خطر انتقال ویروسی کشنده از طریق پشه در این کشور آسیایی
کد خبر: ۲۳۸۲۰۷
تاریخ انتشار: 2022 March 01    -    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
bato-adv
bato-adv
بنا به گزارش های اعلام شد در استرالیا، یک نفر جان خود را از دست داده و هفت نفر دیگر به شدت تحت تأثیر ویروس های منتقله از پشه قرار گرفته اند که به طور فزاینده ای در جنوب شرقی استرالیا در حال زیاد شدن هستند.
خطر بیماری های منتقله از طریق پشه از جمله ویروس عفونت فلاوی در استرالیای جنوبی افزایش پیدا کرده است. آمارها حاکی از هفت مورد آنسفالیت حاد یا التهاب مغزی در ماه گذشته هستند. گفتنی است که در طی این بیماری، همه بیماران نیاز به بستری شدن داشته و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است. گفتنی است که در حال حاضر چهار نفر در بیمارستان بستری هستند.
خطر انتقال ویروسی کشنده از طریق پشه در این کشور آسیایی
 
در هفته‌های اخیر، ویروس کوکوبرا در پشه ‌های بالغ به‌ طور محلی در استرالیا شناسایی شده و چیزی که تاکنون دیده‌ایم، شناسایی ویروس نادر آنسفالیت ژاپنی (JEV) در خوک‌ها در ویکتوریا و کوئینزلند و نیل غربی در استرالیا است. 
 
ویروس کوکوبرا، ویروس آنسفالیت ژاپنی، ویروس نیل غربی و ویروس آنسفالیت دره موری همه متعلق به گروهی از ویروس‌ها به نام فلاوی ویروس هستند که با پشه منتقل می شوند.
 
به گفته محققان، بیشتر افرادی که به این ویروس‌ها آلوده می ‌شوند بدون علامت هستند یا به یک بیماری تب‌دار خفیف مبتلا می ‌شوند، اما بخش کوچکی از افراد آلوده به آنسفالیت مبتلا می ‌شوند که ممکن است کشنده باشد یا باعث آسیب طولانی ‌مدت عصبی شود. علائم آنسفالیت می تواند شامل گیجی، سردرد، سفتی گردن، لرزش، خواب آلودگی و تشنج باشد.
 
دکتر کار (Carr) در این باره گفت: چرخه زندگی عادی این ویروس بین پرندگان آبی و پشه‌ها است که ممکن است به طور تصادفی به خوک‌ ها و اسب ‌ها منتقل شود. 
 
در این راستا سازمان بهداشت استرالیا از مردم خواسته است که لباس های بلند، گشاد و رنگ روشن در بیرون بپوشند و از مواد دافع حشرات استفاده کنند.
 
تیم کینگما، رئیس فدراسیون کشاورزان ویکتوریا، رئیس گروه خوک و تولید کننده گوشت خوک گفت با تهدیدات تب خوکی استرالیا در چند سال گذشته، مسائل امنیت زیستی را بسیار جدی می گیرد. وی افزود مهم است که تاکید شود این ویروس بر ایمنی یا کیفیت گوشت خوک تأثیری ندارد.
 
دکتر پل دی بارو، مدیر پروژه های استراتژیک و کارشناس پشه، گفت که شیوع این ویروس یک نگرانی جدی است. او گفت: اگر آلوده شوید یا پتانسیل آن را داشته باشید، این بیماری می تواند شما را بکشد.
 
او در ادامه افزود، البته این یک بیماری خیلی شایع نیست، اما یکی از آن دسته از بیماری هایی است که ما در واقع مراقب آن هستیم، چرا که می تواند باعث مرگ انسان شود. 
 
دکتر دی بارو گفت پشه ای به نام culex annulirostris ناقل اصلی این ویروس است. این یک پشه در مناطقی مرطوب و جاهایی که آب در سوراخ درختان وجود دارد، زندگی می کند. گفتنی است که این پشه در واقع یک پشه بسیار متحرک است، بنابراین کیلومترهای زیادی را پرواز خواهد کرد و بهترین محافظت این است که نیش زده نشوید.
 
منبع: سیناپرس
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv