا در بین شما تعدادی فاشیست به صورت مخفیانه حضور دارند، که یکی از آن‌ها هیتلر است.

نحوه بازی

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

در ابتدای بازی به هر بازیکن به صورت مخفیانه یکی از نقش‌ها اختصاص می‌یابد: لیبرال، فاشیست، یا هیتلر. لیبرال‌ها اکثریت را در اختیار دارند، ولی با این حال آن‌ها نمی‌دانند که هر فردی چه نقشی دارد.

فاشیست‌ها باید با کارشکنی‌های مخفیانه و پنهان نگه‌داشتن هویت خود به هدف خود دست پیدا کنند. هیتلر هم عضوی از فاشیست‌ها است و فاشیست‌ها هویت او را از ابتدای بازی می‌دانند، اما هیتلر هویت فاشیست‌ها را نمی‌داند و باید تلاش کند تا آن‌ها را پیدا کند و با آن‌ها هم دست شود.

لیبرال‌ها با تصویب ۵ قانون از سیاست‌های لیبرال یا کشتن هیتلر برنده خواهد شد. فاشیست‌ها با تصویب ۶ قانون از سیاست‌های فاشیست برنده خواهند شد. همچنین اگر ۳ قانون از سیاست‌های فاشیست تصویب شده باشد و هیتلر به عنوان صدراعظم رای بیاورد فاشیست‌ها برنده خواهند شد.

هر گاه یک قانون از سیاست‌های فاشیست به تصویب می‌رسد، دولت قدرتمند‌تر می‌شود و یک قدرت خاص به رئیس جمهور اعطا می‌شود که باید پیش از شروع دور بعدی از آن استفاده کند. اینکه رییس جمهور از چه حزبی باشد مهم نیست. در واقع حتی ممکن است بازیکنان لیبرال با هدف استفاده از قدرت‌های مخصوص ئیس جمهور یکی از قانون‌های فاشیست را تصویب کنند.

هدف بازی

هر بازیکن یک نقش مخفی دارد که عضو یکی از احزاب لیبرال یا فاشیست می‌باشد
بازیکنان حزب لیبرال برنده خواهند شد، اگر: ۵ قانون از سیاست‌های لیبرال به تصویب برسند.
یا هیتلر به قتل برسد.
بازیکنان حزب فاشیست برنده خواهند شد، اگر ۶ قانون از سیاست‌های فاشیست به تصویب برسند.
یا هر زمان پس از اینکه سومین قانون از سیاست‌های فاشیست به تصویب رسید، هیتلر به عنوان صدراعظم در انتخابات رای بیاورد.

محتویات بازی

۱۷ کارت سیاست‌گذاری (۶ عدد قانون لیبرال، ۱۱ عدد قانون فاشیست)
۱۰ کارت نقش مخفی
۱۰ کارت عضویت در حزب
۱۰ پاکت برای مخفی کردن کارت‌ها
۱۰ کارت رای «آری!»
۱۰ کارت رای «نه»
۵ کارت راهنمای بازی
۱ نشانگر رای گیری
۱ کارت مخرن کارت‌ها سیاست‌گذاری
۱ کارت کارت‌های سوخته سیاست‌گذاری
۳ برد سیاست‌گذاری فاشیست / لیبرال
۱ پلاکارد چوبی رئیس جمهور
۱ پلاکارد چوبی صدراعظم

بردگیم استوژیت

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

این بازی، بر پایه مکانیزم‌هایی، چون «قصه‌سرایی، رای دادن، سرنخ دادن، هدف پیدا کردن و…» طراحی شده‌اند. «استوژیت» بهترین بازی برای جمع‌های دوستانه و افرادی است که همدیگر را می‌شناسند و می‌توانند فکر هم را بخوانند. در این بردگیم، باید بتوانید نیت قصه‌گو را بخوانید و امتیاز کسب کنید. وقتی هم خودتان قصه‌گو شدید، داستانی بگویید که حداقل یک نفر از جمع متوجه آن شود.

«استوژیت» پر از بحث و گفتگو و گمانه‌زنی است و رقابت در آن به حذف دیگران منجر نمی‌شود و بازیکنان لازم نیست برای پیروزی بدجنسی پیشه کنند. این ویژگی البته ممکن است برای آن‌هایی که بازی پرهیجان و سرعتی را دوست دارند، یک‌جور دافعه باشد، ولی تجربه ثابت کرده «استوژیت» بازی عامه‌پسندی است مخصوصاً برای آن‌ها که تازه بردگیم بازی کردن را شروع کرده‌اند.

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

در بازی استوژیت شاهد کارت‌های مختلفی هستیم که روی هر یک از کارت‌های بازی تصاویر سورئالیستی وجود دارند که با دیدن هر یک از این کارت‌ها می‌توان تعبیر‌های مختلفی از تصویر روی آن کرد.

برای شروع بازی باید صفحه امتیازات رو وسط میز بگذارید. باید به هر بازیکن یک دسته از کارت‌های رای گیری از یک رنگ که بازیکن انتخاب کرده است بدهید. روی هر یک از این کارت‌ها اعدادی از یک تا هشت نوشته شده اند.

مهره همرنگ با کارت‌ها را نیز به هر بازیکن بدهید تا آن را در نقطه شروع صفحه امتیازات قرار بدهد. به هر بازیکن ۶ کارت تصویر دار بدهید. نکته مهم این است که کارت‌ها باید از سایر بازیکن‌ها مخفی باشند و فقط صاحب کارت‌ها حق دارد به آن نگاه کند. بقیه کارت‌های تصویر دار برای انجام دور‌های بعدی باید در گوشه‌ای باقی بمانند.

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

بر اساس قوانین نوشته شده در راهنمای بازی استوژیت، بازیکنی که لباس او از همه رنگی‌تر است، بازی را باید شروع کند. شروع کننده بازی که قصه گو است، باید به نحوی که هیچ کس کارت او را نبیند، یک کارت از بین کارت‌های خود را انتخاب کرده و یک کلمه یا یک جمله مرتبط با تصویر باید بیان کرده و کارت را به پشت در وسط بگذارد.

سپس هر یک از بازیکن‌ها باید از بین کارت‌های خود یه کارت انتخاب کنند که به نظر آن‌ها نزدیک به جمله یا کلمه قصه گو است را انتخاب کرده و در وسط بر روی کارت قصه گو بگذارد. سپس تمامی کارت‌های وسط با هم برمی خوردند و سپس به رو برگرداننده می‌شوند. حالا باید بازیکنان حدس بزنند که کارت قصه گو کدام یک از کارت‌های رو شده است.

برای این کار، همه کارت‌ها در کنار صفحه امتیازات چیده می‌شوند، یعنی هر کدام مقابل یک عدد قرار می‌گیرند. بعد از مشاهده کارت ها، هر بازیکن باید کارتی که فکر می‌کند، کارت قصه گو است را انتخاب کرده و از بین کارت‌های رای گیری خود، شماره مورد نظرش را انتخاب کند. نکته مهمی که در رابطه با راهنمای بازی استوژیت باید بدانید این است که خود قصه گو اصلا نباید رای بدهد.

حالا قصه گو همه کارت‌های رای‌ها رو برداشته و سپس جلوی اعداد آن می‌گذارد و اعلام می‌کند که کارت خودش کدام یک از کارت‌های بازی بوده است.

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

حالا با توجه به انتخاب‌ها و رای بازیکنان، قصه گو امتیاز می‌گیرد. قصه گو در دو حالت هیچ امتیازی نخواهد گرفت:

۱. اگر هیچ یک از بازیکنان نتواند کارت قصه گو رو درست حدس بزند. علت این مسئله آن است که قصه گو جمله یا کلمه خیلی دور از تصویر را بیان کرده است. در این صورت بقیه بازیکن‌ها ۲ امتیاز دریافت کرده و می‌توانند مهره‌های خود را روی صفحه امتیازات ۲ خانه به جلو ببرند.

۲. اگر همه بازیکن‌ها بتوانند کارت قصه گو را درست حدس بزنند، قصه گو هیچ امتیازی نخواهد گرفت، چون عبارت او به قدری نزدیک به تصویر بود که همه توانستند کارت او را حدس بزنند. در این صورت باز هم همه بازیکن‌ها ۲ امتیاز خواهند گرفت.

در نتیجه قصه گو زمانی امتیاز می‌گیرد که فقط یک سری از بازیکن‌ها کارت او را درست حدس زده باشند. در این حالت قصه گو ۳ امتیاز خواهد گرفت و بازیکنانی که کارت قصه گو را هم درست حدس زده اند، هر یک ۳ امتیاز بدست می‌آورند.

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

یک نکته دیگر در راهنمای بازی استوژیت آن است که اگر یک بازیکن کارتی را انتخاب کرده باشد که در مرحله رای گیری بیشتر از کارت قصه گو رای آورده باشد، به تعداد رای‌ها بدست آمده، امتیاز خواهد گرفت. برای ادامه، کارت‌های رو شده از بازی خارج می‌شوند و هر بازیکن یک کارت جدید می‌گیرد تا دوباره شش کارت داشته باشد. کارت‌های رای گیری نیز به بازیکن‌ها برگرداننده می‌شود.

در ادامه نفر سمت چپ بازیکن شروع کننده، به عنوان قصه گوی انتخاب می‌شود و بازی به همین شکل ادامه پیدا می‌کند. در طول بازی هر زمان که کارت‌ها تمام شد، کارت‌های سوخته دوباره بر خورده و به افراد داده می‌شود. اولین بازیکنی که به امتیاز ۳۰ دست پیدا کند، برنده بازی استوژیت شده است.

محتویات بازی

۹۶ کارت تصویر دار

۶۴ کارت رای گیری بازی گروهی

۸ مهره همرنگ با کارت‌های رای گیری

۱ صفحه امتیاز دهی

دفترچه قوانین بازی

بردگیم اولون (Avalon)

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

اگر بازی مافیا را دوست دارید قطعا از بازی اولون لذت می‌برید. حکایت اولون، حکایت وفاداری محرمانه است. بازیکنان، یا یاران و خدمتگزاران وفادار آرتور هستند و برای لشگر خیر می‌جنگند و سرسپردگانِ موردرِد، سپاهیان شَر هستند.

شروع بازی آوالون

در بازی اولون بازیکنان به دو دسته یاران وفادار شاه آرتور (لشکر خیر) به رهبری مرلین و سرسپردگان اهریمن (لشکر شر) به رهبری موردرد تقسیم می‌شوند. بازی به صورت زیر شروع میشه:

۱- ابتدا به هر کسی یک نقشی داده میشه و نباید این نقش رو به بقیه اعلام کنه.
۲- همه چشم‌هاشون رو میبندن.
۳- همه اعضای لشکر شر به جز اوبران چشم‌هاشون رو بازی میکنن و از نقش همدیگه خبردار میشن.
۴- لشکر شر چشم‌هاش رو میبنده و همه اعضای لشکر شر (به جز موردرد) به صورت چشم بسته لایک میدن (اوبران هم لایک میده).
۵- مرلین چشمش رو باز میکنه و تمامی اعضای لشکر شر رو میشناسه.
۶- بعد از اینکه مرلین همه اعضای لشکر شر رو شناخت، اعضای لشکر شر دستشون رو میندازن و مرلین چشمش رو میبنده.
۷- اگر پرسیوال توی بازی باشه، مرلین و مورگانا لایک میدن. پرسیوال چشم‌هاش رو باز میکنه و این دو نفر رو میشناسه.
۸- بعد از اینکه مراحل بالا تموم شد، روز میشه و همه چشم‌هاشون رو بازی می‌کنند.

روند بازی آوالون

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

در هر دور بازی، یک ماموریت تشکیل می‌شود. ابتدای بازی یک نفر به عنوان فرمانده به صورت تصادفی انتخاب می‌شود. بسته به تعداد نفرات، فرمانده تعدادی از بازیکن‌های بازی رو برای تشکیل ماموریت اول انتخاب می‌کنه. بعد از مشخص کردن بازیکن‌ها، برای تشکیل این ماموریت رای‌گیری انجام میشه. اگر بیشتر از نصف بازیکن‌ها به تشکیل ماموریت رای تایید بدن، ماموریت تشکیل میشه. اما اگر کمتر مساوی نصف بازیکن‌ها رای رد بدن، ماموریت تشکیل نمیشه. در این صورت فرمانده به نفر بعدی به صورت ساعت‌گرد منتقل میشه و فرمانده جدید باید دوباره اعضای ماموریت رو مشخص کنه.

اگر ۵ بار به صورت متوالی، ماموریت تایید نشه، بعد از پنجمین بار، به صورت اتوماتیک لشکر شر برنده ماموریت میشه. اصطلاحا بعد از اینکه هر بار ماموریتی تشکیل نمیشه، نشانگر رای یک خونه به جلو میره.

اجرای ماموریت

وقتی که ماموریت تشکیل میشه، به همه کسایی که توی این ماموریت هستند، کارت‌های موفقیت (success) و شکست (fail) داده میشه. به صورت زیر افراد باید یکی از این کارت‌ها رو انتخاب کنند:

– عضو لشکر خیر: اعضای لشکر خیر باید فقط کارت موفقیت رو انتخاب کنند (بدون حق انتخاب).

– عضو لشکر شر: اعضای لشکر شر میتونن کارت موفقیت رو انتخاب کنند و یا کارت شکست (حق انتخاب دارند).

بعد از اینکه همه اعضای ماموریت، یکی از کارت‌ها رو انتخاب کردند، کارت‌های انتخاب شده بُر می‌خورند (تا مشخص نشه هر کسی چه کارتی رو انتخاب کرده). اگر همه کارت‌ها موفقیت باشند، لشکر خیر برنده این ماموریت میشه و در صورتی که حداقل یک کارت شکست توی کارت‌ها باشه، لشکر شر برنده این ماموریت میشه.

توجه: لشکر شر باید سعی کنه در ماموریت‌ها شکست بزنه تا برنده بازی بشه. اما این حق انتخاب رو داره تا با زدن کارت موفقیت، سفید‌سازی کنه و تارگت نخوره. اینکه چه کارتی رو انتخاب کنه کاملا بستگی به شرایط بازی از جمله؛ شماره ماموریت، تعداد نفرات بازی، سبک بازی خود شخص و … داره.

توجه: در تعداد ۷ نفر به بالا، در ماموریت چهارم باید دو کارت شکست ظاهر بشه تا لشکر شر برنده بشه و اگر یک کارت شکست در بین کارت‌ها باشه، همچنان لشکر خیر برنده ماموریت است.

شرط برد لشکر خیر و شر در بازی آوالون

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

اولین شرط برد هر تیمی، برنده شدن در ماموریت‌ها می‌باشد. هر تیمی که در ۳ ماموریت از ۵ ماموریت رو برنده بشه، برنده بازی هست. اما در صورتی که تیمی در ماموریت‌ها برنده بشه، تیم مقابل یک شانس مجدد داره.

– اگر لشکر خیر در ماموریت‌ها برنده بشه: در صورتی که لشکر شر بتونه مرلین رو حدس بزنه، لشکر شر برنده بازی میشه.

– وقتی که شاه آرتور در بازی هست و لشکر شر در ماموریت‌ها برنده میشه: در صورتی که شاه آرتور بتونه همه اعضای لشکر شر رو به درستی انتخاب کنه، لشکر شر برنده نمیشه. تو این حالت دوباره لشکر شر فرصت پیدا کردن مرلین رو داره. اگر درست پیدا کنه، لشکر شر برنده بازی میشه.

توجه: وقتی که لشکر خیر در ماموریت‌ها برنده میشه، اعضای تیم خیر نباید نقششون رو اعلام کنند. اعضای لشکر شر، کارت‌هاشون رو برمی‌گردونند و نقششون رو اعلام می‌کنند. چند دقیقه فرصت دارند تا با مشورت همدیگه مرلین رو پیدا کنند.

محتویات بازی

۱۴ کارتِ شخصیت:
مِرلین، پِرسیوال و ۵ یار وفادار آرتور (Loyal Servant of Arthur)
موردرِد، آدم‌کش، مورگانا، اوبران و ۳ سرسپرده‌ی موردرِد (Minion of Mordred)
۱ توکن فرمانده (با نشان تاج)
۵ توکن گروه (با نشان سپر و اژدها)
۲۰ توکنِ رأی (۱۰ توکنِ رأی موافق یا Approve و ۱۰ توکن ری مخالف یا Reject)
۱۰ کارت مأموریت (۵ کارت پیروزی یا Success و ۵ کارت شکست یا Fail)
۳ صفحه‌ی امتیازات دوطرفه (۶ صفحه، متناسب‌با تعداد بازیکنان)
۵ امتیازشمار (نشانگر‌های دوطرفه‌ی آبی / قرمز)
۱ نشانگر دُورِ بازی (نشانگر گرد با نشان سپر و اژدها)
۱ نشانگر آراء (نشانگر گِرد با نشان کیسه‌ی پول)
۱ توکنِ بانوی دریاچه (Lady of the Lake)

بردگیم ریسک (Risk)

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

بازی ریسک یه بازی در دسته بازی‌های جنگی و خانوادگی بحساب میاد و مکانیک‌های بازی کنترل منطقه، جابجایی منطقه، پرتاب تاس، مجموعه سازی و … هست. در این بردگیم بازیکنان در نقش فرمانده ارتشی هستند که هدفشون فتح قلمرو‌های مختلف دنیا و شکست سایر ارتش‌ها و تسلط بر تمام نقشه کره زمین هست.

در بردگیم ریسک صفحه بازی تصویری از نقشه سیاسی جهان هست که به ۴۲ قلمرو مختلف در ۶ قاره تقسیم شده و بازیکنان با دردست داشتن قلمرو‌های مختلفی به قلمرو‌های دیگر حمله میکنند تا بتونند اون‌ها رو تصاحب کنند.

تعداد هر قلمرو و قاره، امتیاز مخصوص به خودش رو داره، علاوه بر اون کارت‌های بازی هم امتیاز‌های مربوط به خودشون رو دارند، که در طول بازی به کمک شما میان، در پایان بازی بازیکنی با بیشترین قلمرو یا در حالت دیگه‌ای از بازی، بازیکنی با فتح تمام قلمرو‌ها برنده میشه.

نحوه بازی

در ابتدای هر بازی یک رنگ برای بازی انتخاب و خارج از صفحه بازی قرار داده می‌شود. سپس بازیکنان شروع به ریختن تاس می‌کنند و بازیکنی که بیشترین عدد را بیاورد بازی را شروع می‌کند. در ابتدا کارت‌های قلمرو را بر زده و بین بازیکنان تقسیم می‌کنید. در این قسمت توجه داشته باشید که اگر این بردگیم را ۴ و یا ۵ نفره بازی می‌کنید دو عدد کارت اضافه می‌آورید که آن دو کارت را باید به دو بازیکن آخر می‌دهید.

بازیکنان بعد از نگاه کردن به کارت به ازای تعداد ستاره‌های موجود روی کارت پیاده نظامی را در قلمرو قرار می‌دهند و بعد از آن کارت‌ها جمع‌آوری می‌شود؛ سپس آن‌ها را بر بزنید و در گوشه صفحه قرار دهید.

هر بازیکن در نوبت خود یک پیاده نظام را مستقر می‌کند، حمله می‌کند و سربازهایش را جابجا می‌کند و در صورت به دست آوردن قلمرو کارت می‌کشد.

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

هر بازیکن در هر نوبت حداقل ۳ سرباز به بازی اضافه می‌کنند و در صورت داشتن قلمرو می‌تواند سرباز بیشتری را به صفحه منتقل کند.

زمانی که بازیکن تصمیم می‌گیرد که حمله کند باید از قبل انتخاب کند به کدام رقیب با چه تعداد نیرویی می‌خواهد حمله کند؛ در غیر این صورت اگر بدون برنامه ریزی حمله کند فقط خود را ضعیف‌تر کرده است.

حمله کردن شرایطی دارد که باید به آن توجه کنید. در ابتدا باید با آن رقیبی که می‌خواهید حمله کنید مرز زمینی و یا مرز دریایی داشته باشید و تعداد سربازان شما از سربازان رقیب بیشتر باشد. شما فقط باید به یک قلمرو حمله کنید و بازیکن حمله کننده در ابتدا باید یک پیاده نظام قرار دهد.

با داشتن یک یا دو سرباز می‌توانید از قلمرو خود دفاع کنید و یا با آوردن عدد شیش، سربازان رقیب را از بازی حذف کنید.

بعد از حمله و دفاع و یا به عبارتی بعد از جنگ نتیجه به این گونه مشخص می‌شود.

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

تاس‌های مشکی و قرمز را از عدد بزرگ به کوچک جفت کنید.

– اگر تاس مدافع بزرگ‌تر باشد یکی از سربازان مهاجم را حذف کنید.

– اگر تاس‌ها با هم برابر بودند باز هم یک سرباز مهاجم را از بازی حذف کنید.

– اگر تاس مهاجم بزرگ‌تر باشد یکی از سربازان مدافع حذف می‌شود.

برای برد در این جنگ بهتر است با تعداد سرباز بیشتری حمله کنید.

قوانین بازی فکری ریسک

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

قوانین بردگیم فکری ریسک به شرح زیر است.

– به جای ۵ پیاده نظام یک سواره نظام و به جای ۱۰ پیاده نظام یک توپ خانه می‌توانید قرار دهید.

– اگر در ابتدای نوبت خودتان، قاره به طور کامل در اختیارتان بود به اندازه عدد کنار قاره نفرات به شما تعلق می‌گیرد.

– با فتح هر قاره در هر نوبت شما به اندازه عدد نوشته شده کنار قاره سرباز اضافه دریافت می‌کنید (آسیا ۷، آمریکا شمالی ۵، اروپا ۵، افریقا ۳، آمریکا جنوبی ۲ استرالیا ۲)

– در هر دور حمله که توانستید قلمرو بگیرید می‌توانید فقط یک کارت بکشید.

– هیچ قلمرویی را نمی‌توانید خالی کنید؛ اما می‌توانید سرباز‌های خود را جابجا کنید و قلمرو‌های ضعیف را تقویت کنید.

– اگر در زمان بازی، قلمرو‌های خود را از دست داده باشید از بازی خارج می‌شوید و اگر کارت جایزه داشته باشید به شخصی که شما را شکست داده است تعلق می‌گیرد.

برنده

در این بردگیم به دو روش می‌شود بازی را خاتمه داد. اولین روش این است که دور‌های بازی ادامه پیدا کند تا بازیکنان قلمرو‌های مشخص شده را بگیرند.

روش کلاسیک

دومین روش به این صورت است با کشیدن کارت آتش‌بس بازی می‌تواند پایان یابد و بازیکنی که بیشترین قلمرو را دارد برنده بازی خواهد بود.

روش دیگری نیز وجود دارد که می‌توان این بردگیم را انجام داد. نام این روش کلاسیک است و در روش کلاسیک قوانین بازی شبیه روش اصلی هستند؛ اما در قسمت‌هایی تفاوت‌های کوچکی نیز وجود دارد. قوانین بازی فکری به روش کلاسیک به این صورت است که بازیکنان قلمرو‌های خود را انتخاب می‌کنند و در آن سربازهایشان را می‌چینند و بازیکن مختار است که همه سربازان خود را در یک قلمرو و یا به تناسب در قلمرو‌های انتخابی بگذارد. توجه داشته باشید که دراین روش از کارت آتش‌بس استفاده نمی‌شود.

محتویات بازی

صفحه بازی

۵ ارتش (سبز، زرد، آبی، قرمز، مشکی)

۴۳ عدد کارت

۱۳ کارت ماموریت

۲ کارت راهنما

۵ تا (دو تاس قرمز برای دفاع و ۳ تاس مشکی برای حمله)

کودتا

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

این بردگیم بر پایه بلوف زدن پیش می‌رود. بازی در آینده روایت می‌شود و شما بخشی از سیستم حکومت شهری هستید که توسط یک دولت ضعیف و فاسد اداره می‌شود. شما باید راه خود را برای رسیدن به قدرت به دست بیاورید، دشمنان خود را از بازی حذف کنید، رشوه دهید و در نهایت برای رسیدن به قدرت دست به هر کاری بزنید. هدف شما این است که نفوذ همه بازیکنان دیگر را از بین ببرید و با کودتا آن‌ها را حذف کنید تا در نهایت فقط یک نفر زنده بماند و قدرت را در دست بگیرد.

نحوه بازی

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

بازی، به‌شکلِ نوبتی و در جهت ساعت‌گرد انجام می‌شود. هر بازیکن، در هر نوبت، فقط می‌تواند یک اقدام را انتخاب کند و نوبت‌ها را نیز نمی‌توان واگذار کرد! پس‌از آن‌که بازیکن، انتخاب کرد که می‌خواهد دست به چه اقدامی بزند، دیگر بازیکنان فرصت خواهند داشت تا او را به چالش کشیده (به این معنا که ادعای او مبنی بر داشتن کارتی را زیر سوال ببرند) یا با اقدام او مقابله کنند!

اگر اقدامی به چالش کشیده نشده یا مورد اقدامِ متقابل قرار نگیرد، خودبه‌خود با موفقیت به‌انجام می‌رسد.

چالش‌ها حتماً باید پیش‌از انجامِ عملیات‌ها، صورت بگیرند.

بازیکنی که تمام نفوذ خود را از دست داده و هر ۲ کارتش رو شده باشند، بلافاصله از بازی خارج می‌شود. کارت‌های او، تا پایان، به‌همان‌شکل باقی مانده و سکّه‌هایش نیز نصیبِ خزانه می‌شود!

بازی وقتی به‌پایان می‌رسد که فقط یک بازیکن باقی مانده باشد!

محتویات بازی

۵ بُردگیم سرگرم کننده و جذاب برای تعطیلات عید(روزیاتو)

۱۵ کارت شخصیت (بزرگ‌زاده، آدم‌کُش، فرمانده، سفیر و شاه‌دُخت؛ از هرکدام، ۳ کارت)

۶ کارت چکیده‌ی قوانین بازی / ۵۰ سکّه / کتابچه قوانین بازی

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
0
1
چرا پاسور ممنوع کردید؟ در هر خانه‌ای دستکم یک دست هست. ممنوعیتش فقط باعث وارداتش شده. چیز مسخره ای که تولید کننده ایرانی بهترش را می تواند تولید کند و بسازد. چند شغل را خراب کردید؟ چقدر ارز از کشور خارج کردید؟... با هر چیزی می شود قمار کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار