بیگانگان فضایی امروز برایمان پیام ارسال می‌کنند!
کد خبر: ۲۸۰۷۴۶
تاریخ انتشار: 2023 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
 به نقل از دیلی میل، موسسه جست‌وجو برای هوش فرازمینی (SETI) یک سیگنال رمزگذاری شده را از یک مدارگرد که به دور سیاره سرخ می‌چرخد به سه تلسکوپ عظیم در سیاره ما ارسال می‌کند.

 به نقل از دیلی میل، موسسه جست‌وجو برای هوش فرازمینی (SETI) یک سیگنال رمزگذاری شده را از یک مدارگرد که به دور سیاره سرخ می‌چرخد به سه تلسکوپ عظیم در سیاره ما ارسال می‌کند.

 
بیگانگان فضایی امروز برایمان پیام ارسال می‌کنند!

به گفته محققان، ایده این است که دانشمندان برای «تجربه عمیقا دگرگون‌کننده برای نوع بشر» آماده شوند. یعنی زمانی که فضایی‌ها واقعا با ما تماس بگیرند.

 

 

 

این تیم جزئیات کلیدی را در مورد این برنامه مخفی نگه داشته، از جمله نوع سیگنال و مواردی که شامل آن می‌شود. با این حال، یک سیگنال رادیویی حدود ۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا از زمین به مریخ برسد. این محکم‌کاری‌ها به این دلیل است که پیام رمزگذاری شده با عموم به اشتراک گذاشته می‌شود تا آن‌ها هم بتوانند در رمزگشایی کمک کنند. 

مدارگرد مریخ آژانس فضایی اروپا پیام رمزگذاری شده را در روز چهارشنبه ۲۴ می ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت شرقی ارسال می‌کند که ۱۶ دقیقه بعد، پس از طی حدود ۲۹۰ میلیون کیلومتر در فضا به زمین می‌رسد. 

پس از دریافت، دانشمندان سیگنال را پردازش کرده و برای رمزگشایی در دسترس عموم قرار خواهند داد. این سیگنال توسط مدارگرد گازی ExoMars Trace Gas (TGO) که از سال ۲۰۱۶ در حال مطالعه جو مریخ است، به زمین ارسال می‌شود.

موسسه «SETI» یک سازمان تحقیقاتی و آموزشی غیر انتفاعی و چند رشته‌ای است که ماموریت آن رهبری تلاش بشریت برای درک منشاء و یافتن حیات هوشمند در کیهان و به اشتراک گذاشتن آن دانش با جهان است.

پروژه «A Sign in Space» نیز قرار است اولین پروژه‌ای باشد که چنین شاهکاری را انجام می‌دهد. قبلا سیگنال‌هایی به فضا فرستاده شده است، اما بر عکس آن برای نخستین بار اتفاق می‌فتد. 

«آرایه تلسکوپ آلن» (ATA)، رابرت سی برد در «رصدخانه گرین بنک» (GBT) در ویرجینیای غربی و ایستگاه نجومی رادیویی مدیسینا در شمال ایتالیا برای جمع‌آوری سیگنال از مریخ با هم همکاری خواهند کرد.

هنگامی که SETI سیگنال بیگانه را دریافت کند، تیم‌ها با همکاری «Open Data Archive» و «Filecoin»،  داده‌های پردازش‌شده را به صورت ایمن ذخیره می‌کنند. برای تعامل با مردم، موسسه SETI یک رویداد پخش زنده رسانه‌های اجتماعی را میزبانی خواهد کرد که شامل مصاحبه با اعضای کلیدی تیم، از جمله دانشمندان، مهندسان، هنرمندان و غیره می‌شود.

به گفته موسسه جست‌وجو برای هوش فرازمینی، هر کسی که روی رمزگشایی و تفسیر پیام کار کند، می‌تواند در مورد این فرآیند در سرور «A Sign in Space Discord» ایده‌اش را به بحث بگذارد.  ارسال یافته‌ها، افکار، و ورودی‌های هنری و علمی می‌تواند از طریق فرم ارسال اختصاصی در وب‌سایت پروژه انجام شود.

پس از ارسال، تیم پروژه  میزبان بحث‌هایی در برنامه زوم برای عموم مردم خواهد بود که پیامدهای اجتماعی تشخیص سیگنال از یک تمدن فرازمینی را بررسی می‌کند. گفتگوها طی شش تا هشت هفته بعد از دریافت پیام انجام خواهد شد.

 یک مطالعه جداگانه پیش‌بینی می‌کند که بیگانگان فضایی تا سال ۲۰۲۹ با زمین تماس خواهند گرفت.

در سال ۲۰۰۲، ناسا برای ارسال داده و اطمینان از برقراری ارتباط، انتقال امواج رادیویی را به کاوشگر پایونیر ۱۰ در یک پروتکل معمولی ارسال کرد. این سیگنال همچنین به ستاره‌ای در فاصله ۲۷ سال نوری از سیاره ما می‌رسد.  محققان دانشگاه کالیفرنیا امیدوارند که این سیگنال توسط فرازمینی‌ها رهگیری شده باشد.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار