رشد روزافزون فروش آنلاین شیر مادر در سایت‌های خارجی
کد خبر: ۲۳۷۷۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 February 24    -    ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
bato-adv
bato-adv
همواره باید به خاطر داشته باشیم که شیر مادر یکی از مایعات بدن انسان است. یکی از نکات این مسئله آن است که در طی هفته‌های گذشته، در لیست آگهی‌های موجود در سایت‌های حراج و بازار‌های آنلاین، اطلاعات چندانی درباره فروشنده و ایمنی این محصولات ذکر نشده است.

رشد روزافزون فروش آنلاین شیر مادر در سایت‌های خارجی

رشد روزافزون فروش آنلاین شیر مادر در سایت‌های خارجیاختصاصی تابناک باتو ــ کارشناسان نسبت به روند رو به رشد فروش آنلاین شیر مادر هشدار دادند و بیان داشتند که این شیر می‌تواند حاوی انواع مولکول‌های مرتبط با داروها، انواع باکتری‌ها و ویروس‌های مضر از جمله HIV باشد. این نگرانی‌ها باعث شد تا سایت eBay لیست فروش آنلاین شیر مادر را از پلتفرم خود حذف کند. تیم این سایت بیان داشت که فیلتر‌های خودکار خود را به روز کرده است تا در آینده فروش شیر مادر در این سایت متوقف شود.

دکتر سارا استیل، محقق بهداشت عمومی در دانشگاه کمبریج، گفت: «اگرچه شیر مادر برای مدتی در پلتفرم‌های آنلاین فروخته می‌شد، اما به طور گسترده اطلاعاتی در مورد خطرات احتمالی مصرف این محصول در سایت‌های مختلف ذکر شده بود.».

اما در هفته‌های اخیر، پس از گزارش‌های اعلام شده در رسانه‌های اجتماعی مبنی بردر آمد ۱۰۰۰۰ پوندی زنان از فروش شیر خود به بدنسازان، آگهی‌های مرتبط با این محصول به طور چشم گیری افزایش یافت.


دکتر سارا استیل بیان داشت: «همواره باید به خاطر داشته باشیم که شیر مادر یکی از مایعات بدن انسان است. یکی از نکات این مسئله آن است که در طی هفته‌های گذشته، در لیست آگهی‌های موجود در سایت‌های حراج و بازار‌های آنلاین، اطلاعات چندانی درباره فروشنده و ایمنی این محصولات ذکر نشده است.» او همچنین افزود که: «به نظر میرسد در طی هفته‌های گذشته، ارسال این محصولات توسط شرکت‌های حمل و نقل مخصوص جای خود را به شرکت‌های پستی داده است. این ایده فروش از راه دور به گونه‌ای است که فرد خریدار هیچ گاه فروشنده را ملاقات نمی‌کند. از این رو، هیچ اطلاعاتی درباره صحت و سلامت فرد فروشنده در دسترس نیست که این امر بسیار خطرناک و نسنجیده است.»

دکتر استیل همچنین بیان داشت: «باید خاطر نشان کرد که بسیاری از سایت‌های خوارو بار فروشی آنلاین به سبب ارسال محصولات غذایی، پروتکل‌های فراوانی را در حمل و نقل محصولات خود رعایت می‌کنند؛ با این حال، ارسال شیر مادر بیشتر از طریق پست انجام می‌گیرد که در آن دما و مسائل بهداشتی رعایت و کنترل نمی‌شود. از این رو امکان رشد باکتری‌ها در این محصولات افزایش می‌یابد.»

رشد روزافزون فروش آنلاین شیر مادر در سایت‌های خارجی

یکی از آگهی‌هایی که در سایت eBay در روز پنج‌شنبه توسط گاردین مشاهده شد، ظاهراً مربوط به یک فرد ۳۶ ساله در بریتانیا بود که در قبال ۱۵۰ میلی‌لیتر شیر مادر، ۱۵ پوند دریافت می‌کرد. این فروشنده نوشته بود: «کودک من در ۱۰ ژانویه به دنیا آمده است و من مقدار زیادی شیر مادر برای فروش دارم. شیر به صورت منجمدی و در بسته بندی عایق شده همراه با ژل انجماد ارسال می‌شود.»

یکی از سخنگویان سایت eBay پس از هشدار در مورد آگهی‌هایی از این دست بیان داشت: «فروش شیر مادر انسان درسایت eBay ممنوع است. ما آگهی‌های مرتبط با این محصول را حذف کرده‌ایم و فیلتر‌های خودکار خود را به‌روزرسانی کرده‌ایم تا از ورود این چنین آگهی‌ها به لیست محصولات جلوگیری کنیم.»

تعدادی بانک شیر در بریتانیا وجود دارد که شیر مادر را به صورت رایگان در اختیار نوزادانی قرار می‌دهد که به آن نیاز دارند. این سازمان معمولاً شیوه زندگی اهداکنندگان همچون سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر مورد بررسی قرار میدهد و افراد اهدا کننده را از جهات سلامتی و عدم بیماری‌هایی همچون بیماری ایدز، هپاتیت B و سیفلیس غربالگری می‌کنند. در این سازمان خود شیر مادر نیز به منظور ایمنی بیشتر، غربالگری و پاستوریزه می‌شود.

دکتر استیل گفت: «یکی از خطرات ناشی از شیر غربال نشده، سیتومگالوویروس یا CMV است. اگرچه این ویروس به طور کلی بی ضرر است، اما می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی نوزادان متولد نشده، نوزادان تازه متولد شده و حتی بزرگسالان با سیستم ایمنی ضعیف ایجاد کند. اگرچه در ظاهر تصور می‌شود که بسیاری از خریداران والدین نوزادان تازه متولد شده هستند، اما در واقعیت برخی از این افراد، مبتلایان به بیماری‌هایی همچون سرطان هستند که به دنبال درمان‌های جایگزین می‌باشند؛ زیرا آن‌ها معتقدند که شیر مادر یا سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود یا به عنوان یک منبع تغذیه‌ای بسیار عالی، می‌توانند در روند درمان مورد استفاده قرار گیرد.»

رشد روزافزون فروش آنلاین شیر مادر در سایت‌های خارجی

او افزود: «بسیاری از دیدگاه‌ها و تئوری‌هایی که مردم در انجمن‌های آنلاین درباره معجزات شیر مادر و اثرات آن بر بدن افراد بزرگسال می‌خوانند، به صورت علمی اثبات نشده اند. از این رو، خطرات خرید آنلاین این محصول بیشتر از مزایای احتمالی آن است. تحقیقات نشان داده است که شیر‌های مادر تهیه شده از سایت‌های آنلاین می‌تواند سرشار از باکتری‌های گرم منفی باشد که به طور بالقوه با عدم رعایت نکات بهداشتی و نحوه نگهداری غیر ایمن این محصول مرتبط است. خطر دیگر آن است که شیر مادر انسان که به صورت آنلاین فروخته می‌شود ممکن است با شیر گاو یا مایعات دیگر رقیق شود، یا حتی حاوی مواد دیگری مانند ماده شیمیایی-صنعتی BPA باشد.»

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
1
در اسلام ؛ استفاده از شیر زن دیگری ، غیر از مادر ،
شرایط خاص خود را دارد و نمیشود همینطور شیر را خرید و به نوزاد داد !!
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv