احتمال افزایش مجدد حقوق کارمندان
کد خبر: ۲۵۲۱۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2022 July 28    -    ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
بر اساس لایحه جدید دولت،‌ در سال ۱۴۰۱ شورای حقوق و دستمزد مجوز افزایش حقوق کارمندان را مجددا در اختیار خواهد گرفت.

لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ که به‌پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، اداری و استخدامی و بانک مرکزی در جلسه هیئت وزیران به تصویب رسیده برای انجام تشریفات قانونی با امضای رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است، به‌منظور رفع اشکالات برخی احکام قانون بودجه ۱۴۰۱، در زمینه کنترل قیمت کالاها و افزایش عادلانه حقوق و دستمزد و برقراری معافیت مالیاتی نسبت به سود متعلق به حساب های بانکی و نظارت بر تسهیلات غیرجاری، لایحه زیر ارائه می‌شود.

 
 

در این لایحه که ۴ ماده دارد، اصلاحاتی در قانون بودجه سال جاری اعمال خواهد شد، بر این اساس اصلاحیه برای تبصره ۱۲ که مرتبط با مباحث حقوق و دستمزد کارکنان است، در نظر گرفته شده است. به این ترتیب  شورای حقوق و دستمزد، که پیش از این و برمبنای قانون بودجه ۱۴۰۱ امکان افزایش حقوقها را نداشت، در صورت تصویب لایحه دولت در مجلس مجدداً مجوز افزایش حقوقها را دریافت می‌کند.

به این ترتیب در صورت تصویب و تایید این لایحه در شورای نگهبان، عملا امکان افزایش حقوق برخی کارکنان در تعدادی از دستگاه های اجرایی مهیا خواهد شد.

گفتنی است، در سال جاری افزایش ۱۰ درصدی حقوق ها برای غیر حداقل بگیران در دستگاههای اجرایی اعمال شده است.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
9
لطفا جوک نگید و جو ایجاد نفرمائید که همان مزخرف افزایش حقوق 58 درصدی آنچنان قشر مستضعف و حداکثری جامعه رو آتش زده که تا سالها امکان جبران این افاضات غیر علمی و غیر کارشناسی 3 ماه قبل عید تان را نمی توانیم انجام دهیم و اجاره و گرانی محصولات غذایی و غیر غذایی و بهداشتی و تحصیلی و.....؟؟؟؟؟اصلا من نمی فهمم دولت یارانه رو از 4 تا چیز؟؟؟؟برداشت و چطور همه چیز انفجاری باید بالا برود؟؟؟؟؟لطفا جوک افزایش مجدد و توهم آن را برای افزایش قیمت ها مطرح نفرمائید
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
4
برخی کارکنان ؟ این یعنی تبعیض میان کارمندان نور چشمی ها را میگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
13
تورم 53 درصد
افزایش حقوق 10 درصد
فعالیت گشت ارشاد بمنظور پرت کردن حواس مردم از دو مورد فوق
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
2
کارمندان رسمی با این افزایش حقوق 10 درصدی و از طرفی تورم 400 تا 500 درصدی بیچاره و فقیر تر از قبل شدند دولت باید مثل تامین اجتماعی حداقل 50 درصد دیگر به حقوق کارمندان اضافه کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار