۷ نظریه درباره علت سکوت طولانی ایلان ماسک
کد خبر: ۲۴۹۷۴۰
تاریخ انتشار: 2022 July 04    -    ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در ده روز گذشته به طرز محسوسی ساکت بوده است. او قبلاً عجیب بود و حالا عجیب‌تر شده است.

۷ نظریه درباره علت سکوت طولاتی ایلان ماسک – ده روز از آخرین توییت او می‌گذرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در ده روز گذشته به طرز محسوسی ساکت بوده است. او قبلاً عجیب بود و حالا عجیب‌تر شده است.

آخرین باری که این میلیاردر توییت کرد، ۲۱ ژوئن بود. برای ماسک، که تقریباً در هر ساعت از روز مدام توییت می‌کند،زمان بسیار زیادی برای سکوت است. به نظر می‌رسد که او شب گذشته پس از گذراندن ده روز در آستین، تگزاس که محل جدیدترین کارخانه تسلا است به رم، پرواز کرده است .

چرا ماسک دیگر توییت نمی‌کند؟

مشغول بودن با تسلا

او در سه ماهه دوم برای دستیابی به اهداف و در عین حال تغییر ساختار و بازسازی بسیاری از عملیات، اوقات چالش‌برانگیزی داشته است.

او اعلام کرده بود که «احساس بسیار بدی» در مورد رکود اقتصادی پیش رو دارد و تصمیم به کاهش ده درصد از نیروی کار خود گرفت.

سپس او به تمام دورکارهای تسلا گفت که یا به دفتر بازگردند یا با عواقب آن روبرو شوند. این دستوری در حالی داده شد که امکانات تسلا به وضوح برای کارمندان بازگشته مهیا نبود.

ممکن است ایلان ماسک فقط احساس کرده باشد که شرایط بازار چالش برانگیز شده و باید برای مدتی جدی شود. ماه گذشته او گلایه کرد که کارخانه‌های این شرکت «میلیارد‌ها دلار» را هدر می‌دهند.

ماسک در مصاحبه‌ای در آن زمان توضیح داد: «هر دو کارخانه برلین و آستین در حال حاضر کوره‌های عظیم پولسوزی هستند.»
سهام تسلا

ارزش‌ سهام تسلا نیز در این سه‌ماهه بسیار پایین آمده، که تا حدی به دلیل سبک رهبری ماسک است.

طبق گزارش CNBC، تسلا امسال بیشترین کاهش سه ماهه سهام خود را از سال ۲۰۱۰ تجربه کرد و سهام آن ۳۸ درصد سقوط کرد. این ممکن است در نهایت زنگ بیداری ماسک باشد تا بحران میانسالی خود را متوقف کند و همه چیز را کنترل کند.
جنجال خرید توییتر

ماسک بیش از یک دهه است که توییتر را به رسانه شخصی خود تبدیل کرده است و تلاش او برای خرید این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی جنجال بزرگی بود.

اما این خرید به خوبی پیش نرفت و ماسک ظاهراً به دنبال راه‌های ناامیدکننده‌ای برای خروج از این معامله است، زیرا وضعیت اقتصاد و شرکت خودروسازی‌اش در شرایط سختی قرار گرفته‌اند.

در آخرین توییت خود، زمانی که ماسک در مجمع اقتصادی قطر شرکت کرده بود، او به مخاطبان گفت که هنوز «موضوعات حل نشده» پیرامون توافق وجود دارد.
بحث سقط جنین

ماسک در طول تاریخ از اظهار نظر در مورد سقط جنین قانونی و ایمن طفره رفته است. او بار‌ها ادعا کرده است که تنها چیزی که بشریت را نجات می‌دهد، داشتن فرزندان بیشتر و البته انتقال مردم به مریخ است. بنابراین شاید او برای خودداری از اظهار نظر در این مورد باشد که سکوت کرده است.
دختر ترنس

درست در همان روزی که آخرین توییت ماسک منتشر شد، TMZ یک داستان مخرب درباره دختر ۱۸ ساله ماسک منتشر کرد و فاش کرد که او درخواست تغییر نام خود را داده ، نه تنها برای نشان دادن بهتر هویت جنسی خود، بلکه همچنین برای قطع ارتباط نسبی با پدر خود.

دختر ماسک در درخواست تغییر نام خود نوشت: «من دیگر با پدر بیولوژیکی‌ام زندگی نمی‌کنم یا نمی‌خواهم با او‌ فامیل باشم.»

این یک وضعیت قانونی سخت خانوادگی است. شاید ماسک در تلاش است تا این رابطه را بهبود بخشد، بنابراین به همین خاطر از توییتر کناره گرفته، جایی که در گذشته مکرراً میم‌های ترنس هراسی را به اشتراک می‌‌گذاشت.
مسائل اسپیس ایکس

ماسک همچنین اخیراً به آزار و اذیت جنسی کارمندی متهم شده و مشخص شده توسط اسپیس ایکس به او دستمزد پرداخت شده.

در طول هفته منتهی به سکوت ماسک در توییتر، کارمندان اسپیس ایکس نامه‌ای سرگشاده منتشر کردند که در آن ماسک را به خاطر رفتار عجیب و غریبش و ناتوانی در اجرای سیاست‌های تیمی غیراحمقانه و آزار و اذیت جنسی محکوم کرده بودند.

رهبری اسپیس ایکس تقریباً بلافاصله تلافی کرد و این کارمندان را به دلیل ابراز نظر خود اخراج کرد. آیا به خاطر همین کار شرمنده است و نمی‌خواهد در توییتر آفتابی شود؟!
سفر به مریخ

علیرغم حواس پرتی ماسک، این شرکت فضایی همچنین گام‌های بزرگی در جهت ارسال فضاپیمای عظیم استارشیپ خود به مدار برداشته است، تلاش‌هایی که ماسک عمیقاً شخصاً روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

با چراغ سبز اداره هوانوردی فدرال – البته با شرایط فراوان برای محافظت از محیط اطراف – اسپیس ایکس اکنون آماده می‌شود تا یکی از بزرگترین آزمایشات موشکی را آغاز کند.

ماسک واقعا کجاست؟!

عجیب است که ثروتمندترین مرد جهان ناپدید شود بدون اینکه دلیل آن مشخص شود. در دهه گذشته اتفاقی افتاده باشد، ماسک مشتاقانه وارد هر بحثی می‌شد و بنابراین سکوت او عجیب است.

یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار