چگونه ناخن‌های قوی تری داشته باشیم؟
کد خبر: ۲۴۰۹۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 April 02    -    ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
bato-adv
bato-adv
داشتن ناخن‌های سالم یکی از ملاک‌های زیبایی و سلامتی هر فرد است. مهم نیست که چقدر برای رشد ناخن‌ها تلاش می‌کنید، مهم آن است که از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید تا دستانی زیبا داشته باشید. با ما همراه باشید تا با برخی نکات کلیدی در حفظ و مراقبت ناخن‌ها آشنا شویم.

آیا صدا تق تق زانو خطرناک است؟!اختصاصی تابناک باتو ـ داشتن ناخن‌های سالم یکی از ملاک‌های زیبایی و سلامتی هر فرد است. مهم نیست که چقدر برای رشد ناخن‌ها تلاش می‌کنید، مهم آن است که از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید تا دستانی زیبا داشته باشید. با ما همراه باشید تا با برخی نکات کلیدی در حفظ و مراقبت ناخن‌ها آشنا شویم.

۱. به طور مدارم از لاک ناخن استفاده نکنید

چگونه ناخن‌های قوی تری داشته باشیم؟

یکی از تصورات رایج و در عین حال اشتباه در بین خانم‌ها این است که باید همواره از لاک ناخن استفاده کنید، زیرا لاک، لایه‌ای محکم بر روی ناخن‌ها ایجاد می‌کند که از آن‌ها محافظت می‌کند. اگرچه ممکن است این مطلب منطقی به نظر برسد، اما مطالعات این ادعا را تایید نمی‌کنند. متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند که لاک زدن مداوم به ناخن‌ها می‌تواند به مواد شیمیایی موجود در لاک اجازه دهد تا به داخل ناخن نفوذ کرده و باعث تغییر رنگ، شکافته شدن و لایه لایه شدن ناخن‌ها شود. شما می‌توانید پس از هر بار لاک زدن، برای مدتی به ناخن‌های خود استراحت دهید.

۲. مرتب سوهان بزنید، اما از ناخن گیر استفاده نکنید.

چگونه ناخن‌های قوی تری داشته باشیم؟

در صورت کوتاه نکردن ناخن ها، ممکن است ناخن‌ها آسیب ببینند یا بشکنند. ناخن گیر‌ها احتمالاً ساده‌ترین راه برای این کار هستند، اما بهترین نیستند؛ زیرا استفاده از ناخن گیر می‌توانند باعث ایجاد ترک و شکاف در ناخن‌ها شود. در عوض، سوهان ناخن می‌تواند راهکاری مناسب باشد، زیرا فشار زیادی در حین کوتاه کردن ناخن‌ها به ناخن شما وارد نمی‌کند.
نکته مهم: همیشه ناخن‌های خود را در یک جهت سوهان بکشید، حرکات عقب و جلو سوهان باعث ساییدگی ناخن‌ها می‌شود.

۳. بدون دستکش، تمیز کردن را شروع نکنید.

چگونه ناخن‌های قوی تری داشته باشیم؟

افرادی که در آزمایشگاه کار می‌کنند می‌توانند تأیید کنند که پوشیدن دستکش‌های لاتکس یا لاستیکی برای چندین ساعت در روز می‌تواند به ناخن‌های شما آسیب برساند. با این حال، زمانی که آن‌ها را نپوشید نیز ممکن است همین اتفاق بیفتد. شوینده‌ها حاوی مواد شیمیایی مضر هستند و می‌توانند به پوست و ناخن‌های شما آسیب‌های زیادی وارد کنند. از این رو، در حین انجام کار‌های خانه و کار با مواد شیمایی در منزل، حتما از دستکش استفاده کنید.

۴. بیشتر برنج بخورید.

چگونه ناخن‌های قوی تری داشته باشیم؟

سلامت ما تا حد زیادی به انتخاب‌های غذایی ما بستگی دارد. یکی از ویتامین‌های ضروری برای رشد و استحکام ناخن، ویتامین B است که در برنج یافت می‌شود. بنابراین، خوردن برنج چندین بار در هفته ممکن است به تقویت ناخن‌هایتان کمک کند.

۵. از مواد تقویت کننده ناخن اجتناب کنید.

چگونه ناخن‌های قوی تری داشته باشیم؟

ممکن است کمی گیج کننده باشد، اما استفاده از تقویت کننده‌های ناخن در طولانی مدت به ناخن‌های شما کمک نمی‌کند. مواد موجود در این تقویت کننده‌ها در ابتدا ناخن را سفت و مستحکم می‌کند. با این حال، با گذشت زمان این مواد سبب خشک شدن آن‌ها می‌شود. از این رو، ناخن‌ها مستعد شکستن می‌شوند.

۶. ناخن‌های خود را به وازلین آغشته کنید.

چگونه ناخن‌های قوی تری داشته باشیم؟

وازلین رایج‌ترین ژل آرایشی و بهداشتی است و قطعاً در مجموعه محصولات مراقبت از ناخن باید وجود داشته باشد. این ماده می‌تواند سبب مرطوب شدن ناخن‌ها و حفظ کوتیکول پوست شود. استفاده روزانه از وازلین ممکن است سبب تقویت ناخن‌ها و ایجاد یک لایه محافظ بر روی آن‌ها شود. از این رو از شکنندگی ناخن‌ها جلوگیری می‌کند.

۷. ناخن‌های خود را در آب پرتقال تازه قرار دهید.

چگونه ناخن‌های قوی تری داشته باشیم؟

غذا‌های غنی از ویتامین C برای سلامت کلی بدن و البته رشد ناخن و مو بسیار مهم هستند. برای رشد سریعتر ناخن، سعی کنید هر روز به مدت ۱۰ دقیقه ناخن‌های خود را در آب پرتقال تازه قرار دهید.
نکته مهم: اسید سیتریک آب پرتقال می‌تواند ناخن‌ها را خشک کند. از این رو، پس از استفاده از آب پرتقال، حتما ناخن‌ها را خوب بشویید و سپس با کرم مرطوب کنید.

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
0
2
تیتر زدنتان فاجعه است وفقط از یک کم سواد انتظار می رود!
" چگونه ناخن های محکم تری داشته باشیم "صحیح است ...نه "...ناخن های قوی تر. ."!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv