همزاد چینی تسلا به ایران می‌آید؟
کد خبر: ۲۷۵۵۰۰
تاریخ انتشار: 2023 April 01    -    ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
جیلی کائو کائو ۶۰ (Geely Cao Cao ۶۰ EV) یا جیلی ماپل (MAPLE) یک خودرو سدان تمام برقی و چینی است.

جیلی کائو کائو ۶۰ (Geely Cao Cao ۶۰ EV) یا جیلی ماپل (MAPLE) یک خودرو سدان تمام برقی و چینی است.

 
 

برند جیلی دیگر یک شرکت معمولی نیست و باید لقب ابر شرکت را به آن بدهیم. جیلی تا این لحظه، یکی از بزرگ‌ترین شریک‌های تجاری ولوو به حساب می‌آید و برندهای لینک اند کو، زیکر، رادار و گلکسی را تحت سلطه خود دارد. حالا به این مجموعه، یک نام جدید به اسم Cao Cao هم اضافه شده که در ادامه با اولین محصول آن‌ها آشنا خواهیم شد. البته این خودرو در کشور چین با اسم کائو کائو شناخته می‌شود اما در قرار است در بازارهای بین المللی با اسم ماپل (MAPLE) فعالیت کند.

 

معرفی کوتاه جیلی ماپل EV ۶۰

 

جیلی کائو کائو EV ۶۰ شاید از نظر ظاهری، کمی تارا باشد اما بهترین لقبی که برای آن می‌توانیم انتخاب کنیم چیزی نیست جز «تسلا مدل Y چینی»؛ همانقدر پایین‌تر و معمولی‌تر! البته شرکت جیلی، این خودرو را تا ۶۰۰ هزار کیلومتر گارانتی کرده و به مشتریان اطمینان داده است که تا این عدد، مشکلی را تجربه نخواهند کرد!

همزاد چینی تسلا به ایران می‌آید؟

قیمت جیلی کائو کائو ۶۰ تقریبا ۱۷ هزار دلار است که اگر به ایران بیاید، احتمالا در محدوده قیمت بالای ۲ میلیارد تومان قرار بگیرد اما با توجه به ضعف زیرساخت‌های لازم برای خودروهای برقی، حالا حالاها منتظر واردات گسترده‌ی ماشین‌های الکتریکی به ایران نباشید!

نکته‌ جالب در مورد باتری‌های جیلی ماپل EV ۶۰ این است‌ که آن‌ها به تکنولوژی «تعویض باتری» یا همان «سواپ باتری» مجهز شده‌اند؛ آن هم تعویض باتری در ۶۰ ثانیه. تکنولوژی سواپ باتری به راننده این امکان را می‌دهد تا با مراجعه به مراکز تعویض باتری (که حکم پمپ بنزین در دنیای خودروهای برقی را دارند)، باتری‌های خالی خود را عوض و باتری پر را تحویل بگیرد. باتری‌های جیلی MAPLE EV ۶۰ در هر بار شارژ شدن، بیش از ۴۳۰ کیلومتر دوام می‌آورند و باید بدانید که این عدد حتی در تست‌های سخت با دمای منفی ۱۷ درجه سانتی گراد هم تکرار شده است؛ پس به کیفیت آن شک نکنید.

همزاد چینی تسلا به ایران می‌آید؟

همچنین همانطور که از سر و وضع و کابین جیلی کائو کائو ۶۰ پیداست، ما با یک خودرو برقی معمولی طرف هستیم که احتمالا دیفرانسیل جلو باشد و توان آن هم فقط از یک موتور برقی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار بیاید.

فعلا از امکانات و آپشن‌های جیلی ماپل EV ۶۰ هیچ خبری نیست اما گفته می‌شود که این خودرو EV قرار است در صنعت تاکسی‌های برقی فعالیت کند. پس جیلی کائو کائو ۶۰ آن چنان پر آپشن نیست و بیشتر هزینه‌ها، روی بالا بردن کیفیت باتری و موتور برقی آن صرف شده است.

مجت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار