با خوردن این خوراکیها آنفلوانزا را درمان کنید!
کد خبر: ۲۶۱۱۸۲
تاریخ انتشار: 2022 November 01    -    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
bato-adv
bato-adv
در این مطلب به معرفی خوراکی های مناسب برای درمان آنفلوانزا پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

خوردن برخی خوراکی‌ها آنقدر مفید است که می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، مانع ابتلای شما به ویروس آنفلوانزا شود. همانطور که گفتیم این بیماری بیشتر در افرادی دیده می‌شود که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. پس می‌توانید تنها با خوردن برخی مواد مغذی و ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمینی بدن خودتان کمک کنید. در ادامه به معرفی مواد غذایی می‌پردازیم که در درمان سریع‌تر بیماری عفونی آنفلوانزا معجزه می‌کنند.

 

با خوردن این خوراکیها آنفلوانزا را درمان کنید!

لبنیات

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که ۷۰ درصد سیستم ایمنی بدن ما به سلامت روده‌هایمان بستگی دارد. تمام غذاهایی که می‌خوریم، همگی برروی سلامت روده ما اثرگذار هستند. از بهترین باکتری‌هایی که می‌تواند سیستم ایمین بدن و روده‌های ما را تقویت کند، پروبیوتیک‌ها هستند. منبع اصلی این پروبیوتیک‌ها لبیات و میوه‌ها است. ماست یکی از اصلی‌ترین مواد خوراکی است که سرشار این باکتری مفید است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون از منابع اصلی امگا ۳ است. امگا ۳ به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب‌ها کمک بسیاری می‌کند. این ماده می‌تواند در درمان یا پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا موثر باشد چراکه در دوران بیماری بدن ما التهاب‌های زیادی از درون دارد.

پرتقال

پرتقال از منابع اصلی ویتامین C است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. از همین رو از پرتغال و سایر مرکبات در این فصل نباید غافل شد.

گردو

مغز گردو سرشار از ویتامین B6، E، مس و امگا۳ است. آنتی اکسیدان‌های موجود در گردو می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و خطر ابتلا به آنفلوانزا کمتر شود.

انار

انار حتی بیشتر از چای سبز در خاصیت آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان‌ها باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌هایی مثل آنفلوانزا می‌شوند.

فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز هم از دیگر منابع آنتی اکسیدان است. یک فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط می‌تواند دوبرابر نیاز شما به ویتامین سی را در روز برآورده کند. ویتامین سی می‌تواند به تقویت گلبول‌های سفید خون و درنتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

سیر

سیر خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد. این ماده مقوی می‌تواند به بهبود عفونت موجود در بدن شما و کم‌شدن التهاب‌ها کمک کند. اگر مزه سیر برایتان خوشایند نیست، آن را با سایر غذاها میل کنید.

عسل

عسل هم خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که در بهبود و تقویت دستگاه ایمنی بدن شما اثرگذار است. همچنین خوردن عسل به نرم شدن گلوی شما و کاهش سرفه‌هایتان در دوران ابتلا کمک خواهد کرد.

روغن زیتون

روغن زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد. برخی تحقیقات هم ثابت کرده که خاصیت ضدمیکروبی هم دارد. بااینحال خوردن این روغن با غذا، سالاد و … می‌تواند به کاهش علائم آنفلوانزا شما کمک کند.

سلام نو

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv