آمار اسفناک بی‌سوادی در یکی از استان‌های مرکزی
کد خبر: ۲۵۱۱۴۰
تاریخ انتشار: 2022 July 18    -    ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
 معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ قریب ۳۰هزار بی سواد در این استان وجود دارد.

 معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ قریب ۳۰هزار بی سواد در این استان وجود دارد.

 
 

سید حمزه باقری در جمع خبرنگاران از تلاش‌ها برای کاهش نرخ بی‌سوادی در این استان خبر داد و اظهارکرد: شهرستان کهگیلویه بالاترین نرخ بیسوادی و شهرستان گچساران بالاترین نرخ باسوادی استان کهگیلویه و بویراحمد را دارند.

وی، افزود: براساس تحقیقات بعمل آمده بیشترین درصد مشکلات و معضلات اجتماعی مربوط به افراد بی‌سواد است.

 

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حجم ابلاغی فعالیت‌های سوادآموزی درسال جاری۴۸۰۰نفر بود که تمامی آن تحت پوشش قرار گرفت و حجم ابلاغی برای سال آینده ۵۳۰۰نفر است که پس از تشکیل کارگروه واگذاری در استان این حجم به شهرستان ها و مناطق تخصیص می یابد.

باقری تصریح کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی از طرف سازمان نهضت سوادآموزی کشور رسماً این فعالیت‌ها در استان آغاز خواهد شد.

وی به نقش رسانه‌های استان و تاثیرات مثبت عملکرد انها در کاهش بی‌سوادی اشاره و بیان کرد: رسانه ها صدای گویای مردمی هستند که فریادشان به جایی نمی رسد، و امروز جنگ نرم در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است، پس تعامل اصحاب رسانه و آموزش و پرورش می‌تواند موثر باشد، و رسانه‌ها می‌توانند در زمینه تبین فعالیت‌های سوادآموزی ما را کمک کنند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار