این اسامی پرطرفدارترین نام‌ها در کردستان هستند
کد خبر: ۲۷۹۱۱۸
تاریخ انتشار: 2023 May 09    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: محمد و آنیا در صدر پرطرفدارترین نام‌ها در کردستان قرار دارد.
مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: محمد و آنیا در صدر پرطرفدارترین نام‌ها در کردستان قرار دارد.
 
علی جوکار اظهار کرد: در سال گذشتە ۲۲هزار و ٤٨۹ واقعه ولادت در استان کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ٤.۱ درصد کاهش داشته است. 
 
 
این اسامی پرطرفدارترین نام‌ها در کردستان هستند
وی بە آمار ولادت شهری و روستایی اشارە کرد و افزود: از این تعداد  ۱٦ هزار و ۷۹۲ ولادت در شهرها و ٥ هزار و ٦۹۷ ولادت نیز در روستاهای استان بوده است. 
 
جوکار عنوان کرد: در سال گذشتە تعداد ولادت ثبت شدە پسران ۱۱ هزار و ٦۳٥ و تعداد ولادت ثبت شدە دختران ۱۰ هزار و ٨٥٤ واقعە بودە است.
 
وی در ادامه بیشترین ولادت ثبت شده را مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳٤ سال با ۳۰.۱ درصد عنوان کرد و گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در کردستان برابر ۱۰۷.۲  است و این بدین معنی بوده که در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر حدود ۱۰۷ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است. 
 
مدیرکل ثبت احوال کردستان فراوانی پنج نام اول پسران را مربوط به نام‌های محمد با ٥۸۸ مورد، آیهان با ۳۷۹مورد، آراد با ۲٦۲مورد، شاهان با ۳۷۹مورد و میران با ۲۱۲ مورد عنوان کرد.
 
جوکار خاطرنشان کرد: نام‌های نیلا با ۱٦٦ مورد، آنیا با ٤۱۱، آیلا با ۱٦٨، ماهلین با ۱۹٨ و دلوین با ۲۷۳ مورد بیشترین فراوانی نام‌های دختران در سال ۱٤۰۱ بوده است.
 
وی اضافە کرد: همچنین در سال گذشتە ۷ هزار و ٨٨۲ مورد واقعه ولادت در استان کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۱.٨ درصد کاهش داشته است. 
 
وی بە میزان آمار وفات  در شهرها و مناطق روستایی اشارە کرد و افزود: از مجموع آمار وفات در سال گذشتە  ٥ هزار و ۳۱۹ وفات در شهرها و ۲ هزار و ٥٦۳ ولادت نیز در روستاهای استان بوده است. 
 
بە گفتە مدیرکل ثبت احوال استان کردستان؛ تعداد وفات ثبت شدە مردان ٤ هزار و ٥۳۱ و تعداد وفات ثبت شدە زنان ۳ هزار و ۳٥۱ مورد بودە است.
 
علی جوکار خاطرنشان کرد: میانگین سن مردان فوت شدە در سال گذشتە، ٦٤.۲۱ سال و میانگین سن زنان فوت شدە ۷۰.۰۱ سال بودە است.
 

وی یادآور شد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر با ۱۳٥.۲ است، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعە وفات ثبت شدە زنان حدود ۱۳٥ واقعە وفات مردان بە ثبت رسیدە است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار