تویوتا،بزرگترین تولیدکننده خودرو جهان
کد خبر: ۱۵۷۹۵
تاریخ انتشار: 2015 October 26    -    ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
bato-adv
bato-adv
شرکت تویوتای ژاپن بار دیگر به مقام بزرگترین شرکت تولیدکننده ی خودروها در جهان دست یافت و در این زمینه از شرکت فولکس واگنِ آلمان پیشی گرفت.

در حالی شرکت تویوتا مجدداً به این عنوان دست پیدا کرده است که شرکت فولکس واگن که پیشتر این مقام را در اختیار داشت، منتظر عواقب ناگوار تقلب های گسترده در آزمایش های مربوط به آلاینده هایی است که از پیشرانه خودروهای فولکس واگن در هوا منتشر می شود، زیرا این شرکت با نصب نرم افزارهای ویژه ای در خودروهای دیزلِ خود، تلاش می کرد این آلاینده ها را کمتر از حدِ واقعی جلوه دهد.
کرِیگ ترودِل، خبرنگار این شبکه، در گفتگوی زنده اختصاصی با مجری بلومبرگ خاطرنشان کرد که ارقام فروش شرکت های خودروسازی که برای ماه های ژانویه تا سپتامبر امسال بوده است، در حقیقت، منعکس‌کننده‌ی تأثیرات تقلب شرکت فولکس‌واگن روی کاهش فروش محصولات این شرکت نیست، زیرا در تمام این مدتِ نه ماهه، فقط در کمتر از دو هفتهِ آخر سپتامبر خبر تقلب شرکت فولکس واگن منتشر شده بود، و از اینرو، اگر قرار است کاهشی در فروش خودروهای فولکس‌واگن به علت انتشار خبر مزبور مشاهده شود، در گزارش‌های بعدیِ میزان فروش شرکت‌های خودروساز بزرگ جهان، مشخص خواهد شد.

در برهه نه ماهه اول سال 2015 میلادی، یعنی از ژانویه تا سپتامبر امسال، شرکت تویوتای ژاپن هفت میلیون و چهارصد و نود هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است. این در حالی است که شرکت فولکس واگنِ آلمان در همین مدت با فروش هفت میلیون و چهارصد و سی هزار دستگاه خودرو، در مکان دومِ این رده بندی قرار گرفته است. مقام سوم نیز به شرکت جنرال موتورزِ آمریکا تعلق گرفت که در همین برهه‌ی نه ماهه توانسته است هفت میلیون و دویست هزار خودرو به فروش برساند.

فاصله فروش میان محصولات شرکت‌های تویوتا و فولکس‌واگن فقط شصت هزار دستگاه خودرو است، اما به علت انتشار خبر یاد شده در رابطه با تقلب شرکت فولکس‌واگن، ممکن است در سه ماهه آخر امسال و اوایل سال آتی میلادی، اختلاف فروش میان دو شرکت نامبرده بیشتر از این شود. احتمالاً بیشترین ضربه را شرکت فولکس واگن به علت کاهش فروش خودروهای این شرکت که دارای پیشرانه‌های دیزلی هستند، در فصل اولِ سه ماهه‌ی سال 2016 میلادی خواهد خورد.

اقتصاد ایران
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv