بازار داغ اجاره دادن سند برای تامین وثیقه
کد خبر: ۲۸۰۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 May 22    -    ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
روزنامه خراسان در گزارشی از بازار داغ اجاره‌دادن سند برای وثیقه خبر داده است.
روزنامه خراسان در گزارشی از بازار داغ اجاره‌دادن سند برای وثیقه خبر داده است.
 
 بازار داغ اجاره دادن سند برای تامین وثیقه
 
بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:
 
«سند اجاره‌ای برای زندانی»، «وثیقه فوری برای مرخصی زندانی»؛ این‌ها جملاتی هستند که قبل‌تر آن‌ها را جلوی دادگاه می‌شنیدید اما این‌روزها می‌توانید در فضای مجازی هم آن را ببینید. با شماره‌ای که در صفحه یا سایت مدنظر نوشته شده تماس می‌گیرید، مشکل‌ زندانی، مبلغ وثیقه یا مبلغ وام را می‌گویید و سند اجاره می‌گیرید.
 
 با یکی از آن‌ها تماس می‌گیرم و شرایط اجاره سند برای یک زندانی را می‌پرسم که 800 میلیون تومان بدهی دارد. فردی که پشت خط است، در حالی که صدایش مدام قطع و وصل می‌شود، می‌گوید: «برای این مبلغ سند ندارم. شماره یکی از همکارام رو می‌فرستم. اون می‌تونه جورکنه. هزینه‌ اجاره سند شهرستان 11 درصد میزان وثیقه و اجاره سند تهران 16 درصد برای هر ساله. برای اجاره سند هم باید چک کارمندی و جواز کسب بدین و یکی از اعضای خانواده پشت چک رو امضا کنه.»
 
با شماره‌ای که همان فرد فرستاد، تماس می‌گیرم و درباره قیمت‌ها و شرایط، سوالاتی می‌کنم. می‌گوید: «الان تو دست‌و‌بالم نیست. من زیر یک میلیارد تومان، سند ندارم. برای کدوم دادگاه و کدوم شعبه می‌خواین؟ برای چه حکمی؟ اینا با هم فرق‌داره. 800 میلیون بدهی تقریبا سالی 100 میلیون هزینه اجاره سند داره. برای اجاره هم باید حتما چک کارمندی با امضای دو کاسب جوازدار یا یک جواز کسب با امضای دو ضامن کارمند یا قولنامه ملکی با سفته و امضای کارمندی بیارید.»
 
به سراغ صفحه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌روم. یکی از آن‌ها در توضیح صفحه‌اش نوشته است: «سند اجاره‌ای برای زندانی دادگاه و تعزیرات کلیه استان‌ها، با 15 سال سابقه کار». با شماره تلفن همراهی که در توضیحات قید شده‌است، تماس می‌گیرم و از نرخ سند اجاره‌ای می‌پرسم. از فرد پشت خط که مردی جوان است، نرخ سند اجاره‌ای برای 400 میلیون تومان بدهی را می‌پرسم، می‌گوید: «برای زندانی که 400 میلیون بدهی داره سند اجاره‌ای سالی 8-9 میلیون درمیاد. یک سفته به مبلغ 400 میلیون بگیرین و باید سه نفر از اعضای خانواده‌ پشتش رو امضا کنن».
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
0
وقتی اجراییات ثبت حیات خلوت یک خانم وکیل میشه و هیچ کس نیست با این شخص برخورد کنه این مسائل دردادگاه ها واداره ثبت پیش پا افتاده وچیز سهلی هست جوش نزنید دادگاههای ما بخصوص درمازندران ایالت مجزایی هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار