۵ سد کردستان سرریز شدند
کد خبر: ۱۷۸۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 03    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
bato-adv
bato-adv
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از ۱۴سد موجود در استان کردستان پنج سد سرریز شدند.
کامران خرَم، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان عصر امروز در جریان بازدید عکاسان خبری از سد قشلاق اظهار کرد: سد قشلاق با ۲۱۵ میلیون مترمکعب حجم در مرحله سرریز قرار دارد و هم اکنون در حدود ۱۳ مترسرریز دارد.

وی با اشاره به اینکه ورودی سد قشلاق ۱۴ مترمکعب و خروجی آن نیز ۱۳ مترمکعب سرریز دارد، افزود: ورودی امسال به سد قشلاق ۹۵ میلیون مترمکعب بوده که درمدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۰۶ میلیون مترمکعب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضرعلاوه بر سد قشلاق سد‌های گاران، بانه، سد سورال و تالاب زریوار در مرحله سرریز قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان یادآور شد: در حال حاضر کل سد‌های استان ۱۴ سد است که از این تعداد پنج سد یاد شده سرریز کرده‌اند.

خرَم به حجم سایر سد‌های سرریز استان اشاره کرد و گفت: سد بانه ۴.۲ میلیون مترمکعب، سد گاران ۸۵ میلیون مترمکعب، سد سورال ۱۱.۴۲ میلیون مترمکعب و سد زریوار نیز ۶۵ میلیون مترمکعب حجم دارند.

وی عنوان کرد: سد قشلاق استان ۲۴۰ هکتار از زمین‌های بخش کشاورزی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد که از شبکه زهکشی و آبیاری سد و رودخانه قشلاق رهاسازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سد قشلاق آب شرب شهرستان سنندج را تامین می‌کند، اعلام کرد: در مواقع اضطرار از سد آزاد آب به سد قشلاق منتقل می‌شود و خط انتقال آن توسط آب و فاضلاب استان در حال انجام است.
فارس
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
0
سدهای ساخت قبل از انقلاب چون لایروبی نشدند دو سومشون رسوب واشغاله ........جدید ها هم خدا میدونه درست ساخته شدند یا نه..........ولی خدا روشکر که بارش ها خوب بوده وانشالله اقایون بتونند درست مدیریت کنند ........
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv