راهنمای چیدمان میز تحریر
کد خبر: ۲۷۴۰۸۸
تاریخ انتشار: 2023 March 17    -    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
با داشتن یک میز مرتب درس خواندن و انجام دادن تکالیف نیز لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر می‌شود؛ بنابراین چیدمان میز تحریر بر بهبود و عملکرد و افزایش سرعت یادگیری می‌تواند تاثیر بگذارد. باتوجه‌به ابعاد میز، چیدمان اتاق، جنسیت و سن فرد محصل چیدمان میز تحریر نیز متفاوت خواهد بود. در این راهنما با در نظر گرفتن این موارد به شما خواهیم گفت که میز تحریر خود را چگونه بچینید.

راهنمای چیدمان میز تحریر (بیتوته)

راهنمای چیدمان میز تحریر (بیتوته)«تابناک با تو» - با داشتن یک میز مرتب درس خواندن و انجام دادن تکالیف نیز لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر می‌شود؛ بنابراین چیدمان میز تحریر بر بهبود و عملکرد و افزایش سرعت یادگیری می‌تواند تاثیر بگذارد. باتوجه‌به ابعاد میز، چیدمان اتاق، جنسیت و سن فرد محصل چیدمان میز تحریر نیز متفاوت خواهد بود. در این راهنما با در نظر گرفتن این موارد به شما خواهیم گفت که میز تحریر خود را چگونه بچینید. اگر به‌دنبال اصول چیدمان میز تحریر هستید این مقاله برای شما نوشته شده است.

خالی کردن میز تحریر؛ با هدف پاک‌سازی و ایده برای چیدمان جدید

در اولین مرحله برای تمیز کردن و چیدمان میز تحریر باید هر وسیله‌ای که داخل و روی میز قرار دارد را جمع کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا وسایلی که دیگر به آن‌ها نیازی ندارید را کنار بگذارید. همچنین وسایل دور ریختنی را می‌توانید دور بریزید. به‌این‌ترتیب فضای بیشتری خواهید داشت و با دیدی بازتر می‌توانید برای خرید لوازم تحریر مورد‌نیاز و چیدمان جدید میز تحریر تان تصمیم‌گیری کنید.

راهنمای چیدمان میز تحریر (بیتوته)

دسته‌بندی نوشت افزار و وسایل میز تحریر برای داشتن میزی مرتب

بعد از خالی کردن میز، وقت آن است که وسایلی که درون و روی میز تحریر قرار می‌دهید را دسته‌بندی کنید. وسایلی که کاربری مشابهی دارند در یک دسته قرار بگیرند. مثلا خودکار‌ها کنار هم باشند و دفتر‌ها در جای دیگری قرار داده شوند. همچنین وسایلی که پرکاربرد هستند و به آن‌ها نیاز بیشتری دارید را در دسترس بگذارید. این کار باعث می‌شود تا برای پیدا کردن وسایل مورد‌نیازتان به زحمت نیفتید و نظم میز تحریر‌تان به هم نخورد.

برای مثال باتوجه‌به اینکه برای نوشتن تکالیف و حل مسائل همیشه از مداد استفاده می‌کنید، برای تیز کردن نوک مداد به یک تراش نیاز خواهید داشت. از آنجایی‌که تراش‌ها وسیله ریز و پرکاربردی هستند، با خرید تراش رومیزی و قرار دادن آن روی میز تحریر همیشه این ابزار پر‌استفاده در دسترستان خواهد بود.

استفاده از چراغ مطالعه یا چراغ‌های دیوارکوب برای چیدمان میز تحریر

روی میز تحریر خود به یک چراغ مطالعه نیاز خواهید داشت. برای انجام تکالیف و اینکه آسیبی به چشمانتان وارد نشود، وجود نور کافی ضروری است. با تهیه چراغ مطالعه و قرار دادن آن روی میز تحریر این مشکل به‌طورکامل حل خواهد شد؛ اما اگر میز تحریر شما ابعاد کوچکی دارد برای جلوگیری از اشغال فضا و به هم ریختگی بهتر است از چراغ‌های دیوار‌کوب برای حل این مساله استفاده کنید.

استفاده از شلف‌ها برای نظم‌دهی به وسایل

نظم و ترتیب حرف اول را در چیدمان میز تحریر می‌زند. دور و بر شما باید مرتب باشد تا ذهن آرامی برای تمرین و مطالعه داشته باشید. استفاده از شلف‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کند. اگر میز لوازم تحریر‌تان کوچک است، قرار دادن همه وسایل روی میز نتیجه‌ای جز آشفتگی ذهن و میزتان در بر ندارد. با تهیه شلف و گذاشتن آن‌ها روی میز یا بالای میز می‌توانید وسایل بزرگ و جا‌گیر یا لوازم غیر‌ضروری را به داخل شلف‌ها منتقل کنید.

خرید جامدادی برای میز تحریر را فراموش نکنید

یکی از وسایلی که تاثیر بسزایی در ایجاد نظم و زیبایی میز تحریر دارد جامدادی است. با تهیه جامدادی رومیزی می‌توان همه انواع مداد‌های سیاه، مداد قرمز، مداد رنگی، اتود، قلم خوش‌نویسی، قلم‌مو نقاشی، لاک غلط‌گیر قلمی و انواع خط کش را در یک جا جمع‌آوری و نگهداری کرد. این موضوع از به‌هم‌ریختگی و شلوغی میز تا حد چشم‌گیری جلوگیری می‌کند. همچنین به‌راحتی به وسایل مورد‌نیازتان دسترسی خواهید داشت و دیگر دلیلی ندارد که مدت‌ها به‌دنبال هر وسیله کوچکی بگردید.

قرار دادن قاب عکس روی میز تحریر؛ همراهی کسانی‌که دوستشان دارید

برخی افراد دوست دارند که عکس اعضای خانواده و عزیزان خود را روی میز تحریر بگذارند. این کار به آن‌ها یاد‌آوری می‌کند که برای کسانی که دوستشان دارند تلاش می‌کنند. برای اجرای این ایده می‌توانید از قاب عکس‌های کوچک و بزرگ در شکل‌های مختلف استفاده کنید. البته توصیه می‌کنیم که در انجام این کار زیاده‌روی نکنید. استفاده از قاب‌عکس‌ها به تعداد بالا می‌تواند باعث شلوغی میز و حواس‌پرتی شما شود.


بعد از هر بار کار میز تحریرتان را مرتب کنید

یکی از کار‌هایی که به‌عنوان اصول چیدمان میز تحریر باید به آن توجه کنید، مرتب کردن میز بعد از هر‌بار استفاده است. برای اینکه برای شروع تمرین و مطالعه درس‌ها همه چیز آماده و مهیا باشد، باید هر روز وقت بگذارید و میز تحریر‌تان را بعد از پایان کار مرتب کنید. به‌این‌ترتیب هر چیزی سر جای خودش قرار می‌گیرد و برای دفعه بعد که می‌خواهید مطالعه را از سر بگیرید، همه چیز مرتب و منظم است.

راهنمای چیدمان میز تحریر (بیتوته)


میز تحریرتان را متناسب با نیاز‌ها و سلیقه‌تان بچینید

در این مقاله به بررسی اصول و ایده‌هایی برای چیدمان میز تحریر پرداختیم. میز تحریر مهم‌ترین محل کار برای دانش‌آموزان است. این مکان هسته‌ای مرکزی برای قرار دادن لوازم تحریر و کتاب‌ها و مطالعه و تمرین روزمره دروس محسوب می‌شود؛ بنابراین همیشه باید مرتب و منظم باشد تا برای لحظاتی به‌طور دقیق و با تسلط بالا به مطالعه بپردازید.

بسیاری از وسایل دانش‌آموزی و لوازم تحریر همچون جامدادی، استیکی نوت‌ها، چراغ مطالعه، تراش رومیزی و دفترچه‌ها نقش مهمی در ایجاد نظم و افزایش کارایی دانش‌آموزان ایفا می‌کنند.

منبع: بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار