نخستین برنده جایزه اسکار مبتلا به سندروم داون
کد خبر: ۲۷۴۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 22    -    ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
مارتین نخستین فرد مبتلا به سندرم داون است که نه تنها بفتا بلکه اسکار را نیز برنده شده است و به خود بسیار افتخار می‌کند. او گفت: «مهم نیست که سندرم داون داشته باشید، تا زمانی که کاری را دوست دارید انجام می‌دهید برنده اید. من هر کاری از دستم بر می‌آید انجام می‌دهم تا دیگران من را دوست داشته باشند و به ارزش‌های من احترام بگذارند.»

اولین برنده جایزه اسکار مبتلا به سندروم داون

اولین برنده جایزه اسکار مبتلا به سندروم داوناختصاصی تابناک باتو ــ وقتی جیمز مارتین به دنیا آمد، پزشکان به والدینش گفتند که ممکن است او هرگز صحبت نکند. با این حال، او نه تنها صحبت کردن را یاد گرفت، بلکه ۳۱ سال بعد، در روز تولدش، روی بزرگترین صحنه هالیوود رفت تا اسکار خود را برای بهترین فیلم کوتاه اکشن، یعنی خداحافظی ایرلندی، دریافت کند. جیمز اولین بازیگر مبتلا به سندرم داون بود که برنده جایزه اسکار شد؛ و به عنوان تبریک تولد او، تمام حضار در مراسم اسکار آهنگ «تولدت مبارک» را برای او خواندند.

پدر جیمز مارتین، ایوان مارتین، بسیار به پسرش افتخار می‌کند و بیان داشت که او همه چیز را با ذوق و شوق انجام می‌دهد و بسیار خوشحال است که تلاش‌های او نتیجه داده است. او زندگی خود را صرف مبارزه با حرف‌های دیگران کرده است. مردم در گفتن این جمله بسیار خوب هستند که "شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید، یا می‌توانید آن را انجام دهید"و.... اما او این کار را انجام داده است و به طور مداوم نیز مسیر خود را ادامه می‌دهد.

اولین برنده جایزه اسکار مبتلا به سندروم داون

مارتین اولین فرد مبتلا به سندرم داون است که نه تنها بفتا بلکه اسکار را نیز برنده شده است و به خود بسیار افتخار می‌کند. او گفت: «مهم نیست که سندرم داون داشته باشید، تا زمانی که کاری را دوست دارید انجام می‌دهید برنده اید. من هر کاری از دستم بر می‌آید انجام می‌دهم تا دیگران من را دوست داشته باشند و به ارزش‌های من احترام بگذارند.»

دوست دخترش نیز از او حمایت می‌کند و می‌گوید اعطای جایزه اسکار به او، لحظه‌ای جادویی بود. او گفت: «این به همه نشان می‌دهد که طرز فکر شما است که تعیین می‌کند دیگران در رابطه با شما چه فکری می‌کنند. باید همیشه دانست که افراد دارای معلولیت هم می‌توانند به همان اندازه که دیگران می‌توانند تلاش کنند، به اهداف خود دست یابند.»

همکاران و مدیر او در استارباکس به مارتین و موفقیت بازیگری او بسیار افتخار می‌کنند و برای حمایت از او، پوستر‌های زیبایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار دادند.

اولین برنده جایزه اسکار مبتلا به سندروم داون

با این حال، پدر مارتین بیان کرد که با وجود شهرت، به نظر نمی‌رسد که پسرش به این زودی شغل خود را به عنوان یک باریستا رها کند.

مارتین با شروع بازیگری و تلاش‌های فراوان در نهایت موفق شد تا نقش اصلی را در فیلم فراز و نشیب با بازی در کنار بازیگر زن سوزان لینچ به دست آورد.

مارتین پس از آن در سریال Marcella ایفای نقش کرد، اما نقش او در فیلم خداحافظی ایرلندی، که هم جایزه بفتا و هم اسکار را برای او به ارمغان آورد، پرمخاطب‌ترین نقش او تا به امروز است.

اولین برنده جایزه اسکار مبتلا به سندروم داون

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
0
2
چرا مطالب خلاف واقعیت منتشر میکنید؟ این آقا کی اسکار بردن که فقط شما خبر داری؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار