ثبت راهپیمایی اربعین در گینس
کد خبر: ۲۸۰۷۰۵
تاریخ انتشار: 2023 May 24    -    ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
یکی از افتخارات مذهب شیعه برگزاری راهپیمایی مراسم اربعین حسینی (ع) می باشد. در این راهپیمایی زائران و شیفتگان آن حضرت از سراسر کشور های مختلف شرکت می کنند. سالانه به تعداد دوستداران و شرکت کنندگان آن امام شهید اضافه می گردد. این مراسم در کتاب گینس به عنوان بزرگترین راهپیمایی جهان ثبت شده است.

چکیده : یکی از افتخارات مذهب شیعه برگزاری راهپیمایی مراسم اربعین حسینی (ع) می باشد. در این راهپیمایی زائران و شیفتگان آن حضرت از سراسر کشور های مختلف شرکت می کنند. سالانه به تعداد دوستداران و شرکت کنندگان آن امام شهید اضافه می گردد. این مراسم در کتاب گینس به عنوان بزرگترین راهپیمایی جهان ثبت شده است.

السلام علیک یا امام شهید

یکی از افتخارات مذهب شیعه برگزاری راهپیمایی مراسم اربعین حسینی (ع) می باشد.

در این راهپیمایی زائران و شیفتگان آن حضرت از سراسر کشور های مختلف شرکت می کنند.

سالانه به تعداد دوستداران و شرکت کنندگان آن امام شهید اضافه می گردد.

این مراسم در کتاب گینس به عنوان بزرگترین راهپیمایی جهان ثبت شده است.

تاریخچه پیاده روی اربعین

به گفته برخی پژوهشگران، راهپیمایی در روز اربعین از زمان امامان معصوم (ع) در بین شیعیان رایج بوده است. سید محمدعلی قاضی طباطبایی در کتاب تحقیق درباره اول اربعین سیدالشهداء، زیارت امام حسین در روز اربعین را سنت و رفتار مداومِ شیعیان از زمان ائمه دانسته که در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس نیز به این حرکت پایبند بوده‌اند. گفته شده است پس از دوره شیخ انصاری این سنت فراموش شده بود و محدث نوری آن را احیا کرد.

همه ساله هیئت ها و موکب های عزاداری عاشقانه به زائران اربعین حسینی(ع) خدمات ویژه ای از جمله غذا و اسکان محل خواب را به صورت رایگان ارائه می دهند.

یکی از ملزومات این خدمات کانکس می باشد.

کانکس های سرویس بهداشتی و همچنین کانکس های اسکان برای سهولت و راحتی زائران در نظر گرفته شده است.

شرکت فرا کهن سازه پایدار این افتخار را در کارنامه خود دارد که هرساله تعداد زیادی کانکس های سرویس بهداشتی و سالنی به موکب های عزاداری به پایین ترین قیمت ممکن وبا بالاترین سطح کیفیت ارائه می دهد.

ویژگی های کانکس و کانتینر های موکب و اسکان:

  • تحویل سریع
  • طول عمر بالا
  • قابلیت حمل توسط جرثقیل
  • مقاوم در برابر باد و باران
  • سرعت بالا در احداث ایستگاه ها
  • قابلیت طراحی فضای داخل متناسب با موکب مورد نظر
  • قابلیت حمل توسط وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و تریلی

کانکس های مورد استفاده ی اربعین

کانکس اربعین

کانتینر موکب

کانتینر ها بهترین وسیله برای حمل بار و همچنین احداث سریع یک سرپناه یا یک ایستگاه سیار هستند. جنس بدنه آن ها از فولاد و کفه آن چوب است. کانتینر ها بیشتر در ابعاد 20 فوت و 40 فوت به بازار عرضه می شوند. از مهم ترین ویژگی های آن ها مقاومت در مقابل باد و باران است. از آن ها می توان به عنوان یکی از بهترین گزینه های ساخت موکب نام برد.

کانکس موکب

کانکس در مقابل کانتینر موکب از بدنه ضعیف تری برخوردار است اما وزن آن سبک تر، ظاهر بهتر و قابلیت طراحی فضای داخل برای ان وجود دارد. کانکس ها از ورق یا ساندویچ پنل درست می شوند و بسته به سلیقه مشتری ساخته و تحویل داده می شود. همچنین کانکس موکب دارای پنجر است که گزینه مناسبی برای پخش تغذیه زائرین است.

کانکس سرویس بهداشتی

در کنار کانتینر موکب و کانکس موکب، کانکس سرویس بهداشتی نیز می تواند کمک حال زائرین محترمی باشد که قصد دارن مسافت بالایی را پیاده راه پیمایی نمایند. این کانکس های به صورت یک چشمه یا چند چشمه ( دارای چند سرویس بهداشتی مشترک ) تولید می شوند و می توان آن ها را در هر فضایی نصب نمود. همچنین می توان از منبع آب برای تامین آب این سرویس های بهداشتی استفاده نمود.

امید است که شرکت فرا کهن سازه پایدار با برند کانکس کهن سهم کوچکی در این اجتماع مذهبی داشته باشد.

امکانات کانکس زائر سرا

از نظر فضای داخلی کانکس زائر سرا می بایست حداقل دارای یک اتاق به همراه سرویس های بهداشتی باشد و همچنین امکانات رفاهی مانند کولر سرما و گرما ساز به همراه تلوزیون و یخجالنیز در آن قرار داده شده باشد. البته در نوع های بزرگ دیگر فضا هایی مانند اتاق خواب ها و اتاق نشیمن نیز ممکن است وجود داشته باشد که برای خانواده هایی که تعداد نفرات آنها بیشتر است مورد استفاده قرار می گیرد.البته از آنجایی که قابلیت جابجایی در کانکس زائر سرا در درجه اهمیت بالایی قرار دارد پس توجه به ابعاد نیز در آن مهم بوده و از احداث اتاق خواب های زیاد و بزرگ معمولا پرهیز و به یک اتاق نشیمن و یک اتاق خواب معمولا بسنده می کنند تا در هنگام اتمام ایام پر رفت آمد بتوانند آنها را به مکان دیگری منتقل کنند.

کانکس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار