چرا درختان زود پاییزی می‌شوند؟
کد خبر: ۲۵۴۹۴۴
تاریخ انتشار: 2022 August 29    -    ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
از صدای خش‌خش برگ‌ها در زیر پاهای‌تان گرفته تا تغییر رنگ برگ‌ها به زرد و سرخ، ممکن است باعث شده باشد فکر کنید امسال پاییز زودهنگام از راه رسیده است. اما کارشناسان می‌گویند که این تغییرات در فصل تابستان عادی نیست. درواقع ما با «پاییز جعلی» طرفیم. آن‌ها هشدار می‌دهند که موج گرما و خشکسالی درختان را وادار کرده که وارد وضعیتِ بقا شوند....

چرا درختان زود پاییزی می‌شوند؟

چرا درختان زود پاییزی می‌شوند؟«تابناک با تو» - «برگ‌های قهوه‌ای‌رنگ و ریزش زودهنگام برگ‌ها هر دو نشانه‌هایی هستند از اینکه درختان تحتِ فشارند و می‌خواهند "زود تعطیل کنند".»

از صدای خش‌خش برگ‌ها در زیر پاهای‌تان گرفته تا تغییر رنگ برگ‌ها به زرد و سرخ، ممکن است باعث شده باشد فکر کنید امسال پاییز زودهنگام از راه رسیده است.


اما کارشناسان می‌گویند که این تغییرات در فصل تابستان عادی نیست. درواقع ما با «پاییز جعلی» طرفیم. آن‌ها هشدار می‌دهند که موج گرما و خشکسالی درختان را وادار کرده که وارد وضعیتِ بقا شوند و برگ‌های‌شان بریزد یا بر اثر فشار رنگ برگ‌های‌شان تغییر کند.


بعضی از درختان نیز ممکن است به‌طور کل از بین بروند.


لی هانت، مشاور ارشد باغبانی در انجمن سلطنتی باغبانی در انگلستان، می‌گوید: «برگ‌های قهوه‌ای‌رنگ و ریزش زودهنگام برگ‌ها هر دو نشانه‌هایی هستند از اینکه درختان تحتِ فشارند و می‌خواهند "زود تعطیل کنند".»


او می‌گوید: «ما با منظره‌هایی مواجه‌ایم که باید در پاییز انتظارشان را داشت، اما روز‌ها هنوز بلند هستند که یعنی فرایند‌های طبیعی پاییزی نباید در این روز‌ها رخ دهند.»


«گیاهان به لحاظِ فیزیولوژیکی به شرایطِ پاییز پاسخ نمی‌دهند؛ برای همین است که ما از این فصل به عنوانِ پاییزِ جعلی یاد می‌کنیم.»


او می‌گوید در طول عمر ۴۵ ساله‌اش نخستین‌باری است که شاهد چنین خسارتِ عظیمی به درختان در انگلستان است. دراین‌بین، درختانِ تنومند می‌توانند به کمکِ شبکه گسترده ریشه‌های‌شان در مقابل خشکسالی دوام بیاورند، اما درختان جوان، مانند آن‌هایی که در خاک‌های ضعیف و در لبه جاده کاشته شده‌اند نمی‌توانند دوام بیاورند و می‌میرند.

بهار دوم

او توضیح می‌دهد اگر باران به اندازه کافی ببارد، درختانی که فقط تعداد اندکی از برگ‌های‌شان را از دست داده‌اند یا فقط تعداد کمی از برگ‌های‌شان به زردی گراییده است، دوباره احیا می‌شوند.


اما اگر درختان نتوانند آب را از طریق منافذِ برگ‌های‌شان جذب کنند به معنای واقعی کلمه خشک می‌شوند و میمیرند. تحت بعضی شرایط درختان ممکن است با تولید دانه‌های بیش‌تر واکنش نشان دهند تا بتوانند دوباره تولیدمثل کنند و بقای‌شان را حفظ کنند. اگر در این شرایط باران به قدر کافی ببارد، شاهدِ یک بهارِ مجدد خواهیم بود که درختان دوباره سبز می‌شوند و رشد می‌کنند.

منبع: فرادید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار