نقاشی ساختمان: انتخاب رنگ اتاق پذیرایی
کد خبر: ۱۸۵۲۱۷
تاریخ انتشار: 2020 July 18    -    ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
bato-adv
bato-adv

در بسیاری از خانه ها اتاق پذیرایی، سختگیرانه ترین اتاق است، اتاقی برای معاشرت کردن، برای ارتباط برقرار کردن خانواده با یکدیگر، و گاهی تنها برای آرامش داشتن. پس در هنگام فکر درباره رنگ ای اتاق باید مراقب بود، چرا که افراد مختلف، برای هدف های مختلف از آن استفاده می کنند. رنگ مورد نظر باید طوری باشد که اتاق پذیرایی خودمانی تر از یک اتاق پذیرایی معمولی باشد، اما به رسمی تر از یک اتاق ضبط یا یک اتاق بازی به نظر بیاید.

خب، هر چه دوست دارید بگویید، اما اتاق پذیرایی باید طبق عملکرد و احساس موجود در آن رنگ آمیزی شود.

بیایید به طرح هایی که ممکن است به آنها فکر کرده باشید نگاهی بیندازیم. از حسابگر رنگ استفاده کنید تا بدانید برای اتاق پذیرایی خود چه اندازه رنگ نیاز دارید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید به بازار آنلاین خدمات سنجاق سری بزنید. در قدم اول می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نقاش ساختمان در تهران باشید می‌توانید درخواست نقاشی ساختمان خود را در سنجاق ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

طرح جنوب غربی

نقاشی ساختمان: انتخاب رنگ اتاق پذیرایی

این شما و این هم یک طرح جنوب غربی ملایم. رنگ روی دیوار تاندر بی می باشد و رنگ سقف نیز سفید گچی است.

طرح رنگ های جنوب غرب، از رنگ های زمینی معمول در جنوب غربی آمریکا استفاده می کند، در حالی که رنگ بژی و ماسه سنگی نیز معمول هستند طیف رنگ های سبز کمرنگ و آبی نیز بخشی از این طرح می باشند. البته در این مثال، رنگ های بژی ملایم و قهوه ای ملایم هستند که چیره شده اند و با سقف به شکل روستایی حسی زیبا را کامل می کنند.

نکته: به یاد داشته باشید که سازندگان رنگ، تقریبا هر یک سال یک بار رنگ های خود را تغییر می دهند. انتظار نداشته باشید رنگ ها با اسم خود مطابقت داشته باشند، در عوض آنها را از روی حاله شان تشخیص دهید.

طرح دو رنگی

نقاشی ساختمان: انتخاب رنگ اتاق پذیرایی

در سال های اخیر شاهد اتاق های دو رنگی بوده ایم، معمولا با رنگی هایی که یا با یکدیگر جفت بوده و یا متضاد هم بوده اند. در این اتاق از رنگ های زرد و آبی استفاده شده است.

انتخاب رنگ ها باید به دقت انجام شود. رنگ هایی که در طبیعت به هم مرتبط هستند، حسی آرامش بخش اما هشدار دهنده به اتاق می دهند. اما رنگی که به طور متضاد با رنگ دیگر انتخاب شود، در صورت متناسب بودن می تواند به اتاق انرژی ببخشد.

نکته: ممکن است سازندگان رنگ، بروشوری از ترکیب رنگ های متفاوت با هم به شما نشان دهند. وقتی در نظر دارید رنگ هایی را با هم ترکیب کنید، این بروشورها منبع مناسبی خواهند بود.

طرح خنثی

این یک اتاق پذیرایی است که نه اینجاست و نه آنجا. بیشتر طرح های رنگ در اتاق های پذیرایی دو نوع هستند: قهوه ای ها و سبزهای تیره، و آبی ها و زردهای روشن. اما یک رنگ از نوع بهر دیگر داریم که یک رنگ خنثی است و می تواند همه را خوشحال کند.

نکته: طرح رنگ های خنثی زمانی به بهترین نحو خود کار می کند که مبلمان ها رنگی متفاوت داشته باشند. در این اتاق، رنگ گرم بژی مبلمان به آرامی بر رنگ سرد اتاق غلبه می کند.

طرح آبی اقیانوسی

نقاشی ساختمان: انتخاب رنگ اتاق پذیرایی

با این رنگ در اتاق پذیرایی تان، احساس خواهید کرد که در جزیره ای در جزیره دریایی، جزیره جکیل یا جورجیا زندگی می کنید، حتی اگر دور تا دور خانه تان و تا 1200 مایل جلوتر پوشیده از خشکی باشد. دیوارها رنگ آبی ابری بوده، سقف و گوشه دیوار سفید دکهاند می باشند.

نکته: مقداری رنگ سبز کمرنگ می تواند به این آبی اقیانوسی حس و حال جدیدی اضافه کند چه از طریق گذاشتن گیاهان باشد، یا آویزهای دیواری، پرده، و یا بالش ها.

نارنجی گرم

در تصویر بالا نوعی رنگ نارنجی غنی و درخشنده را روی دیوار مشاهده می کنید که به طرز قابل توجهی ملایم و کمرنگ است. رنگ کهربایی برای دیوارها، و بادامی برای گوشه های دیوار. تفاوت کوچک بین رنگ دیوار و گوشه های آن یکی از استراتژی های ساخت طرح رنگ برای دیوار می باشد.

نکته: درست است که رنگ های گرم باعث می شوند یک اتاق گرم به نظر برسد. در هنگام استفاده از رنگ گرم برای مکان هایی که از قبل گرم به نظر می رسند، هشیار باشید. اما در هوایی سرد که بیشتر در ماه های سرد سال از اتاق پذیرایی استفاده می شود و تفریح در خارج خانه ممکن نیست، یک طرح رنگ گرم آن را گرم و راحت تر نشان می دهد.

سبز لجنی

نقاشی ساختمان: انتخاب رنگ اتاق پذیرایی

یکی از مشکلات سفارش آنلاین رنگ، این است که رنگ ها در واقعیت متفاوت به نظر می رسند. بنابراین، تماشای این رنگ سبز پر رنگ و باشکوه نیازمند قدرت تخیل بالاست. این رنگ سبز لاکپشتی نام دارد که به زیبایی روی دیوار می درخشد.

نکته: در هنگام استفاده از رنگ های غیر معمولی، بهتر است آنها را روی یک دیوار امتحان کنید تا ببینید آیا به تاثیر آن علاقه دارید یا خیر. رنگ فروشی ها برای همین کار، قوطی های کوچک رنگ را برای فروش گذاشته اند.

طرح سبز روشن

بدیهی است برای اعمال این رنگ روی اتاق پذیرایی تان باید صبر و شکیبایی زیادی به خرج دهید. اما چه کسی گفته اتاق پذیرایی باید ساکت و محجوب باشد؟ این رنگ سبز زیتونی نام دارد که باعث می شود حس کنید در حاشیه زندگی می کنید.

نکته: به قاب بندی روی دیوارها که شبیه به یک نوع روکش است توجه کنید. این کار یک پروژه انجام در خانه کاملا ساده است.

طرح زرد خالص

در این اتاق از رنگ زرد کمرنگ استفاده شده است. از این رنگ در همه جای اتاق استفاده شده است، حتی در لا به لای قفسه. هیچ نوع قالب اصلی و پایه ای برای در هم شکستن طرح وجود ندارد، تنها رنگ سفید شومینه این رنگ زرد غالب را در هم می شکند.

نکته: این اتاق از چیزی که به نظر می رسد با دقت بیشتری طراحی شده است. به استفاده دقیق از رنگ های سفید، سیاه، و خاکستری در مبلمان و اثاثیه توجه کنید.

طرح سایه های آبی

نقاشی ساختمان: انتخاب رنگ اتاق پذیرایی

این سرح ملایم و هوایی از رنگ آسمانی برای دیوار و رنگ آبی برای گوشه ها استفاده کرده است.

نکته: رنگ های آبی با رنگ های زرد ترکیب خوبی هستند، مانند مبلمان زرد تیره و وسیله ها زرد ملایم تر.

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv