طرز تهیه کوفته کشک؛ یک غذای خوشمزه و مقوی
کد خبر: ۲۶۶۹۷۸
تاریخ انتشار: 2023 January 02    -    ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کوفته کشک با سایر کوفته‌هایی که تهیه می‌شود، دستور متفاوتی دارد و برای پخت این نوع کوفته به جای سس معمولی که کوفته را در آن می‌پزند، از سسی استفاده می‌شود که کشک از ترکیبات اصلی آن است و به همین دلیل می‌توان گفت که این غذا بسیار مقوی‌تر از کوفته معمولی است؛ زیرا داخل کشک پخته می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد.

«تابناک با تو» - کوفته کشک با سایر کوفته‌هایی که تهیه می‌شود، دستور متفاوتی دارد و برای پخت این نوع کوفته به جای سس معمولی که کوفته را در آن می‌پزند، از سسی استفاده می‌شود که کشک از ترکیبات اصلی آن است و به همین دلیل می‌توان گفت که این غذا بسیار مقوی‌تر از کوفته معمولی است؛ زیرا داخل کشک پخته می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. مهم‌ترین ویژگی تهیه هر نوع کوفته داشتن مهارت لازم برای وا نرفتن کوفته در حین پخت است.

طرز تهیه کوفته کشک؛ یک غذای خوشمزه و مقوی

مواد لازم برای تهیه کوفته کشک

گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم
برنج آبکش شده: ۱ لیوان
سبزی کوفته: (شامل مرزه، ترخون و تره): ۱ پیمانه
پیاز: ۱ عدد
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
پیاز داغ: نصف لیوان

مواد لازم برای تهیه سس کوفته

پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
روغن: ۲ قاشق غذاخوری
برنج آبکش شده: ۲ قاشق غذاخوری
کشک: ۲۵۰ گرم
گردو: ۵ عدد
آب جوش: ۳ لیوان
نعناع خشک: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه کوفته کشک

کوفته کشک

ابتدا گوشت چرخ کرده را همراه پیاز، برنج آبکش شده و سبزی معطر داخل دستگاه غذاساز بریزید و به مدت سی ثانیه بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند؛ سپس ادویه‌ها و زعفران را به آن اضافه کنید و با دست مایه کوفته را به چند دقیقه ورز بدهید تا حالت چسبندگی پیدا کند. در مرحله بعد از مایه کوفته آماده به اندازه یک نارنگی بزرگ بردارید و با کمک دست مواد را به صورت کوفته گرد کنید. کوفته‌های آماده را داخل یک سینی بچینید و روی آن را با سلفون بپوشانید. سینی کوفته را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند.

طرز تهیه سس کوفته

پیاز را خرد کنید و همراه با مقداری روغن داخل قابلمه یا یک ماهی تابه گود دیواره دار بریزید. اجازه بدهید پیاز کمی نرم و طلایی شود؛ سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه روی آن بپاشید. سی ثانیه بعد نعناع خشک را د اخل سیر و پیاز بریزید. سی ثانیه دیگر نیز نعناع را داخل روغن تفت بدهید و بعد کشک را اضافه کنید و هم بزنید تا کشک داخل روغن باز شود. در این مرحله آب جوش را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کشک داخل آب حل شود و بعد برنج آبکش و گردوی خرد شده را بریزید. اجازه بدهید سس به جوش بیاید؛ سپس کوفته آماده را داخل سس بچینید و درب قابلمه را بگذارید. حرارت اجاق گاز را کم کنید تا کوفته‌ها کم کم با سس بپزند. بعد از یک ساعت با احتیاط کوفته را بچرخانید تا همه جای آن خوب پخته شود. وقتی کوفته کاملا پخت و سس کشک به غلظت رسید، کوفته را داخل ظرف مخصوص سرو بچینید و روی آن را با پیازداغ تزین کنید؛ سپس سس را دور و بر ظرف بریزید و نوش جان کنید.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار