واکنش زنی که تصویرش در جلسه کنکور غوغا کرد
کد خبر: ۲۵۰۲۲۷
تعداد نظرات: ۱۶۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 July 09    -    ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
چند روز پیش انتشار عکسی از یک خانم مراقب در حین نگهداری فرزند یکی از دانشجویان در سرجلسه امتحان بازخوردهای منفی و مثبت زیادی در برداشت، جدا از حواشی‌های ایجاد شده این عکس نشانگر این بود که بانوان جوان ما در کنار تحصیل و کار به خانواده پایبند بوده و به مسئولیت مهم همسرداری و مادر بودن خود واقف هستند.

یکی از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی هویت‌بخشی به زنان بوده که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی خود در عرصه‌های مختلف اجتماعی فعالیت کنند.

 
واکنش زنی که تصویرش در جلسه کنکور غوغا کرد

با توجه به اینکه تقریبا نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل داده و نقش پررنگی در شرایط مختلف انقلاب اسلامی داشتند دشمن تلاش دارد تا با توطئه‌های خود بانوان ایرانی را از اجتماع دور کرده و در خانواده نیز با کاهش فرزندآوری آن را متزلزل کند.

افزایش جمعیت و فرزندآوری نقش مهمی در تثبیت نظام جمهوری اسلامی دارد و بانوان ایرانی ما باید به این مهم پی برده و در این راستا گام بردارند.

چند روز پیش  انتشار عکسی از یک خانم مراقب در حین نگهداری فرزند یکی از دانشجویان در سرجلسه امتحان بازخوردهای منفی و مثبت زیادی در برداشت. جدا از حواشی‌های ایجاد شده این عکس نشانگر این بود که بانوان جوان ما در کنار تحصیل و کار به خانواده پایبند بوده و به مسئولیت مهم همسرداری و مادر بودن خود واقف هستند.

گفت و گوی متفاوتی با خانم «کاملیا طریک» مراقب امتحانات انجام شده که با هم می‌خوانیم.

 

در ابتدا کامل خودتان را معرفی کنید؟

من کاملیا طریک هستم. متولد ۱۳۵۵ از سال ۱۳۸۰ در دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه کوثر تدریس می‌کنم‌، سه سال است که استخدام رسمی شدم و تقریبا ۲۰ سال به عنوان مراقب در آزمون‌ها و امتحانات حضور داشتم.

در مورد انتشار عکس شما و اینکه در جلسه آزمون از فرزند خردسال مراقبت کردید که کامل توضیح دهید؟

بیش از دو سال بیماری کرونا در کشور و استان شیوع پیدا کرده بود و این بیماری سیستم اموزشی را به صورت مجازی فعال کرد، بعد از بیش از دو سال آزمون‌ها حضوری شدند و دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای کوثر ملزم به حضور در امتحانات بودند، قبل از هرچیز این نکته را بیان کنم که این امتحانات داخلی دانشکده بوده و مربوط به آزمون کنکور نبود.

در روز امتحان با بانوان جوانی روبرو بودیم که فرزندان خردسالی را همراه داشتند، این دانشجو فرزند خود را با وسیله آغوشی همراه داشت و از همان ابتدای ورود به جلسه آزمون توجه‌م را جلب کرد.

این مادر جوان نگران فرزند خردسال خود بود و در درب ورودی وقتی خواستیم مانع وی با فرزند شویم عنوان کردند که کسی را برای نگهداری از فرزند نداشتن و اگر فرزندشان در کنارشان نباشد نمی‌توانند با آرامش در امتحانات حضور پیدا کنند.

در ابتدا توانستم فرزند ایشان را گرفته و در نمازخانه نگهداری کنم تا وی با خیال راحت در آزمون شرکت کند اما دیدم این بانو اعتماد قلبی به این حرکت بنده ندارد. جرقه‌ای در ذهنم خطور کرد و به وی گفتم من به عنوان  مراقب در امتحانات هستم و باید در سالن ناظر باشم شما می‌توانید فرزندتان را از وسیله آغوشی در آورده و به بنده دهید تا از وی مراقبت کنم و شما با خیال راحت آزمون خود را دهید.

واقعیت در چشمان این خانم یک نوع نگرانی موج می‌زد و بنده هم به خاطر اینکه این اعتماد و آرامش را به وی برگردانم در کنار وی ایستاده و از فرزندشان مراقبت کردم.

در آن زمان چه حسی داشتید و انگیزه خود را از این کار بیان کنید؟

ببینید بنده یک خانم هستم و با اینکه شاغل هستم مسئولیت خانه داری و همسرداری را دارم، در آن لحظه چشمان نگران این زن به من به عنوان یک همنوع و بانو منتقل شد و در ذهنم تلاش کردم تا راهی پیدا کنم که یک مادر در کنار وظیفه مادرانه خود بتواند به فعالیت اجتماعی‌ش در جامعه ادامه دهد، بی‌شک این بانو برای گذراندن امتحان با داشتن فرزند خردسال تلاش‌های زیادی کرده بود و آن روز باید حاصل این تلاش را ارائه می‌داد.

به نظر من هر فرد دیگری نیز در جایگاه من قرار داشت همین کاری که انجام دادم را می‌داد و من در حس دلسوزی و کمک بانوان ایرانی به همنوع خود شکی ندارم.

دشمن در سال‌های اخیر کانون خانواده و زنان ایرانی را نشانه گرفته تا آنها را از فعالیت‌های اجتماعی و حضور در عرصه‌های مختلف دور کند؟ به نظر شما موفق بوده است؟

کانون خانواده ایرانی برگرفته از آموزه‌های دینی بوده و از استحکام و بنیان قوی برخوردار است، به طور قطع و یقین دشمن نمی‌تواند هجمه‌ای به بانوان اصیل ایرانی اسلامی وارد کند زیرا این بانوان به خوبی می‌دانند که در کنار رعایت موازین شرعی خود، وظایف خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان را به خوبی انجام دهند و هریک از وظایف نمی‌تواند مانع انجام وظیفه دیگر شود، البته هر کاری با برنامه‌ریزی اصولی امکان‌پذیر است.

در حال حاضر نیز بانوان جوان ما با تحصیل، ازدواج و فرزندآوری ثابت کردند که یک زن  می‌تواند در کنار فعالیت‌های اجتماعی به وظایف خود در کانون خانواده نیز عمل کند.

یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب افزایش جمعیت و فرزندآوری است نقش بانوان و اهمیت این طرح را بیان کنید؟

متاسفانه در دهه‌های گذشته توطئه دشمن در لایه‌های درونی جامعه بر کاهش جمعیت با شعار معروف «فرزند کمتر و زندگی بهتر» بوده است و در این سال‌ها به رسیدن جمعیت کشور به سالمندی توجه نشده است. با توجه به تدابیر آینده‌نگرانه رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف در این سال‌ها، ایشان تاکید جدی بر افزایش جمعیت دارند. قبل از پرداختن به این موضوع باید به این نکته مهم اشاره کنم که خداوند زن را با ظرافت و ظرفیت‌های گوناگون آفریده تا ستون خانواده در کنار آن محکم و قوی باشد.

با توجه به این نکته می‌توان بیان کرد که یک زن در کنار فعالیت‌های خانه‌داری و اجتماعی می‌تواند به تربیت و پرورش کودکان و فرزندان خود بپردازد و وجود فرزند در خانواده نه تنها مانع فعالیت‌های مادر خواهد شد بلکه انگیزه‌ای در بانوان ایجاد می‌شود تا با انرژی بیشتر به وطایف خود بپردازند.

در روایات آمده است که به دنیا آمدن فرزند در خانواده سبب حس جوانی در زن شده و انگیزه وی را در فعالیت‌ها و وظایف خود دو چندان می‌کند.

به عنوان یک بانوی ایرانی به توصیه‌ای برای زوج‌های جوان در ایجاد انگیزه برای فرزندآوری دارید؟

به عنوان یک بانوی شاغل و خانه‌دار به همنوعان و بانوان جوان ایرانی پیشنهاد می‌کنم که با یک برنامه‌ریزی اصولی و صحیح می‌توان همه وظایف خود را به نحو احسن انجام داد و هیچ یک از فعالیت‌های مانع فعالیت دیگر بانوان ما نخواهد بود. اجازه بدهید یک مثال بزنم هر فرد یا خانواده برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی دارد، مثلا یک زوج جوان برای اینکه منزل یا خودرویی بخرند با حقوق و شرایط مالی خود برنامه‌ریزی کرده تا در یک بازده زمانی بتوانند به هدف خود برسند.

در مورد فعالیت‌های خانه‌داری و اجتماعی هم اینگونه است، زن ایرانی با کمک همسر خود می‌تواند با برنامه‌ریزی ضمن تحصیل یا کار در اجتماع، دارای فرزند شده و همه حس‌های خوب را در کنار هم تجربه کند. داشتن فرزند این مزیت را برای خانم دارد که با افزایش سن خود می‌تواند ثمره ازدواج خود را تجربه کرده و در میانسالی و بازنشستگی وجود نوه‌ها در خانواده سبب شادابی و نشاط وی شود.

افزایش جمعیت در کشور سبب استحکام و تثبیت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد و هریک از ما وظیفه داریم در راستای تثبیت نظام در هر حوزه و عرصه گام برداریم. البته دولت نیز باید زیرساخت‌ها و شرایط لازم را برای زوج‌های جوان فراهم کند تا در این شرایط اقتصادی جوانان ما با انگیزه بیشتری به افزایش جمعیت و فرزندآوری فکر و عمل کنند.

همهشری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
33
279
طبق اصل 10 قانون اساسی دولت موظف است مسکن و اشتغال ایجاد کند برای جوانان هماننند حجاب
پاسخ ها
حسین
| |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
هیچ جای قانون اساسی نگفته تو بشینی و یکی لقمه آماده کنه بزاره دهنت
هرچی میکشیم از تنبلی شماهاست
......
| |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
ولی ی جای قانون نوشته که آقای حسین شما همون عذاب جهنمی برات خوبه شماها باعث شدید تا خیلی از دولت مردای تقلبی راست راست جیب مردمو میخورنو میبرن پس آقای حسین شما حق داشتن زندگی خوب و راحت نداری
رضا
| |
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
دولت غیراز خالی کردن جیب مردم چیزی بلد نیست. جلو اشتغال مردم روهم میگیره
رضا
| |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
درجواب اونکه گفته هیچ جای قانون نگفته بشینی دولت بهت بده. درسته هیچ جای قانون نگفته وهیچ کسی هم توقع مفت خوری نداره. مردم دارن صب تاشب جون میدن بخاطریه لقمه نون. تنها اشتغالی که دولت درست کرده اینکه مردم بیچاره برن توسطل اشغال بگردن. شغل رو باید دولت ایجاد کنه
خودم
| |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
طبق قانون 00/0قانون اساسی میکه شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
اینم یادبگیر خوبه
حمید
| |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
دروغ میگی و چقدر از خواننده ها هم بدون تحقیق حرفت رو قبول میکنند
اصل 10
از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است، همه قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی‌های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.

اصل 28
هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است

اصل 22
حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند.


کدوم حکومتی وظیفه تهیه مسکن و کار داشته که ما دومیش باشیم
با شعور مردم بازی نکن
ناشناس
| |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
عجب
امید
| |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
خوبه یه باسوادی اومد اینجا جوابتو داد...قدیم ترها دهه هشتاد که بحث اقتصادی داغ نبود از آزادی مینالیدند..
گلادیاتور
| |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
درجواب اون دوستمون که اصل ۱۰ و۲۲ رو پیش کشیدند بگویم.چشمهات که‌کور نیست خداروشکر،رفاه مردمی که روی مخازن وسرمایه های نفت وکاز رو خوابیدند ببین بعد حرف بزن..خر نباشه خر سوار نیست.ادامه بده با همین فرمون.مملکت که تاراج شد وایران خشکید و نوه ونتیحه ات برای یک لقمه نان جان داد میفهمی مردم چی نیخواستند وچی میگفتند.
ساحل
| |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
طبق قانون دولت موظف است به زوج های جوان اگر اشتباه نکنم دوسال مسکن بدون کرایه بدهداین مسکن هارو به اقازاده هاشون میدن
پورمحمد
| |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
حالا دولت دست انقلابیون است نه تنها وظایف دولت نباید فراموش شود بلکه باید جهادی و مضاعف تلاش شودکشورهای دیگر اگر چنین نمی‌کند چون سرمایه داری هستند. مملکت ما اسلامی است و اینجا زراندوزی، تبانی و رانت گناه است. متأسفانه اینجا گوشت و مایحتاج مردم هم قیمت کشورهای همسایه شده برای مردمی که حقوق ناچیز می‌گیرند.
شاهزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
115
319
دروغ ساختگی
تبلیغات مزخرف برای افزایش زاد و ولد در بین مردم

بچه میخوایم چیکار
پاسخ ها
دکتر سجادی
| |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
دوست داشتی پدر و مادرت هم همین نظر رو درباره ات داشتن ؟
محمد
| |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
بله، کاش پدر ومادر من به در این حد آگاهی داشتن که بچه دار نباید بشن.
ناشناس
| |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
آره ب خدا ،دوست داشتم ب دنیا نمی اومدم ،،،،،
ناشناس
| |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
وقتی با پدر و مادرتون مشکل دارید چرا به جامعه تجویز میکنید، با همه تلخی و شیرینی که در زندگی وجود داره واقعا ممنون از خدا و پدر و مادرم که بنده رو بدنیا آواردن و بسیار بسیار و بسیار خدارو شکر میکنم که خدا بهم یه دختر داده که برام زندگیه، عشقه، امید منه، همه وجود منه، واقعا و واقعا لذت میبرم.
پ.ن: بنده نه پولدارم، نه کارمند رسمی هستم، پدرم کشاورز معمولی و مادرم خانه‌دار هست.
مهسا
| |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
احسنت عالی گفتی
.....
| |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
کاش منم نبودم کاش پدرو مادرم نظر شمارو داشتن این کشور جای زندگی نیست من با شما کاملا موافقم حاضرم به دردناک ترین حالت بمیرم ولی ی لحظه دیگه زنده نباشم
ناشناس
| |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
جناب چند تا نقطه که نمیخوای ی لحظه هم زنده بمونی ... پس در همین لحظات هم وقتت را صرف خواندن و نوشتن نظرات توطئه آمیز و روان پریش خودت نکن. بهتره وقتت را کمی صرف تفکر و تعقل درباره آفرینش خودت کنی .... تا به بدترین شکل ممکن نکردی!!
ناشناس
| |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
خودت دروغ میگی خیال می کنی بقیه هم دروغگو هستن.
این تبلیغات نیست . سالها علیه فرزند آوری و ضد اصول اخلاقی و الهی تبلیغ شد..
من خودم به عللی بچه نمی‌خواستم، تا اینکه بعد از شش سال همسرم قانعم کرد. الان با یه بچه ۱.۵ساله میگم بهترین نعمت الهی به من همین فرزنده.. شیرین ترین لذت برای من پدری است....
با حرف‌های غلط و ناقص دیگران رو از این نعمت محروم نکنید...
ناشناس
| |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
متاسفانه تبلیغات منفی و ناامید کننده علیه ما زیاده.
توصیه میکنم کتاب معجزه شکرگزاری نوشته راندا برن رو حداقل بخونید.
اقشین
| |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
اینایی که هی میگین کاش بدنیا نیومده بودم ومیگین حاضرم به بدترین شکل بمیرم اما توی ایران به زندگی ادامه ندم و... خب علی یارتون مگه کسی جلوتونو گرفته!؟ اگر فقط حرف باد هوا نیستین توی کمربندی شهرتون با سر شیرجه برید توی سپر کامیون. یه نون و پول خوبیم برا خونوادتون ساختین خدا برکت بده به بیمه. عرضه با کار نون دراوردن که ندارین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
107
226
تمام افرادیکه بچه اوردن پشیمونن
اونم تو این اوصاع
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
پشیمون نیستم. بچه خیلی خوبه . عاشق دخترم هستم و لی شرمنده اش هم هستم. خدا هیچ مردی رو شرمنده زن و بچش نکنه
دخترایران
| |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
باافتخار میگم اصلا پشیمون نیستم وازخداوند ،همسرم و فرزندانم به خاطر حس زیبایی که دارم خیلی سپاس گزارم دوست دارم باز هم بچه دار بشم باتمام مشکلات مالی که داریم ولی خود خدا توجهات خاصی می کندتا هم از نظر مالی تامین بشیم وهم بتونیم به تحصیل واشتغالمون برسیم
هرکس هم گلایه کرده بدون هرگز پشیمون نشده بلکه یه کم خسته شده
ناشناس
| |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
بله
ناشناس
| |
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
بنده با سه فرزند اصلا ناراحت نیستم،بچه آخری هم ۳ ماهه هستند وبه اون عشق میورزم،در حد اعتدال برای بچه ها خرید دارم،خودم را موظف به خرید همه امکانات برا بچه سه ماهه نکردم،که اکثر خریدها الکی هستند،
محمد
| |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
کدوم دشمن دقیقا کدوم دشمن همین اقتصاددانای کشورومسعولین کشور هستن که بادزدی اختلاس بیت المال جیب مردم باعث بدبختی 95 درصد ملت شدن که کسی تو این گرانی‌ها فکر ازدواج بچه داری به سرش نمیزنه هی دشمن هی دشمن
ناشناس
| |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
یه دختر خوشگل و باهوش دارم که با اومدنش زندگیمون پربرکت شد.شغل شوهرم عوض شد و حقوقش چند برابر شد. ماشینم خریدیم. الحمدلله راضیم و باز میخوام بچه بیارم. اگه خدا صلاح دونست دوقلو بده. راضیم به رضای خدا. خدا روزی رسونه و ما بهش ایمان داریم❤️
علی
| |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
اشتباه نکنید و بقیه رو به اشتباه نندازید،کسی از بچه دار شدنش ناراضی نیست،مشکل از ماست که فکر می کنیم باید هر چیزی که می بینیم یا بقیه دارن رو واسه فرزندانمان تامین کنیم،مشکل اینه که مردم حد خودشون رو گم کردن،تو این شرایط باید به اندازه داشته هامون زندگی کنیم
و این چیزی از مسئولیت دولت کم نمی کنه و ما هم باید مطالبه گری درست رو یاد بگیریم
ناشناس
| |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
بابا شماا ها چقدر نسپاسی حیف به ان بخشندگی خدا حیف به ان رحمانیت خدا شما ها سوراخ دعا گم کردین
مریم
| |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
چه بااعتماد به نفس از طرف تماااام کسایی که بچه دار شدن نظر میدی. من که پشیمون نیستم تازه میگم کاش زودتر بچه دار شده بودم. زیااادشم دوس دارم
پشیمون
| |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
سلام ـ بنده هم از داشتن بچه های زیاد از پشیمونی شاخ درآوردم . هیچوقت خودم را نمی بخشم و فرزندانم هم منو نمی بخشن .
البته تعدد فرزند ما مربوط به زمان جنگ بود ، سعی میکردیم یکی دو تا یدک داشته باشیم . اما جنگ تموم شد ، رو دستمون باد کردن .
افشین
| |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
اخه بنده خدا چرا از طرف همه حرف میزنی که اینجوری ضایع شی
لیلی
| |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
خیلی بیجا کردی آمار شکمی برا خودت و امثال خودت میدی، شماها که امثال خودتون را به دنیا میارید از بچه دار شدن پشیمونید وگرنه ماها از تک تک فرزندانی کل به دنیا میاریم تا قیامت از خداوند ممنونیم که چنین لذتی را به ما چشوند و چنین لیاقتی به ما داده، پشیمون بمون تا صبح دولتت بدمد
امین
| |
۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
من متولد۶۰هستم توسن ۱۸سالگی پدرشدم ،توسن ۳۹سالگی پدربزرگ شدم ،۴۱سالمه ۵تا بچه دارم ،خداروشکر کارمندم زندگی پاک و ساده ای داریم ولذت میبرم ،بخدا انسان دربزرگسالی اگه بچه دورو برش نباشه زندگیش هدر رفته ،گذروندن عمر بدون بچه به نظرم خسارت محضه
ناشناس
| |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
اکثر اونایی که راضی هستن کارمندان مثل من بی پارتی نبودن یه جایی استخدام شدن.شماها راضی نباشید من باشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
56
172
بابا به خرج خودمونم نمیرسیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
43
117
از کاه کوه نسازید!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
حالا اگه اروپایی بود الان چهارساعت واسه ملت کنفرانس نایس بودن اروپاییهارو میذاشتی،، بیماری سادومازوخیسم(خود تحقیری و خود آزاری) درمانش سالها زمان میبره،، از الان به فکر درمان خودت باش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
21
167
این بابا به دشمن چکار داره؟ خواسته یک کار انسانی بکنه. شما خبرنگارها هم دلتون خوشه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
12
106
مراقب مهربان
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
سلام ایا قانون اجازه چنین کاری به این خانم مرقب داده
بقیه عزیزان که در حال امتحان هستند چی
حرف اول را قانون می زنه نه احساسات
تخطی از قوانین امتحان جرم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
78
153
این کار شاید انسانی باشه ولی قانونی نیست چون وظیفه مراقب مراقبت از جلسه امتحان است و بچه داری مانع از انجام وظیفه او می شود و باید به علت عدم انجام درست وظیفه اش بازخواست شود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
با چه معیاری انسانیه؟؟؟ قانونی نیست، انسانی هم نبوده!!!!! بقیه دانشجویان سر جلسه چه گناهی کردند که این خانم میخواهد همه کارهای زندگیش رو با هم انجام بده؟؟؟؟ این بچه سر جلسه جز مزاحمت برای سایر دانشجویان و عوامل برگزاری آزمون چه خیری داشته؟؟؟ مگه جای بچه سر جلسه امتحانه؟؟؟
افشین
| |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
از خودت قانون میتراشی چرا!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
24
177
ای کاش می پرسیدید حضور بچه ایشان چه مزاحمتی برای سایر داوطلبان ایجاد کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
کاملا غیر قانونی بوده. تمرکز دانش آموزان را بر هم زده.
ناشناس
| |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
کارش درست یاغلط، طبق قانون خودشون که نوشتن وماهم خبر نداریم کی وکجا، غیر قانونیه، ولی چون از خودشون بوده، میتونن این کارو انجام بدن، هماهنگ هم شده بود و الا این اتفاق نمیوفتاد
ناشناس
| |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
وقتی تو کشورهای دیگه با بچه به جلسه مهم دولتی ومجلسی رفتن،همه کف وسوت زذن،حالا برای یه جلسه امتحان همه فاز قانون گرفتن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
22
111
این بنده خدا برای یک جلسه امتحان نتوانسته کسی را پیدا کند که بچه را در یک شرایط عادی نگهداری کند. احتمالا اطرافیان با کار او موافق نبودند که همکاری نکرده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
13
135
نویسنده مصادره به مطلوب نموده است. از این ماجرا برداشت می‌کند که از دستاوردهای جمهوری اسلامی هویت بخشی به زنان است. ایشان و بسیاری دیگر این واژه را به گونه‌ای بکار می‌برند که گویی هویت ملت نزد حاکمان است و هر گاه بخواهند آن را به مردم می‌بخشند.
پاسخ ها
دخترایران
| |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
اگر نمی بخشیدند مثل خیلی کشور های غربی به زن مانند یک جنس نگاه می کردند یامثل خیلی کشورهای مسلمان اطرافمون که همش پول ورفاه اونها را به رخ ما می کشند زن را فقط در مطبخ می خواهند وحتی اجازه رانندگی نمی دهند
الحمدلله درکشوری هستیم که به زن اینقدر بها داده اند که بتواند درجامعه به راحتی به فعالیت‌های اجتماعی خود برسد
خواهشابیایید پا روی حق نگذاریم وباطن کشورمان را باظاهر کشور های به اصطلاح پیشرفته ومدافع حقوق زن مقایسه نکنیم
مینا
| |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
خطاب به دختران ایران اول شما برو درکت از انسان بودن رو بالا ببر بعد بیا حرف بزن شما که خانم هستید انقدر بین جنسیت فرق میذاری چه انتظار از زن ستیزان باید داشت اول از اینکه زن و مرد هر دو انسان هستند و هر دو به بیک ان ازه سهم دارند و خداوند در زمان خلق مردان هرگز چنین نگفت که ای مرد تو بهاء خونت یک انسان کامل به حساب مبیاید اما ای زن تو بها خون ات نصف بعای خون مرد به حساب میاید یا نگفت ای مرد تو باید در همه جا از احترام زیاد برخوردار باشی اما ای زن تو باید ببینی حاکمان کشورت در قوانینشان چه اندازه برایت ارزش میگذارند احترام ببینی نه عزیزم خداوند دوانسان رو به یک اندازه به بک ارزش به یک سهم مساوی افرید و جوری عزت بخشید به هردو که هر کدام برای تکمیل شدن نیاز به هم داشته باشند خداوند انسانهارو مثل قطعه های یک پازل با اندازه های مساوی خلق کرد که برای رسیدن به یک ارامش و تکامل نیاز به هم داشته باشند این اقدرت ها و حاکمان هستند که برای تفریح از خودشان قوانین طرح میکنند
ناشناس
| |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
دختر ایران:باطن کشورمان؟ سرتا پا فساد و اختلاس و فقر و فلاکت و تبعیض باطن کشورمونه! خوابی یا خودت به خواب زدی بیسواد
ناشناس
| |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
دختر ایران، شما خودتو زدی به خواب امیدوارم هیچ وقت بیدار نشی شاید توهمون حال زخم بستر بگیری و حال خیلیارو بفهمی
محمد
| |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
چه هویتی عزیز کدوم کشور همسایه اجازه رانندگی نمیده عربستان که حجابم آزاد شد هنوز تو 100 سال پیشی الان تو کل دنیا حجاب فقط تو ایران و طالبان اجباریه.... تو کشورای غربی مگه زن رو مجبور کردن که مدل و کالا بشه خودش این انتخاب رو میکنه که از زیباییش پول در بیاره.. اینجا همه زنان بیکارن و کنج خونه ان.. چه هویتی بخشیدیم اینکه گشت ارشاد می افته به جون زن و دختر مردم و باعث استرس درآن ها میشه خودت رو یه لحظه بذار جای زنان ایران ببین بیای تو خیابون گشت ارشاد ممکنه بهت گیر بده
ناشناس
| |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
دختر ایران یا دخترسایبری خواهشا از طرف خودت حرف بزن و وکیل دختران ایرانی نباش. تو تاحالا پات به خارج از کشور رسیده خداییش که اینقدر راجع به خارج راحت حرف میزنی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
59
159
فرزندآوری در این شرایط جنایت در حق فرزند و اجتماع است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
14
73
مهد کودک یاعتی داریم چرا اونجا نسپرده ؟
پاسخ ها
تارا
| |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
بالاخره به خیر کنه منکه بچه هام بزرگنخیلی پشیمانم از اینکه نمیتونم جوابگوی خواسته هاشون باشم شبانه روز تو فکرشونم و نگرانم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
34
124
سیاه بازی ، مردم ساده
پاسخ ها
حمید
| |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
دقیقا یک سیاه بازی و عوام فریبی
یک مادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
16
113
حواس بقیه را در جلسه ازمون پرت کردند.این کجاش کار قشنگیه؟یعنی همسر این خانم هم نمیتونسته بچه را بیرون از جلسه ی کنکور برای چند ساعت نگهداره؟لطفا این کار را ترویج نکنید و حواس دیگران را در جلسه ی کنکور پرت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
کنکو نبوده،قانون مدار وروشنفکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
10
47
بله خیلی کارخوبی کردن ایشون ولی چراازگندکاری های خودتون سرجلسه کنکورهیچی بیرون نمیادبخاطرچه شخصی خودتون پاسخنامه روسایت قراردادین من اگه شده درسازمان سنجشوگل بگیرم بایدقبول شم دیگه نمیتونم واسه کنکوربخونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
14
81
دشمن در سال‌های اخیر کانون خانواده و زنان ایرانی را نشانه گرفته تا آنها را از فعالیت‌های اجتماعی و حضور در عرصه‌های مختلف دور کند
دشمن؟
شاید هم منظورتان دشمنان داخلی ملت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
اگر کلمات دشمن و آمربکا و رژیم صهیونیستی و ... رو از دایره لغات بعضی سخنوران و سیاسیون حذف کنند ایشان به خاطر کمبود واژه احتمالا لال میشوند
محمد
| |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
اشتباه مثبت دادم
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
16
58
با این کار میخوان تقلب در کنکور رو به حاشیه ببرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
16
58
سیاه بازی ، مردم ساده
دختر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
17
47
از بی کاری نوشهر خودم رفتیم شهر غریب برا یه لقمه نون افسردگی بی کسی بی کاری می تونم بچه بیارم با این حال و روزم
سورنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
12
64
زن وشوهرباهم کارمی کنیم دوتادخترداریم بازهم کمیتمون لنگه امروزه یکی ازبزرگ ترین مشکلات مردم نداشتن رفاه وزندگی آسوده است چطوربااین همه گرفتاری بچه بیارن هرکی بچه داره تاوقت مردن درقیدوبنده وقتی مردی ازنگرانی بچه ومشکلاتش نجات پیدامی کنی من ازروزی که بچه دارشدیم تاالان فقط دویدم مسئولین بایدبچه بیارن که نه بدهی می دونندچیه نه نداری کشیده اندونه سختی زندگی حالیشونه اونامی تونن کمبودبچه رادرکشورتامین کنند
ساری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
82
32
هیچ وقت هم پشیمون نیستیم بچه اوردیم تن به کار نمیدید همش منتظرید کسی براتون یه وانت پول بیاره خارجی ها از بس کار میکنن شاید اوضاع بهتری دارند شماها چی فقط مینالید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
اقا یا خانمی که چشمت رو بستی به همه چیز شما حتما یا پولداری یا اینکه به دولت ربط داری که انقدر این حرف ها براتون راحته گفتنش خجالت بکشید فقط همین رو میشه گفت دربرابر همیچین ادمایی
ناشناس
| |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
دمت گرم
استاد دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
18
77
واقعا که چقدر مسخره. از نظر قانونی این خانوم مراقب کار بسیار غلطی انجام داده و نه تنها نباید اینجوری با آب و تاب از این کارش تمجید بشه بلکه باید مورد پیگرد قانونی هم قرار بگیره. چه لزومی داره که نوزادی که مرتب سروصدا داره و گریه میکنه آورده بشه سر جلسه کنکور و حواس و تمرکز دیگرانو پرت کنه و باعث بشه داوطلب کنکوری که ممکنه یک سال از وقت و عمر خودشو برای درس خوندن صرف کرده بجای آرامش در سر جلسه مرتبا با صدای ناهنجار نوزاد روبرو باشه. اون خانوم هم اگه خیلی دلش واسه نوزادش تنگ میشد میتونست نیاد سر جلسه که کنکور بده کسی مجبورش نکرده بود یا اگر خیلی دوست داشت تو آزمون شرکت کنه حداقل تو همون چند ساعت باید نوزادشو میداد دست دوستی یا فامیلی یا حداقل شوهرش ازش نگهداری میکرد نه اینکه بیاره سر جلسه مزاحمت صوتی و بصری برای داوطلبان کنکور درست کنه
پاسخ ها
رهگذر
| |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
مجیدجان،دلبندم ، جلسه کنکور نبوده،امتحان داخلی بوده. اول خبر را یکبار کامل بخونین و بعد تحلیل های کارشناسی را ارائه بفرمایید.
حسینی
| |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
چرا دقت نمی‌کنید. گفتن کنکور نیست و امتحانات داخلیه.
لطفا دقیق بخونید بعد اعتراض کنید.
ناشناس
| |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
کنکور نبوده! امتحان دانشگاه بوده
ناشناس
| |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
احتمال زیادبچش خیلی آروم وساکت بوده که جرئت کرده ببره سرجلسه اگه مثل بچه های من بودن که۲۴ساعته جیغ میکشیدن جرئت نمیکردازدرخونه بیرون برت
پرفسوره دانشگاهه خارج
| |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
دکتر شما بخودت زحمت بده خبرو بخون فقط از روی عکس و تیتر واسه خودت فلسفه سفسطه نبافی اسمتم گذاشتی استاد دانشگاه که مثلا بگن وااای چه خفن حتما نظرش درسته و روغنفکره؟
دکتر سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
71
29
چرا همه فکر می کنید کل دنیا بهشته فقط ما وضعمون سخته درسته درصد فقر ما به نسبت بعضی کشور های همسایه کمی بیشتر هست ولی این نیست توی کل دنیا هیچ کسی شرمنده زن و بچش نیست فقط ما شرمنده هستیم . نه !!! وقتی توی کل دنیا پولدار هست یعنی حتما باید فقیری هم باشه که توازن اقتصادی برقرار بشه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
سیر از گرسنه خبر نداره .... لطفا شعار نده ... دکتر جون یکروز بصورت نا محسوس ، یک سطل آشغال شهرداری را تحت نظر داشته باش ، ببین چند نفر دست توی این سطل زباله میکنه .... اونوقت میای عذر خواهی مییکنی .... از فردای خودمون خبر نداریم .....
ناشناس
| |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
قربون آدم چیز فهم
دکتر سجادی
| |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
الان شما سرت توی سطل آشغاله هرروز!!؟
از دور وریات و فامیلات کسی هست سرش توی سطل آشغال باشه؟
ایران حدود نود میلیون جمعیت داره بالاخره تعدادی هم معتاد و کارتن خواب و زباله گرد باید داشته باشه . آمریکا و آلمان و ژاپنم دارن چه برسه ایران که جهان سوم.
خیلی بیسوادی و احمقانس که توی ۹۰ میلیون جمعیت بگردی یک مورد پیدا کنی که مثلا طرف سر زن خودش بریده بگی وااای ایران اینجوریه!
یک میلیون نفر زباله گرد پیدا کنی تازه شده یک درصد فقط.
که عمرا بتونی ده هزارنفرم پیدا کنی
جمعی از مادران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
57
28
فراموش نکنیم که روزی دهنده خداونداست و روزی بندگانش را از قبل تولد فراهم آ ورده وسخنان خلاف این جز شرک چیزی نیست والسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
اگه پیش از تولد اماده بود این همه بچه از گرسنگی نمیمردن
ناشناس
| |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
برای همین از رفاه زیاد و روزی زیاد داریم خفه میشیم!
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
9
52
بحث وموضوع سر نگهداری بچه بود،،به فرزندآوری چه والا!!!!!!!ای
خِداااااااااااااا
پاسخ ها
عباس
| |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
آدرسو به اونایی که تا کمر شدن توی باکس زباله بدید لطفا. برن روزیشونو بگیرن. البته اگه زباله مقدر نشده براشون
ناشناس
| |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
تو همه کشورها فقیر هست حتی دبی وعربستان قبله آمالتان
***
| |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
۹۹درصد اینهایی میگی تا کمر رفتن تو باکس زباله ایرانی نیستن افغانی هستن و اون ۱درصد هم پدر و مادر معتاد هستن بچه را فرستادن دنبال این کار. بچه هیچ ادم با شرف چه کارگر باشه چه هرچی داخل سطل اشغال نرفته و نمیره .
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
7
46
کلا بافتن آسمون به ریسمون و پیوند گودرز و شقایق مرسوم هست ولی الحق که نویسنده در این مطلب مرزهای مزخرف گویی رو جابجا فرمودند. آفرین
در عین حال دوست داریم. تقصیر خودت نیست
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
67
24
واقعا وقتی کامنتها رو خوندم از طرز فکر بعضی ها شگفت زده شدن پستی و لاقیدی تو حرفاشون موج میزنه اونی که میگه خرج داره چون میخواد لتکچری زندگی کنه غلط میکنی وقتی خودت بهترین شیر رو داری شیر خشک میدی یا مای بی بی میخری دوره شاه که میگید گل و بلبل بود ارزونی بود همه لباس کهنه های پدر بزرگ مادر بزرگ را کهنه میکردند تر تفریح و مسافرت برید ساده زندگی کنید بعد دم از فقر بزنید
پاسخ ها
حسین
| |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
تا وقتی احمقهایی مثل تو هست نیاز به دشمن نداریم نفهم برای نون و پنیر هم مردم موندن با اجاره و دوا و دکتر که اگه داشته باشن باید فقط یک متر قبر بخرن بخوابن توش تو احمق از زندگی لاکچری حرف میزنی کوری نمیبینی مردم دیگه خانوادگی دارن دست به خودکشی میزنند الهی که باعث و بانی اش درد لاعلاج بگیره خاک بر سر کور تو هم بکنم احمققققققق
ناشناس
| |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
شما دوغتو بنوش اعصابتم خورد نکن شیرت خوشک میشه
ناشناس
| |
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
با نوشته ات موافقم،خودم دو فرزند دارم وبرای سومی هم برنامه ریزی داریم،متاسفانه هرچه مردم دارا تر میشن،تو حرف فقیرن،موقع کلاس ثروتمند
ناشناس
| |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
بخواب بابا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
15
29
مردم ایران آنقدر محبت ندیده اند که این موضوع رسانه ای شده... واقعا متاسفم
پاسخ ها
رهگذر
| |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
چه محبت دیده و با احساس !!!
سایه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
14
49
همین دوتا که آوردیم هنوز نتونستیم سر و سامون بدیم بچه های خودشون که تو آمریکا و اروپا عشق و حال میکنن اونا بیارن
پاسخ ها
عباس
| |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
سایه جون خدا سایتو از سر ما کم نکنه .... گل گفتی....
نام مهم نیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
10
48
نظر من اینه که وقتی یک خانواده نمی‌تواند معیشت خود را تامین کند چطور میتواند یک فرزند بیاورد که پول سونو بیداد می‌کنه من و همسرم دوفرزند داریم الان خانه نداریم وسایلهام یه جا خودم و خانواده ام دربه در حتی پول پیش خونه هم نداریم وقتی دولت ما به فکر نیست ما چطور میتوانیم فرزند بیاریم که نتوانیم یک عدد بیسکویت بگیریم براش ظلم به خودمون شد چرا به بچهامون کنیم
پاسخ ها
یاس
| |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
دوتا آوردی باز فکرمیکنی کم آوردی!!!تو دیگه کی هستی
رصاسب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
6
9
بچه خوبه دروغ خوب نیست توسری هم خوب نبست این کشورمال ایرانیان هست هرچه هرنیه بشه برای مردم بکسی مربوط نیست مردم اگه بخوان تثبیت میشه نه بچه اوردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
26
26
منم به عنوان یک خانم و مادر از این خانم مراقب بی نهایت سپاسگزارم.انسانم آرزوست.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
منم به عنوان یه جون ایرانی میگم خانوم اصلا قضیه کاره اون خانوم مراقب نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
23
6
سلام
کدوم فقر
میشه بفرمایید اگه فقر زیاده و بیداد می‌کنه
پول این همه عمل زیبایی و لوازم آرایش این همه لباسهای رنگارنگ که تو خیابون ها می پوشید از کجا میارید
پول میدید حیوانهایی بیگناه و آزاد می‌خرید پول غذا و هزینه های هنگفت دیگه میدید همون بدید به بچه خودتون
والا ما که از خیابانهای شهر خودمون رد میشم رستورانها و فلافلیها و فروشگاه‌های رفاه و کوروش و غیره و هر جای دیگه بخواهیم خرید کنیم باید تو صف بایستیم نکنه من خارج از کشور زندگی میکنند خبر ندارم یه خورده انصاف داشته باشیم مشکلات هست نه آنقدر که شما میگید
تا سی سال پیش خیابون ها از خودرو خلوت بود الان هر خانواده ای چند تا خودرو تو خونه هست خودش و خانومش و فرزندش
عکسهای بچه هاتون عکسهای سفره‌ها و میزهای رنگارنگ و سفرهای داخلی و خارجی هر ماه چند بار استوری میکنید باز میگید فقر
کدوم فقر
خیلی جالبه همه لباسهای فاخر می پوشند گوشهای گرون قیمت دست خودشون و بچه هاتون هست با خودرو صبح تا شب تو خیابون ها پر میدن بعد میگن کشور ایران فقیر ما گرسنه هستیم
ما فقیر نیستیم ما ناشکر هستیم
هر کشوری فقیر و سرمایه دار داره
منصف باشید عادل باشید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
سلام دوست عزیز خواهش میکنم یکمی بیا پایین تر بازهم پایین تر بازهم حالا اطرافت را نگاه کن نظر بده.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
12
4
من خودم شاغل و مادر دو فرزند هستم .
در یک اتاق زندگی میکردم .همسرم در شهرستان محل کارش بود . هیچوقت پشیمان نشدم والان که چرا فرزندان بیشتری ندارم ناراحتم . به لطف خداوند با تلاش و قناعت الان زندگی خوبی دارم .
الان در فامیل خودم زن و شوهر همه چیز در زندگی دارند ولی تجملات و ولخرجی فرزندی ندارند و همه چیز را به گردن مشکلات اقتصادی میندازند .اگر مسافرت‌های مداوم و غذا در رستوران و کم کردن خرید لباس زیادی را کم کنند به همه خرج‌های زندگی میرسیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
2
14
خیلی هم کار بدی بوده اون نوزاد هم حواس وتمرکز بچه ها رو پرت میکرده هم اون محیط بسته بااین تعداد آدم برای بچه خطرناک بوده همه بلدن انسانیت به خرج بدن ولی موقعیت شناسی هم خوب چیزیه پدر بچه یه ساعت نگهداری میکرد خیلی بهتر از این عمل بیخود بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
13
7
بدون شک اگه تو یه کشور اروپایی بود همینهایی که الان اعتراض دارین ببینم چطوری رو سر میذاشتین و حلوا حلواش میکردین!!!!من هم واقعن به این خانم بامعرفت و با فرهنگ دست مریزاد میگم!
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
7
11
هرباریک نفرباید یک طور خودنمایی کنه ،سالهای قبل عروس با ان لباس های مضحک میومد سر جلسه امتحان،
حالا ایشون با بچه.
آدم خودخواهی که به هرقیمت حاضراست فقط منافع خودش را جلو ببرند. فکر ارامش روح و روان بقبه دانش اموزان هم که نبودند.
خانم مراقب هم و ناظر امتحان نیز باید توبیخ شوند، جلسه امتخان کنکور مگه مهدکودک هست؟
چه با اب و تاب این کاررا تعریف میکتید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
2
7
هنوز آدمهای مهربان و با شرف زیاد است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
2
10
این یه کار بسیار معمولی هست که شما ربطش دادین به فرزند آوری وچیزهای دیگه.در ضمن پرت کردن حواس سایر داوطلب ها سر جلسه مدیونی داره این خانوم خود خواه اگر واقعا کسی را نداشت که نوزادش را نزدش بگذارد .نباید سر جلسه کنکور می آمد .داوطلبان کنکور سر جلسه استرس های زیادی را متحمل می‌شوند و این خانم و نوزادش نیز استرس را در آن جمع افزایش دادند .شایسته بود شما بزرگواران یک مصاحبه از چند نفر داوطلب آن حوزه نبز می‌گرفتید!در مورد فرزند آوری نیز اگر مردم در آسایش و رفاه باشند نیاز به توصیه کسی نیست .خودشان فرزند می آورند.مثل آن چند روحانی بزرگوار که هر کدام یک تیم فوتبال فرزند دارند .قطعا درآمدشان خوب است و برای یک خانواده ده پانزده نفری کفایت می‌کند.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
1
4
خیلی جای تامل داره
خانمی میخواد کنکور امتحان بده و نه مادر نه خواهر نه همسر هیچکدوم باهاش همکاری نکردند که ۳ ساعت بچه رو نگه دارند؟!
در دورانی که من دانشجو بودم یعنی ۳۰ سال پیش شاهد چنین اتفاقی بودم دلیلش هم مخالفت همسر با تحصیلات خانم بود
اون خانم با این شرایط کنکور داد و ۴ سال همکلاسی هاش دررنکهداری بچه اش بهش کمک کردند بعد مشاور دبیرستان شد شوهرش فرماندار بود
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
0
14
ینی نگه داشتن بچه مردم توسط مراقب امتحانم ربط دادین ب توطئه دشمن برای فرزند نیاوری؟ دشمن ما همینجاس...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
دروغ میگن آمریکاست.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
2
11
در این اوضاع نابسامان مملکت و گرانی، شرمنده بچه هام شدم، دولت گوش شنوا ندارد، من بازنشسته هستم، ی بدبخت فلک زده بدهکار بی پول،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
2
9
ضمن تحصیل یا کار در اجتماع میتونی بچه ام داشته باشی !!!این خانم واسه دوساعت به کسی اعتماد نکرده اونقدر نگران بوده که برای همه ی داوطلب های دیگه مزاحمت ایجاد کرده و بچه رو آورده سر جلسه
اونوقت وقتی قراره سر کار بره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
4
8
بعضی ها هرچه می بینند یا می شنوند می گویند دروغ است در حالیکه همین ها دروغهای بزرگ شبکه های خارج از کشور ودروغهای ساخته پرداخته در فضای مجازی را می بینند ومی شنوند وبا ساده لوحی می پذیرند بدون اینکه کمی فکر کنند خب تو بچه نمی خوای بچه دار نشو ولی وقتی سنت رفت بالا پشیمان می شی که اون وقت دیگه دیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
4
6
کار مراقب بسیار خوب بوده،چند وقت پیش عکس ورزشکارا وخانم های شاغل در دولت اروپایی تو سرمون میزدن که با بچه اومدن،حالا برا این مراقب مهربون همه نظر بی خود میدن
اسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
4
5
این نشانه خوش بختی نیست نشانه بدبختیه در کشوری که تحصیل منجر به بیکاری و گندیدن مغز میشود این خانم خدا می‌دونه با چه بدبختی ها و محدودیت های خانوادگی و مذهبی و عرفی همراه بوده که توی این شرایط تازه میخواد کنکور بده آن هم نه بعنوان یه محصل بلکه بعنوان یه مادر که میخواد از سر ناچاری به چیزی که هرگز نتوانسته بهش برسه الان میخواد برسه ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
12
دشمن کاری به فرزند آوری ما نداره اونی که باعث شده فرزند آوری کم بشه خود دولته وقتی نمیشه شکم خودمون رو سیر کنیم چطوری یکی دیگه رو بیاریم بدبخت کنیم که فردا فحشمون بده چرا منو به دنیا آوردید الان می ترسیم یه بستنی برای بچه بخریم از بس گرون شده یه دل سیر میوه نمیشه خورد چطوری یکی بار دار بشه در حالی که نمیتونه تغذیه درست داشته باشه رفاه ملت رو گرفتید انتظار دارید یه گله فرزند هم براتون بیاریم اون کشورهایی که دو جین دو جین بچه میارن همه چی برای بچه رایگانه نه ایران که یه بیمه درست حسابی هم نداره دشمن ما همینجاست بیخود دنبال دشمن نگردید رفاه ملت رو فراهم کنید تورم رو بردارید همه چی رو ارزون کنید اون موقع ببینید کسی بچه میاره یا نمیاره پوشک بچه میدونید چنده ؟ شیر خشک میدونید چنده خودتون شکمتون سیره از گرسنگی ملت خبر ندارید خودتون حقوق نجومی دارید فکر می کنید کل ملت حقوقشون نجومی ملت کار درست حسابی ندارند توقعات بیجا هم ازشون دارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
3
6
خودت فهمیدی چی گفتی؟ یک مشت اراجیف.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
احسنت حرفشون خیلی هم درسته دشمنی به جز مسولین تو کشور وجود نداره دسمن همینجاست کا خون ملت رو کردن تو شیشه اراجیف هم حرفها وتفکر مزخرف توئه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
9
5
خودمونو جای خانمی که به ناچار با فرزندش در جلسه شرکت کرده بگذاریم هم از خانم مراقب که یه کار انسان دوستانه انجام داده تشکر میکنیم و هم از اون خانم که با این کارش نشون داده بچه دار بودن جلو پیشرفت را نمیتونه بگیره گرچه مسؤلینی سنگین در همه زمینه ها داره ولی با تحمل وصبر وبا عنایت خدا حل و فصل میشه کافیه توکلت به خدا باشه و گذشت نصبت به بقیه تا نصیب خودمون بشه . گذشت و ایثار هم بد نیست خیرشو خودمون می‌بینیم.
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
5
4
انسان چقدر باید وقیح باشد که کار ارزشمند افراد را این گونه قضاوت کند بعضی فقط در ظاهر انسان هستند ولی تفکرات عجیبی دارند اینقدر خودخواهی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
8
6
اون دوست عزیزی که گفتن مراقب بایدبازخواست بشه چون بچه نگه داشتن باعث شده انجام وظیفه نکنه درجوابتون بایدبگم ایشون کتربسیاردرست وخداپستدانه ای کرده هم کارشوانجام داده هم بچه رونگه داشته. درضمن من خودم دوتابچه دارم به اونایی که میگن بچه خوب نیست نیارین... بایدبگم بچه نعمت خداست وشیرین ترین نعمتشم هست هرکس کع نداره بدونه که چه نعمت بزرگی روازدست داده خدارو هزاران بارشکرمیکنم که خدادوتادختروپسربه من عطاکرده بااینکه کارگرم وازقشرضعیف هستم ولی خداروهزاران بارشکرمیکنم که بچه دارم
پاسخ ها
صدیقه
| |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
وقتی حواس بقیه سر جلسه پرت میشه ،کجاش کار خداپسندانه !!! جای بچه سر جلسه امتحان نیست یکم فکرکنید بعد حرف بزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
11
7
جالب شب تا صبح تو گوش جوونا میکنن که بچه بد هزینه اش زیاد اما تبلیغ سگ وگربه ونگهداری اینا خوبه هزینه نداره خیلی جالب بی خود نیست که هنوزم ما کشورهای در حال توسعه وجهان سومی حساب میشیم چطوره که خودشون تبلیغ فرزند اوری میکنن اونجا ها پول ریخته مردم میان توخیابون جمع میکنن اره خوب هرجا تا تلاش نکنی رزقی نداری اما چه میشود کرد اصل موضوع اینه که تو جامعه ما تن پروری وبی مسوولیتی داره فریاد میزنه
پاسخ ها
هانیه
| |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
کدوم تبلیغ فرزند اوری؟ من ۱۵ ساله انگلیس زندگی می کنم تا حالا تبلیغ فرزند اوری نه دیدم و نه نشنیدم. تا بچه ی اولت به دنیا میاد بهت وقت دکتر بهت میدن برای تنظیم خانواده وعدم فرزند آوری. کره ی زمین دیگه جا واسه افزایش جمعیت نداره. اینوهمه فهمیدن...
کارن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
6
9
با بردن بچه سر جلسه کنکور حق دیگر داوطلب ها رو ضایع کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
6
8
سلام اول گزارش گفته شد این ازمون کنکور نبوده یک ازمون درون دانشگاهی بوده
مسئله بعدی دید بد همه نسبت به بچه داشتن هستش امیدوارم اشتباه کرده باشم ولی شما توی خونه هاتون احیانا حیوون نگه نمیدارید ؟چون من خيلی هارو دیدم میگن بچه خرجش زیاده حیوون نگه میدارن و میلیونی در ماه خرجش میکنن و به این کار افتخار میکنن ، خرج نگهداری بچه به صورت معمولی و دور از چشم و هم چشمی خیلللی کمتر از نگهداری اون حیوون خونگی هست که جدیدا متأسفانه مد شده و تازه ناله این افراد و بد گفتن از فرزنداوری توسط اونا بیشتره
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
1
7
وقتی دروغ پایه ی زندگی رو که خانواده ی کوچکی است سست میکنه وای به روزکشور چون مسولان همش در حال دروغ گفتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
3
8
سلام
احسنت کارتون خیلی عالی بود کاملیا جان من ایشون میشناسم واقعا نمونه یک انسان کامل هستن واز اینکه تونستین به یک نفر کمک کنین تا بتونه در آزمون شرکت کنه ازت ممنونم
هم اتاقی دوران دانشگاهت هستم تصویرت رو دیدم خیلی خوشحال شدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
4
7
خبرهاتون دروغه چه رویی دارید !
شلمچه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
8
6
نظرات را خوندم
متاسفانه کمتر از توکل به خداوند متعال حرفی زده شده
قطعا روزی رسان خداست به شرطی که ما هم تلاش کنیم قدری هم قناعت پیشه کنیم
من نمیگم نسبت به زمان قبل انقلاب که حقیر ان دوران را درک کردم چه زندگی افتضاحی مردم ما داشتند دغدغه فقط سیر کردن شکم بود ولی انصافا دغدغه های مردم ما در حال حاضر نسبت به دهه شصت چقدر تغییر کرده الان دغدغه مردم ما مدل ماشین و تزیینات داخلی منزل وسفرهای ان چنانی شده
چون سطح دغدغه مردم ما با سطح درآمد شون هم خوانی ندارد این مشکلات بوجود آمده
وگرنه داشتن فرزند جز عشق واقعی و ارامش چیزی دیگری نیست
من سه فرزند دارم الان پشیمونم که چرا به این تعداد کم قانع شدم کاش حداقل پنج ویا شش فرزند می‌داشتیم
گرچه که الان هم با نوه هایم عشق میکنم
همین الان نوه هایم پیشم هستند چه عشقی بالاتر از این
پس قدری به خداوند متعال اعتماد کنیم و فرزند را مانع پیشرفت ندانیم بلکه فرزند عین پیشرفت روحی و روانی و... است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
2
7
در هیاهوی زندگی در هر شرایطی مهمترین ماموریت انسان چه زن و چه مرد آدم بودن است ایشان دقیقا این نقش و ماموریت را ایفا نموده قطعا پاداش آن را با حس خوب خود گرفته و قطعا نتیجه آنرا در دنیا و آخرت خواهند دید حال اینکه دیگران حتی نسبت به رفتار انسانی حسادت می کنند و انواع نقدها جای خود دارد بیایید تا دیر نشده و سفر دنیا به پایان نرسیده آدم باشیم..
پاسخ ها
رهگذر
| |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
خلاصه کلامو گفتی،خدا خیرت بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
5
5
اصن به شما چه ربطی داره اون دانشجو و اون خانم مراقب چیکار کردن از بچگی فضولی نکردن تو کار بقیه یادتون ندادن همش تو این سایت های خبری بلدید سر یه سری موضوع چرت و پرت بحث کنید برید به زندگیتون برسید خداوکیلی اگرم زندگی ندارید برید تمیرن آدم بودن و فضول نبودن بکنید
کی به شما گفته که همه جا حق نظر دارید اونم با کمترین سواد و تجربه اونوقتم که سواد و تجربه داشته باشید حق نظر ندارید خبر بخونین ببندید دهانتونا و برید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
4
3
خانم خوب کاری کردن یه کار انسانی ، بچه هم خیلی خوبه اگر دولت هم بتونه معیارهای دهه شصت و هفتاد رو جمع کنه و سامان بده یا بقول بعضیا بریزه دریا خوراک کوسه ها بشن ،عالیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
10
ده های گذشته تبلیغ فرزند کمتر کار خود مسؤلین کشور بوده شعار فرزند کمتر زندگی بهتر به دشمن ربطی ندارد
پاسخ ها
مهندس
| |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
دقیقا! سال ۷۳ یادم میاد که در خیابونها و سطح شهر پر شده بود از بنرهای نقاشی شده با عکس یک زن و یک مرد و یک بچه و پایینش این شعرو نوشته بود: "بچه که عمر و نفسه یکی خوبه دو تا بسه" و الحق که چه شعر خوب و چقدر سیاست خوبی بود سیاست کاهش جمعیت و واقعا اگر این سیاست خوب ادامه پیدا میکرد الان کشور ایران یک جمعیت کم ولی مرفه میداشت مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس ولی در مقیاس بزرگترش
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
5
11
کافی بود یه همچین خبری مربوط به یه کشور دیگه بود، خیلی از این افرادی که نگاه انتقادی و منفی به این رفتار انسانی دارن،چنان موضعشون مثبت میشد و با آب و تاب حمایت می‌کردن که آدم حیرت میکرد. این که یه رفتار کجا اتفاق بیوفته چقدر برای آدمای سطحی فرق می‌کنه واقعا !؟
درود و آفرین بر انسانیت هر کجای دنیا که اتفاق بیوفته.
علیوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
7
4
اتفاقاقرآن فرزند را زینت زندگی دنیا عنوان کرده و به دین و ... هم ربطی نداره . مال و فرزند زینت دنیا هستند. هر کسی عقل داشته باشه زینت را می چسبد.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
11
3
یکی از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی هویت‌بخشی به زنان بوده و در عوض بی ارزش کردن و سرکوب کردن مردان
معلم تاریخ دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
1
7
دشمن چه کسیست ؟ دشمن کجاست؟ بس کنید دشمن تر از آنانی که دروغ میگویند،خدعه میکنند،با تمامیتخواهی ومصادره همه امکانات کشور زمینه اشتغال وازدواج جوانانرا محو ونابود کرده اند وهرانچه رفاهو آسایشو آرامش را از آن خود کرده وهرچه بدبختی را از دشمن میدانند و اگر ملت نجیب وشریف با فرهنگ اهورایی ایران چنین اقدامات انسانی انجام میدهند به خود نسبت میدهند !!! کاش ّا صداقت آنچه را برسر این مملکت آوردند ربویژه رفتارهای ضد بشریشان با بانوان را داوری میکردند و از شرم میمردند
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
11
دشمن چکار داره به بچه دار شدن یا نشدن تو کشور ما.وقتی هزینه ها سرسام آور شده کسی ازدواج نمیتونه بکنه چه برسه به بچه دار شدن. اگر مرد درآمد خوبی داشته باشه زن از خونه نشستن و به خودش رسیدن بدش نمیاد.حالا کجای روزگار تو مملکت ما از حقوق زن دفاع شده؟ طرف میره کار میکنه همون کار یک مرد رو انجام میده چون مجبوره یک سوم حقوق رو هم بهش نمیدن یا یک جوری میدن که بیزار میشه.بعضی شرکت های خصوصی و غیر خصوصی از ظاهر خانم های جوان استفاده و گاهی سو استفاده می کنند. این زن های ایرانی و مسلمان هستن که خوب موندن خوبی از خودشون و اصالت شونه نه قانون و مقررات
نانوک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
2
5
در جواب عزیزی که گفته کارش قانونی نبوده و باید بازخواست شود . باید عرض کنم قانون باید جهت تسهیل در امور انسانها شود نه مشکل ساز. قانون مجموعه ای از شرایط ایجاد شده در جامعه است که منجر با تصویب به عنوان قانون می‌شود . هیچ قانونی بدون شرایط ایجاد نمیشود. شرایط قانون را میسازد نه قانون شرایط را. شرایط برای رفاه است و قانون ملزم به ایجاد شرایط رفاه اجتماعی است . پس کار انسانی کرده و در قانون باید در کنار مراقب برای دانشجویان مراقب فرزند هم ذکر شود . اینم میشود قانون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
4
8
امتحان بودت یعنی چی بچه برده
حواس بقیه پرت میکنه
این خودش حق ناس
بشینی بخونی بعذ یکی بچه بیاره و یکی بغلش کنه که اسمش تو خبرا بیاد بالا
حق بقیه ضایع میشه
خدا ازشون نگذره هر کی حق ضایع کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
4
7
والا ما هم ۵ تا بچه ایم فکر نکنین قدیمی هستیم بزرگترین بچه منم ک ۱۷ سالمه. وضع مالی مون بد نیست متوسط الحمدالله . اما با کار اون خانم موافق نیستم چون بشخصه اگه من جای یکی از افراد ک آزمون داره بودم و بچه اون خانم گریه میکرد و تاثیر مخرب رو امتحان من میذاشت هیچ وقت نمیبخشیدمش. با هر شرایط بد آدم نباید بخاطر خودش به شرایط بقیه هم لطمه وارد کنه . مثل پدر و مادر من که چون کنکوری ام ولی خونه مون شلوغه واحد پایین مون رو خالی کردن تا من درس بخونم .تروخدا حواس تون به حق الناس باشه مردم مسئول زندگی شما نیستن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
7
6
هرانکس ک دندان دهد نان دهد، ایمانمون ضعیف شده خدابدادمون برسه بنده با چهارتا بچه قدونیم قدزیر سن سیزده سال تاپیش دبستانی چهارتا محصل با شغل کارگری اموراتم خوب میگذره هرروز چلوکباب نیس ولی اسایش هس امنیت هس ناشکری نکنید بخدا، خداقهرش میاد من شب وروز کار میکنم در رفاه نبستم ارزوی زیارت امام رضا روداریم ولی فراموشش نمیکنیم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
1
0
باسلام خیلیهاباوجوداینکه دراین دنیا نفس میکشن وبه حساب زنده اند ولی درواقیت مرده ام به حساب نمیان چون از یاد خداوند غافل مانده ایم که همه درنزد اوست واوست که روزی وحکمت وبزرگی رو به اندازه ظرفیتمان وتلاش مستمرعنایت میکند
آرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
2
0
متاسفم برا افرادی که بی عرضگی خودشونو درنداشتن فرزندی بینم...من 4تابچه دارم .بیکارم.هم ولی خدارشکراززندگیم راضی وخوشحالم...توقع بیجای افرادو چشم هم چشمی های الکی ومضخرف باعث ایجاد خیلی ازمشکلات در جامعه میشه وگرنه فرزنداوردن برای خانواده برکت بیشتر میاره واگر سمت خدا بری.خداخودش میده نگران نباشین.. به جای خونه 500متری تو 100متری زندگی میکنم..به جای ماشین شاسی بلند سوار پراید میشم وره جای خرید سیسمونی 3دست پیرهن شلوار بچه گانه کافیه

بقیه اضافی هستن
به جای خرید طلا هم شیر چنان ومیوه وغذا میخرم

پس بی عرضگی خودتون را درنداشتن فرزند نبینید..که اینگونه افراد هرگز خوشبخت نخواهد شد اگر تمام دنیا رابهشون بدی

قید توقعات بیجا را بزنید زندگی چنان زیباست که نگو
Neymar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
1
این همه آسمون ریسمون به هم بافتن نمی خواد
کارش خیلی خیلی اشتباه بوده این بچه می تونه حواس بقیه که دارن آزمون میدن رو پرت کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
1
فرزند اوری تنها به زاییدن نیس همه میتونن بزان،وقتی ارزشی برای نه ما که پدر ومادر هستیم قاعل نیستن ،نه برای جوانانمان که با این همه درس واسترسی که موقعرکنکور داشتن در خانه های اکثر مردم دختر وپسر بیکار ند به چه امیدی باید فرزند اورد مگر امکان ازدواج هس که بچه باشه مسولین خودتونو به خریت نزنین فرزنداندما دوست دارن ازدواج کنن ولی شما هستین که این حقو ازشوندگرفتین هر روزم بدتر میکنین دشمن اصلی ما شماهستین که رحم به مردم خودتوندنمی کنین نه دشمن خارجی،اگر از خودتون وبچه هاتون با صد تا پست ومقام چیزی باقی موند برای فرزندانما ،بیکاری وفقر دامن مارادگرفته ،یک مادر وقتی نان نتونه بخوره با این قیمتای نجومی تغذیه خوب نداشتهرباشه همون بهتر که بچه نیاره که سوتغذیه داشته باشه فقط تبلیغ واسه بچه ولی بی مسول نسبت به زنان جامعه
شهروند ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
1
بله فرزند آوری خیلی ام خوبه ! ولی اولاً حکومت وظیفه داره کمک کنه از نظر بهداشت مسکن و آموزش رایگان برای همه مثل کشورهای خلیج فارس و اروپا و ووو. در قانون هم اومده این اصل . بعدشم من اگه بچه بیارم هرگز نمی‌خوام برای خوش آمد حکومت باشه چون حکومت چه کار مثبتی برای من زن و بچه دار کرده ..؟؟ که من براش انجام بدم . !؟ پس بچه ام رو تو همچنین جامعه ای بزرگ نخواهم کرد. ! که مثل خودم دنبال یه لقمه نون صبح تا شب بدوه!!!
محمد مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
1
0
بنده از این خانم مراقب تشکر میکنم . همینکه آرامش رو به همنوع خودش داده بزرگترین دستاورد رو در زندگی انسانی داشته . کنکور ،پولداری، بیپولی، بچه داری، خانه داری ،ترس از غر زدن شوره و.. همه بهانه هایی برای جلوه گری این سطح از فهم و شعور یک انسان است که خدارو شکر در این کشور همیشه میتوان دید. همین کافیه خدارو شکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
0
0
خخخخخخ اگر دستگاههای تقلبی رو به فرزندش وصل کرده بود چی؟ چون گفت بدون فرزندش نمی ت.نه شما هم قبول کردین. خیلی جالبه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار