کشف اتفاقی ۷هزار جزیره در ژاپن!
کد خبر: ۲۷۲۹۸۷
تاریخ انتشار: 2023 March 04    -    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
سازمان اطلاعات جغرافیایی ژاپن از کشف ۷ هزار جزیره جدید در این کشور با استفاده از نوعی تکنیک پیشرفته در نقشه‌برداری خبر داد.
سازمان اطلاعات جغرافیایی ژاپن از کشف ۷ هزار جزیره جدید در این کشور با استفاده از نوعی تکنیک پیشرفته در نقشه‌برداری خبر داد.
 
به‌لطف فناوری پیشرفته نقشه‌برداری پیمایشی، ژاپنی ها از کشف ۷ هزار جزیره جدید در کشور خود خبر دادند. به‌نقل از سازمان اطلاعات جغرافیایی ژاپن (GSI)، با احتساب این تعداد، آمار جزیره های ژاپن به ۱۴۱۲۵ رسید. پیش‌تر در شمارش قبلی که طی سال ۱۹۸۷ انجام شد، تعداد ۶۸۵۲ جزیره در این کشور ثبت شده بود. به‌دلیل فناوری محدود در آن زمان، خوشه‌های کوچک جزیره‌ها در قالب یک عنوان واحد به‌حساب می‌آمدند. علاوه بر آن، فوران‌های آتشفشانی نیز منجر به شکل‌گیری جزیره‌های جدید و افزایش خشکی در ژاپن شده است.
 
کشف اتفاقی ۷هزار جزیره در ژاپن!
 
سازمان اطلاعات جغرافیایی ژاپن، برای شمارش دقیق تعداد جزیره‌ ها از تکنیکی استفاده کرده که قطعات خشکی با مساحت بیش از ۱۰۰ متر را مشخص می‌کند. سپس آنها این یافته‌ها را با عکس‌های هوایی و یافته‌های قبلی مطابقت دادند تا از عدم احتساب زمین‌های احیا شده مصنوعی در این آمار اطمینان حاصل کنند.
 
 
 
تعداد جزیره های به‌روز شده ژاپن هم‌چنین شامل سواحل ماسه‌ای و جزیره‌های درون دریاچه‌ها و رودخانه‌ها است که در آمارهای قبلی قرار نداشتند، اما اکنون تحت کنوانسیون سازمان ملل متحدد در مورد حقوق دریاها، به رسمیت شناخته شده‌اند.
 
کشف جزیره های جدید در ژاپن، هم‌چنین از اهمیت بین‌المللی نیز برخوردار است، زیرا حقوق این کشور و سایر کشورهای مجاور را به‌دقت ترسیم می‌کند. طبق گزارش‌ها، یک قانون‌گذار ژاپنی در یک جلسه پارلمان طی سال ۲۰۲۱ خواستار بازشماری تعداد جزیره‌ها شد و اظهار داشت که محاسبه دقیق تعداد آنها یک موضوع مهم و هم‌راستا با منافع ملی است. به‌طور کلی، شمارش جدید نشان‌دهنده پیشرفته قابل توجه در حوزه نقشه‌برداری است و پیامدهای مهمی برای مرزها و مقررات دریایی منطقه خواهد داشت.
کجت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار