درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج
کد خبر: ۳۱۱۳۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2024 April 21    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
مردی در دادگاه خانواده گفت: یک ماه بعد از عقد، همسرم مهریه اش را به اجرا گذاشت.

مردی در دادگاه خانواده گفت: یک ماه بعد از عقد، همسرم مهریه اش را به اجرا گذاشت. مرد جوانی با حضور در دادگاه خانواده گفت: در سال ۹۹ با همسرم ازدواج کردم. یک ماه بعد از ازدواجمان، همسرم بدون هیچ دلیلی  مهریه اش را به اجرا گذاشت و ارتباط‌ مان قطع شد. از آن زمان تاکنون در راهروهای دادگاه خانواده در حال رفت و آمد هستم. 

 
 

درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج

 

وی ادامه داد: مهریه همسرم ۱۱۰ سکه است. ابتدا هر ماه یک سکه از مهریه اش را باید پرداخت می کردم ولی اکنون پس از تعدیل اقساط مهریه، سالانه  یک ربع سکه باید به همسرم بدهم.

حسین گفت: پس از اینکه مهریه تقسیط شد، همسرم گفت که  ۱۴ سکه و حق طلاق را به او بدهم تا به زندگی برگردد ولی از آنجا که ثبات فکری نداشت و روان‌پریش بود، قبول نکردم. همسرم هدفی ندارد و فقط در حال اذیت کردن است. او بازی را شروع کرده و من این بازی را طولانی تر می کنم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز  بعد از اینکه همسرم حق مسکن را طلب کرد، منزلی را برای الزام به تمکین همسرم معرفی کردم ولی  او حاضر به تمکین نشد؛ به همین دلیل حق نفقه اش هم ساقط شد. 

حسین ادامه داد: به نظرم همسرم مریض است و هنوز به بلوغ عقلی نرسیده است. او حتی چند نفر را اجیر کرد و مرا به کمپ بردند  تا از من آزمایش اعتیاد بگیرند، با این استنباط که شاید معتاد باشم. پس از اینکه جواب اعتیادم منفی بود، به جرم آدم ربایی و ضرب و شتم از او شکایت کردم و پرونده دیگری هم در دادگاهی دیگر دارد. 

براساس این گزارش، طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی، به مجرد عقد زن مالک مهر می شود و می‌تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید.

از زمان جاری شدن عقد ازدواج، مهریه از جانب زوجه قابل مطالبه است و در صورتی که زوج توان مالی پرداخت آن را نداشته باشد؛ باید به صورت اقساطی پرداخت شود. برای آنکه مهریه قسط بندی شود، زوج باید دادخواست اعسار از پرداخت مهریه دهد و بتواند اعسار خود را در دادگاه به اثبات برساند. 

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
1
6
مهریه باید به اندازه توان پرداخت مرد تعیین گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
5
2
مهریه بزرگترین ظلم در حق مردهای ایرانی است
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
2
4
این مهریه مسخره رو بردارید. ،خیلی ها رو به خاک سیاه نشونده ،خیلی ها هم از این راه پول درمیارن کارشون همینه ،هر روز میرن به عقد یه نفر درمیان و سه سوته مهریه رو به اجرا میذارن ،واقعا اصلاح یه قانون اینقدر سخته ؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
1
3
کاسب های مهریه دهه هشتاد و نود بارشون رو بستن اون موقع تقسیط و از این حرف ها نبود قلپی از طرف می کندن . الان دیگه مهریه با تقسیط برای گیرنده ها صرف نداره دنبال نوعی دیگه از ازدواج برای سر کیسه کردن می رن .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار