بزرگترین گیاه جهان در اقیانوس در سواحل استرالیا کشف شد
کد خبر: ۲۴۸۷۱۳
تاریخ انتشار: 2022 June 24    -    ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
یکی از انواع جلبک دریایی اکنون به عنوان بزرگترین گیاه جهان شناخته شده. البته آن طور که ذهنتان اول تصور می‌کند با یک گیاه با ارتفاع زیاد با شاخ و برگ زیاد روبرو نیستیم، بلکه این گیاه طور دیگری توانسته بزرگ‌ترین گیاه جهان لقب بگیرد. بر اساس مقاله منتشر شده تیمی از محققان به طور تصادفی به یک مزرعه ۴۵۰۰ ساله از علف‌های دریایی در سواحل استرالیا برخورد کرده‌اند.

بزرگترین گیاه جهان در اقیانوس در سواحل استرالیا کشف شد

بزرگترین گیاه جهان در اقیانوس در سواحل استرالیا کشف شد«تابناک با تو» - یکی از انواع جلبک دریایی اکنون به عنوان بزرگترین گیاه جهان شناخته شده. البته آن طور که ذهنتان اول تصور می‌کند با یک گیاه با ارتفاع زیاد با شاخ و برگ زیاد روبرو نیستیم، بلکه این گیاه طور دیگری توانسته بزرگ‌ترین گیاه جهان لقب بگیرد.

بر اساس مقاله منتشر شده در Proceedings of the Royal Society B، تیمی از محققان به طور تصادفی به یک مزرعه ۴۵۰۰ ساله از علف‌های دریایی در سواحل استرالیا برخورد کرده‌اند. کل این مزرعه Posidonia australis در واقع یک گیاه واحد است که از یک دانه رشد کرده. پس می‌شود این گیاه را «وسیع‌ترین» گیاه جهان دانست.

Posidonia australis یا روبان پوزیدون، نوعی جلبک دریایی رایج در سواحل استرالیا است. محققان علاقه‌مند به جلبک‌های دریایی برای نمونه‌برداری از مناطق مختلف خلیج، به حدود ۸۰۰ کیلومتری شمال پرث رفتند. آنها‌ امیدوار بودند که گیاهان مختلف منطقه را مطالعه کنند، اما در عوض آزمایش ژنتیکی آن‌ها نتیجه شگفت‌انگیزی داشت و مشخص شد که کل مزرعه یک گیاه واحد است و بررسی ژنتیک علف‌ها مشخص کرد که همه کلون‌های گیاه مادر هستند.

این کلون‌ها با عمر ۴۵۰۰ سال تخمین‌زده شده از یک گیاه ۳۵ سانتیمتری اولیه حاصل شده‌اند.

دکتر الیزابت سینکلر، یکی از محققان، به بی‌بی‌سی گفته: «به نظر می‌رسد که این گیاه واقعاً قابلیت تطبیق زیادی دارد و طیف گسترده‌ای از دما و شوری و شرایط نوری بد را که معمولاً برای اکثر گیاهان بسیار استرس‌زا هستند، تحمل می‌کند».

۲۰۰ کیلومتر مربع از خلیج را این چمن زیرآبی پوشانده است.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار