طرح مجلس برای سرباز حرفه‌ای
کد خبر: ۲۷۹۵۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 May 13    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تشکیل کمیته‌ای مشترک با ستادکل نیروهای مسلح برای بررسی طرح «سرباز حرفه‌ای‌» خبر داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تشکیل کمیته‌ای مشترک با ستادکل نیروهای مسلح برای بررسی طرح «سرباز حرفه‌ای‌» خبر داد.
 
طرح مجلس برای سرباز حرفه‌ای
 
به گفته فداحسین مالکی یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کمیته‌ای مشترک با ستاد نیروی مسلح تشکیل شده که مسوولیت آن بررسی طرح «سرباز حرفه‌ای» است.
 
 مالکی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح مجلس برای «ساماندهی خدمت سربازی» گفت: درباره موضوع سربازی در کشور ما نگاه‌های متفاوتی وجود دارد اما آن چیزی که مسلم این است که نظام، دولت و مجلس نسبت به رفع مشکلات جوانان در این حوزه باید حرفی برای گفتن داشته باشند و موانعش برطرف شود.
 
وی با اشاره به این‌که بحث بعدی در شمولیت افراد میزان تحصیلات آنان است، عنوان کرد: بحث بعدی ما این است که از نیروهای تحصیلکرده‌ای که وارد نظام سربازی می‌شوند تحت عنوان «سرباز حرفه‌ای» استفاده شود و آن هم مکانیزم کار خودش را دارد و قرار شد در مورد آن موضوع صحبت شود.
 
مالکی عنوان کرد: نکته بعدی دوره سربازی است که در موردش هنوز تا به حال تصمیم نهایی گرفته نشده است بخشی از این قسمت می‌ماند که ستاد کل در جلسات نظر دهد، بخش دیگر هم مرتبط با دستگاه‌های دیگر در این موضوع است.
ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید اسماعیل سبحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
4
آقا یک پولی ته چیب یک عده مردم پیدا کردید تصویب کنید و پولتونوبگیرید جوانها را هم خلاص کنید حالا هی دست دست میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
0
0
مشخص است که در اداره ی کشور نیازمند سرباز بی تجربه هستید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
0
0
2 سال از بهترین سالهای عمر پسرها در سربازی حرام می شود. دو سالی که شاید باعث بشود فرد از خیلی چیزها عقب بماند.
خود من اگر مشکل سربازی نداشتم الان هیات علمی دانشگاه بودم نه کارمند

الان به سرباز صفرها هم حدود 5 میلیون دارن حقوق میدن. حداقل حقوق کارگرها هم چندان از این مبلغ بالا نیست. دوره آموزشی سربازها خیلی هزینه برداره و با دو ماه آموزش هم چیز خاصی یاد نمی گیرند. خیلی از سربازها هم از لحاظ جسمانی توان خوبی ندارند و نبودنشان بهتر از بودنشان است.
قطعاً یک سرباز حرفه ای با آمادگی بالا می تونه اندازه 5 سرباز کارایی داشته باشه و بهتره یه ارتش 100 هزار نفری با آمادگی جسمانی و آموزش خوب داشته باشیم تا یه ارتش یک میلیونی نه چندان آماده و آموزش ندیده ...
حقوقی که الان به 3 سرباز داده میشه را به یکیشون بدین و حرفه ایش بکنین و تعداد سربازان ارتش را به یک پنجم کاهش بدین. هم از آمار بیکاری کاسته میشه و هم ارتش کارآمدتر خواهد شد و هم در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد و با مبلغ صرفه جویی شده تجهیزات و امکانات تهیه کنید. جنگهای آینده جنگ تجهیزات خواهد بود نه جنگ نفرات.
از یک نفر سرباز حرفه ای با آموزش کامل می توان حداقل 5 سال و یا در صورت تمایل طرف بیشتر از 10 سال نیز استفاده کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار