این علائم جسمی یعنی شما افسرده هستید
کد خبر: ۲۷۹۴۱۲
تاریخ انتشار: 2023 May 13    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
بسیاری از ما علائم روانی افسردگی را می‌شناسیم، اما بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی دچار درد مزمن یا سایر علائم جسمی هم هستند.

بسیاری از ما علائم روانی افسردگی را می‌شناسیم، اما بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی دچار درد مزمن یا سایر علائم جسمی هم هستند.

 
 

افسردگی فقط به عواطف شما را درگیر نمی‌کند و می‌تواند تغییرات واقعی در بدن شما هم ایجاد کند. برای مثال، افسردگی می‌تواند به کند شدن گوارش شما بینجامد و مشکلات معده ایجاد کند.

 

از آنجایی که این علائم جسمی در بسیاری از بیماری‌های دیگر هم رخ می‌دهد، افراد دچار افسردگی ممکن است هرگز به فکر کمک گرفتن برای برنیایند. این بیماران متوجه نیستند که علائم جسمی‌شان ممکن است ناشی از مشکل روانی‌شان باشد. بسیاری از پزشکان هم ممکن در چنین مواردی در تشخیص دچار اشتباه شوند.

 

به نظر می‌رسد افسردگی ناشی از کارکرد نادرست شبکه‌ها یا راه‌های عصبی باشد که مناطق مغزی مسئول پردازش اطلاعات عاطفی را به هم مرتبط می‌کنند. برخی از این شبکه‌ها در عین حال اطلاعات مربوط به حس درد جسمی را هم پردازش می‌کنند. بنابراین بسیاری از کارشناسان معتقدند که افسردگی می‌تواند باعث شود که شما درد را به شکلی متفاوت از دیگران احساس کنید.

همچنین افسردگی می‌تواند باعث شود که هر نوع درد مزمنی بدتر شود.

سردرد یک علامت نسبتا شایع در افسردگی است. اگر از قبل سردرد میگرنی داشته باشید، افسردگی ممکن است آن را بدتر کند.

کمردرد و سایر دردهای عضلانی و اسکلتی هم ممکن است به علت افسردگی بوجود آیند.

درد قفسه سینه ممکن است نشانه‌ای از بیماری جدید قلب، معده، ریه یا اندام‌های دیگر بدن باشد. اما افسردگی هم ممکن است درد قفسه سینه ایجاد کرد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار