یک میلیارد جوان در معرض خطر جدی!
کد خبر: ۲۶۲۷۶۸
تاریخ انتشار: 2022 November 17    -    ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد ۲۴ درصد از افراد ۱۲ تا ۳۴ساله در سطح جهان در «سطح ناامن» به دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های تلفن همراه هوشمندشان گوش می‌دهند و از مکان‌های پر سر و صدا بازدید می‌کنند.

نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد ۲۴ درصد از افراد ۱۲ تا ۳۴ساله در سطح جهان در «سطح ناامن» به دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های تلفن همراه هوشمندشان گوش می‌دهند و از مکان‌های پر سر و صدا بازدید می‌کنند.

 

این مطالعه نشان می‌دهد که بیش از ۱ میلیارد نوجوان و جوان ممکن است به دلیل استفاده از هدفون و حضور در سالن‌ها و مکان‌های با صدای بلند موسیقی در معرض خطر کاهش شنوایی قرار دارند. یک تیم بین المللی از پژوهشگران تخمین می‌زند که ۲۴ درصد از افراد ۱۲ تا ۳۴ساله در «سطح ناامن» از طریق دستگاه‌های شنوایی شخصی به موسیقی گوش می‌دهند. نتایج این یافته‌ها در مجله BMJ Global Health منتشر شد.

پژوهشگران این بررسی از دولت‌ها خواسته‌اند تا «فورا» سیاست‌های گوش دادن ایمن را اجرا کنند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می‌زند که در حال حاضر بیش از ۴۳۰ میلیون نفر در تمام سنین در سراسر جهان کم شنوایی ناتوان کننده دارند. جوانان به دلیل استفاده از دستگاه‌های شنود شخصی (PLD) مانند گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، هدفون‌ها و بازدید از مکان‌های با صدای بلند موسیقی به دلیل اجرای ضعیف مقررات مرتبط با آسیب‌پذیری قرار دارند.

پژوهشگران می‌گویند گوش دادن مکرر و حتی با فاصله زمانی و گسسته ناایمن ممکن است باعث آسیب فیزیولوژیکی به سیستم شنوایی شود که به صورت وزوز گذرا یا دائمی و یا تغییر در شنوایی می‌انجامد.

آسیب ناشی از گوش دادن ناایمن می‌تواند در طول زندگی تشدید شود و قرار گرفتن در معرض صدای بلند در اوایل زندگی ممکن است افراد را در برابر کم شنوایی مرتبط با افزایش سن آسیب پذیرتر سازد.

این بررسی تحت هدایت دانشگاه کارولینای جنوبی در ایالات متحده صورت گرفت. در این ارزیابی نتایج مطالعات قبلی در مورد دستگاه‌های گوش دادن شخصی و مکان‌های موسیقی با صدای بلند که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ میلادی انجام شده بود مورد بررسی قرار گرفت. سی و سه مطالعه با بیش از ۱۹۰۰۰ نفر شرکت کننده در این ارزیابی گنجانده شدند. نویسندگان تخمین زدند که ۲۳ درصد از بزرگسالان مورد مطالعه و ۲۷ درصد از «کودکان» در معرض سر و صدای بیش از حد ناشی از دستگاه‌های شنود شخصی قرار داشتند.

آنان هم چنین پیش بینی کردند که ۴۸ درصد از افراد ۱۲ تا ۳۴ساله در سراسر جهان در معرض سر و صدای زیاد در مکان‌های صدای بلند موسیقی مانند کلوب‌ها یا بار‌ها قرار دارند، اما هشدار دادند که در برآورد نهایی میزان «محدودی از قطعیت» وجود دارد. براساس این ارقام پژوهشگران تخمین می‌زنند که تعداد جهانی نوجوانان و جوانانی که به طور بالقوه در معرض خطر کم شنوایی هستند از ۰.۶۷ میلیارد تا ۱.۳۵ میلیارد متغیر می‌باشد.

نویسندگان مقاله مرتبط با این پژوهش اذعان کردند یافته‌ها «عوامل جمعیت شناختی» یا «تغییر در سیاست‌های گوش دادن ایمن در برخی کشورها» را در نظر نمی‌گیرند، اما به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن در معرض موسیقی با صدای بلند در مکان‌ها و از طریق دستگاه‌های شنیداری شخصی می‌تواند به معنای در بر گرفتن حدود یک میلیارد نوجوان و جوان باشد.

پژوهشگران نتیجه گرفتند: «شیوه‌های گوش دادن ناایمن در سراسر جهان بسیار رایج است و ممکن است بیش از ۱ میلیارد جوان را در معرض خطر کم شنوایی قرار دهد». این یافته‌ها نیاز مبرم به اجرای سیاست‌های متمرکز بر عادات گوش دادن ایمن را در سراسر جهان به منظور ترویج پیشگیری از کاهش شنوایی نشان می‌دهد.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار