حجاج چگونه می‌توانند ارز مسافرتی بگیرند؟
کد خبر: ۲۸۰۵۰۵
تاریخ انتشار: 2023 May 23    -    ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
بر اساس دستورالعمل جدید اعلام‌شده، حجاج می‌توانند بدون شرایط سنی حداکثر مبلغ ۵۰۰ دلار آمریکا ارز مسافرتی دریافت کنند.
بر اساس دستورالعمل جدید اعلام‌شده، حجاج می‌توانند بدون شرایط سنی حداکثر مبلغ ۵۰۰ دلار آمریکا ارز مسافرتی دریافت کنند.
 
 زائران حج تمتع امسال بر اساس دستورالعمل ابلاغی بانک ملی، می‌توانند بدون شرایط سنی و با ارائه کارت ملی حداکثر تا سقف ۵۰۰ دلار آمریکا ارز مسافرتی دریافت کنند.
 
برای دریافت این ارز حجاج باید مدارک خود از جمله عضویت در کاروان و معرفی‌نامه و به‌اضافه سایر مدارک هویتی از جمله پاسپورت خود را ارائه کنند و پس از اخذ و تایید استعلام اطلاعات زائر، ارز ۵۰۰ دلاری به آنها اختصاص داده خواهد شد.
 
طبق این دستورالعمل هر زائر می‌تواند از طریق مراجعه به شعب ارزی بانک ملی مدارک مذکور برای دریافت ارز مسافرتی را ارائه کند و شعب بانک ملی موظفند پس از دریافت کارت ملی و احراز هویت و ثبت اطلاعات زائر در سامانه یادشده، این ارز را تامین کنند.
 
در این‌صورت حواله ارزی به زائران داده خواهد شد و آنها در هنگام خروج از کشور می‌توانند از طریق شعبه بانک ملی ۵۰۰ دلار خود را دریافت کنند. البته زائران حج تمتع مانند زائران اربعین امکان ارز مسافرتی در بستر اینترنت و از طریق پیام‌رسان "بله" را نیز خواهند داشت. بدین صورت که هر زائر پس از مراجعه به پیام‌رسان بله و ثبت و ارسال مدارک موردنیاز مذکور QR کدی را دریافت خواهد کرد که از طریق آن می‌تواند به هنگام خروج از کشور ارز خود را از شعبه بانک ملی مستقر در فرودگاه تهیه کند.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار