شهادت برخی مرزبانان ایرانی در درگیری با طالبان
کد خبر: ۲۸۱۰۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 May 27    -    ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
در حالی امروز رسانه‌های رسمی از درگیری در مرز مشترک ایران با طالبان خبر دادند که خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) شهادت دو مرزبان ایرانی در حوادث امروز را تائید کرد.
در حالی امروز رسانه‌های رسمی از درگیری در مرز مشترک ایران با طالبان خبر دادند که خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) شهادت دو مرزبان ایرانی در حوادث امروز را تائید کرد.
 
به گزارش خبرگزاری ایرنا، صبح امروز عناصر طالبان اقدام به تیراندازی به سمت پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل کرده که متاسفانه ۲ نیروی مرزبان شهید و ۲ شهروند دیگر زخمی شدند.
 
شهادت برخی مرزبانان ایرانی در درگیری با طالبان
 
نیروهای مرزبانی نیز متقابلاً اقدام به مقابله کرده است.
 
هفته قبل نیز فرمانده پاسگاه مرزی ساسولی توسط عناصر طالبان به شهادت رسیده بود
 
در همین حال، انتخاب نوشت به نقل از عبدالنافع تکور که تویئتی منتشر کرده است نوشت: امروز در مربوطات ولایت نیمروز نیروهای سرحدی ایرانی به طرف افغانستان شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند.
 
وی افزود: در جریان نبرد یک فرد کشته و تعداد زخمی شدند موضوع به بزرگان هردو طرف رسیده و اکنون وضعیت تحت کنترل می باشد. امارت اسلامی خواهان نبرد باهمسایه نیست.
 
مرز میلک تا اطلاع ثانوی تعطیل است
 
ایوب کرد، مدیرکل حمل و نقل و راهداری سیستان و بلوچستان از تعطیلی مرز میلک تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: به دلیل درگیری‌های امروز در مرز ایران و افغانستان، هرگونه مبادلات اقتصادی در مرز «میلک» با کشور افغانستان تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد.
 
شایان ذکر است این درگیری ظهر امروز شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داده است.
 
در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است.
 
گفتنی است که به گفته جانشین فرمانده کل انتظامی کشور نیرو‌های طالبان از سمت افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.
 
علت این درگیری هنوز مشخص نشده است.
 
 کانال تلگرامی چندثانیه ویدئویی منتشر کرد و از اعزام توپخانه و تسلیحات سنگین توسط طالبان به سمت مرزهای ایران خبر داده است.
 
گروه طالبان همچنان در حال اعزام حجم زیادی از تسلیحات سنگین به سمت مرزهای شرقی ایران است.
 

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
4
اگر امروز با جفتک اندازی امارت طالبان برخورد قاطع نشود ؛ فردا امارت گرمکان هم گردنکشی می کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
1
تصاویر و فیلم ها در فضای مجازی حاکی از اسارت نیروهای مرزبان توسط نیروهای طالبان هستش
اینم اقتدار
اینم اقتصاد
فقط سر مردم بدبخت خودمون اقتدار دارن و...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار