راهنمای جامع انتخاب و خرید کیف چرمی مناسب
کد خبر: ۲۸۸۹۱۶
تاریخ انتشار: 2023 August 23    -    ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
bato-adv
bato-adv
ظرافت، سلیقه و دیدگاه زیبا شناسی... این چیزی است که کیف چرمی شما درباره شما می گوید. با توجه به انتخاب گسترده کالاهای چرمی در بازار امروز، پیدا کردن کیف چرمی عالی می تواند یک چشم انداز دلهره آور باشد. با توجه به عوامل بسیار زیادی از اندازه، سبک و عملکرد گرفته تا قیمت و رنگ گزینه ها می توانند بسیار زیاد باشند. بنابراین ضروری است که قبل از خرید کیف چرمی، مشخصات مختصری را در ذهن داشته باشید تا در حد امکان خریدی منحصر به فرد و رضایت بخش را تجربه نمایید.

راهنمای جامع انتخاب و خرید کیف چرمی مناسب

راهنمای جامع انتخاب و خرید کیف چرمی مناسبتابناک باتو ــ ظرافت، سلیقه و دیدگاه زیبا شناسی...؛ این چیزی است که کیف چرمی شما درباره شما می گوید. با توجه به انتخاب گسترده کالاهای چرمی در بازار امروز، پیدا کردن کیف چرمی عالی می تواند یک چشم انداز دلهره آور باشد. با توجه به عوامل بسیار زیادی از اندازه، سبک و عملکرد گرفته تا قیمت و رنگ گزینه ها می توانند بسیار زیاد باشند. بنابراین ضروری است که قبل از خرید کیف چرمی، مشخصات مختصری را در ذهن داشته باشید تا در حد امکان خریدی منحصر به فرد و رضایت بخش را تجربه نمایید. در ادامه عناوینی به عنوان راهنمای خرید کیف چرمی ذکر شده است.

مطمئن شوید که چرم با کیفیت بالا خریداری می کنید

هنگامی که به دنبال خریداری یک کیف چرمی مناسب و با کیفیت بالا هستید، ممکن است با اصطلاحاتی نظیر بافت ریز ((full-grain، بافت درشت (top-grain) و یا جیر (suede) مواجه شوید. با این حال، آیا این کلمات واقعاً هنگام انتخاب یک کیف چرمی مهم هستند؟ به بیان ساده، بله، کلمات مهم هستند. در واقع آنها مهمترین چیزی هستند که باید هنگام نگاه کردن به کالایی که در مورد خرید آن فکر می کنید در نظر بگیرید.

راهنمای جامع انتخاب و خرید کیف چرمی مناسب

دو نوع چرم بافت ریز و درشت هستند که بهترین کیفیت را دارند. آنها کاربردی تر و مستحکم تر هستند و شما می توانید برای مدت طولانی تری از آن استفاده کنید. از سوی دیگر، چرم با کیفیت پایین ‌تر کاربرد مناسبی نخواهد داشت، زیرا دوام زیادی ندارد. بنابراین اگر قصد خرید کیف چرم دارید؛ محصولی بخرید که هر روز آسوده خاطر از آن استفاده کنید و مطمئن شوید که برای مدت طولانی آن را با خود خواهید داشت.

راهنمای جامع انتخاب و خرید کیف چرمی مناسب


توجه به جزئیات اصل مهم و کلیدی در انتخاب است

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد کیفیت تمام امکانات مانند جیب، زیپ، دوخت و قلاب است. از آنجایی که دوخت ها نقش مهمی در دوام کیف دارند، اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی و با ظرافت انجام شده باشد. اگر دوخت بد باشد، محصول دوام زیادی نخواهد داشت.

دقت به این جزئیات بسیار مهم است که باید در نظر بگیرید، از این رو نگاهی به یراق آلات، زیپ ‌ها، گیره ‌ها و هر جزئیات دیگری که ممکن است درست انجام نشده باشد؛ بیندازید. اگر این جزئیات به درستی انتخاب و انجام نشده باشند، کل کیف چرم شما از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهد بود.

آیا کیف چرم به تعمیر یا نگهداری نیاز دارد؟

به گفته کارشناسان نگهداری چرم بسیار آسان است، با این حال بسیاری از مردم فراموش می‌ کنند که واقعاً این کار را انجام دهند. لازم است گه گاهی کیف چرم را با واکس های مخصوص یا دستمال تمیز کنید. توجه داشته باشید که هرگز کیف چرمی خود را مانند لباس شستشو نکنید؛ زیرا به احتمال زیاد مواد موجود در شوینده ها به چرم آسیب وارد می کند.

در هنگام خرید به اندازه کیف توجه کنید

کیف‌ های چرمی کوچک با چند جیب ممکن است برای شما جذاب به نظر برسند، اما اگر معمولاً وسایل بزرگ ‌تری مانند کیف پول یا لپ ‌تاپ با خود حمل می‌ کنید؛ این اندازه ممکن است انتخاب مناسبی برای شما نباشد، به همین دلیل است که باید هنگام جستجوی کیف به اندازه آن فکر کنید. قبل از اینکه ظاهر آن را در نظر بگیرید، در مورد عملکرد آن فکر کنید زیرا به شما امکان می دهد کیفی خوش ظاهر داشته باشید که کاربردی است و می تواند برای همه چیزهایی که باید به همراه داشته باشید؛ مناسب باشد.

در هنگام خرید به کیف های دست ساز توجه کنید

اکنون ممکن است از خود بپرسید، کیف های چرمی دست ساز چگونه بهتر است؟ خوب، جواب بسیار ساده است. وقتی دست ساز باشد، سازنده بیشتر مراقب تمام جزئیات و دوخت ها است. این به این معنی است که شما می توانید کیفی را تهیه کنید که محکم و در عین حال زیبا و کاربردی باشد.

چرم خریداری شده به کدام کشور تعلق دارد؟

به خاطر داشته باشید که کشور مبدأ نیز مهم است. به عنوان مثال، ایتالیا به خاطر کیف های چرم با کیفیت شناخته شده است، با این حال فقط به این دلیل که روی بر چسب نوشته شده است "ساخت ایتالیا" به این معنی نیست که محصول خوبی است! شرکت های بزرگ می دانند که بسیاری از مردم کیف های تولید شده از ارزان ترین مواد را خریداری می کنند.

بنابراین، حتی اگر برچسب نشان دهد که در کشوری ساخته شده است که به دلیل محصولات چرمی خود شناخته شده است، همچنان باید خصوصیات کیف چرمی مناسب را در نظر داشته باشید، بیشتر به این دلیل که می توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین کیفیت را نسبت به قیمت دریافت خواهید کرد. به تازگی در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک محصولات چرم جوهر که یک برند کانادایی-ایرانی است؛ عرضه شده. محصولات از تنوع رنگی بسیار برخوردارند؛ همچنین با دوخت بسیار ظریف و برش های دقیق و حساس تولید شده اند. ما به شما خریداری این محصولات با کیفیت را توصیه می کنیم.

در هنگام خرید به طراحی کیف چرمی نیز توجه کنید

اگر برخی از نکات ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید مانند دوام و اندازه کیف، اکنون وقت آن است که سبک خاصی را برای خود انتخاب نمایید. ساده ترین راه برای انجام این کار آن است که در فروشگاه های آنلاین مختلف جستجو کنید و محصولات را با یکدیگر مقایسه نمایید. در مرحله بعد با در نظر گرفتن تمام نکات، می توانید انتخاب های خود را محدودتر کرده تا در نهایت کیف چرم مطابق با نیاز خود را خریداری نمایید.

توجه به بودجه مورد نظر برای خریداری یک کیف چرمی مناسب

آخرین نکته در این لیست به میزان بودجه برمیگردد. کیف های چرمی، دست ساز و اصیل قیمت ارزانی ندارند، به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که بودجه تعیین شده مناسب خرید این محصول است یا خیر. همچنین مشخص نمودن بودجه به مدیریت هزینه های شما نیز کمک خواهد کرد.

همانطور که پیشتر اشاره شد طیف گسترده ای از عوامل وجود دارد که باید قبل از انتخاب یک کیف چرمی خاص در نظر بگیرید. و با انجام این کار، نه تنها مطمئن می شوید که کل فرآیند انتخاب درست بوده است، بلکه مطمئن خواهید شد که کیف چرم مورد نظر متناسب با نیازها و همچنین سبک شماست.


نکاتی که پیش از خرید کیف چرم باید به آن توجه داشته باشید

در این قسمت به بررسی خصوصیات کیف چرمی مناسب می پردازیم تا شما را در انتخاب و خرید محصولی با کیفیت یاری دهی.


بوی چرم

چرم به دلیل دباغی، روغن، چربی و ترکیبات نیترو بوی خاصی می دهد. بو بسته به منشاء و نوع چرم، مواد شیمیایی رنگ، عناصر چرب کننده مجدد، نگهدارنده ها و تانن های استفاده شده متفاوت است. برخی از کیف ‌ها، کاپشن‌ ها و کمربند های چرمی جدید بوی نامطبوعی دارند که دلیل آن روغن ماهی ضعیف یا سایر عناصر بدبو است که در فرآیند تولید استفاده شده است. به یاد داشته باشید، محصولات چرمی نیز ممکن است به دلیل نگهداری نامناسب، بوی نامطبوع ایجاد کنند.


نوع چرم

اگر بخواهیم در مورد بهترین نوع چرم صحبت کنیم، آن را میتوان به پنج دسته تقسیم بندی کرد.

۱- چرم بوفالو (Buffalo Leather Bags): در طبیعت بهترین و با کیفیت ترین نوع چرم است. چرم بوفالو بافت مشخص تری نسبت به هر چرم دیگر دارد. این در طیف وسیعی از رنگ ها و با رنگ های غنی و عمیق مشخص می شود که ظاهری چشمگیر به آن می بخشد. چرم گاومیش دارای لایه اپیدرمی است که تا سه برابر ضخیم ‌تر از پوست گاو است که به معنای استحکام و دوام بسیار است. پوست بوفالو بر خلاف پوست گاو در طول فرآیند دباغی کشیده نمی شود و بنابراین ضخیم تر و در برابر پارگی مقاوم تر است.

راهنمای جامع انتخاب و خرید کیف چرمی مناسب

۲- چرم شتر (Camel Leather Bags): پوست شتر یک پوست چرمی شناخته شده نیست، اما بسیار قوی تر از پوست بوفالو است، در مقایسه با پوست بوفالو حدود ۱۰ برابر دارای رشته است. این باعث می شود که پوست شتر قوی، بادوام، بسیار مقاوم در برابر ضربه و در واقع مقاوم در برابر خراش باشد. سازندگان بر این باورند که پوست شتر نازک ‌تر از پوست موجودات دیگر است.

راهنمای جامع انتخاب و خرید کیف چرمی مناسب

۳- چرم بز (Goat Leather Bags): پوست بز نوعی چرم است که از پوست بزهای قربانی تهیه می شود. این چرم قوی، بادوام، انعطاف پذیر است و با حفظ و مراقبت مناسب می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. چرم بز اغلب در لوازم جانبی خاص و کالاهای چرمی کوچک استفاده می شود و این به دلیل اندازه کوچک تر حیوان در مقایسه با چرم های بزرگتر تولید شده از گاو است. چرم پوست بز به دلیل بافت نرم و انعطاف پذیری که دارد مورد علاقه است. برخلاف اجناس ساخته شده از پوست حیوانات دیگر مانند پوست گاو، آنهایی که از پوست بز ساخته شده اند سخت نیستند. به دلیل فرآیند دباغی گیاهی که در ساخت چرم بزغاله استفاده می شود، در برابر آب مقاوم است. این به میزان قابل توجهی به سازگاری و تداوم چرم کمک می کند.

راهنمای جامع انتخاب و خرید کیف چرمی مناسب

۴- چرم گاوی (Cowhide Leather Bags): پوست گاو اولین بار توسط جوامع باستانی استفاده شد. آنها گاوهای خود را پرورش دادند و اهلی کردند و به تدریج متوجه شدند که پوست حیوان، که به طور رسمی یک محصول زائد بود، می تواند به عنوان چرم استفاده شود. چرم گاوی رایج ‌ترین نوع چرم است زیرا می‌ توان آن را در رنگ ‌های مختلف رنگ‌ آمیزی کرد.

راهنمای جامع انتخاب و خرید کیف چرمی مناسب

۵- چرم گوسفند (Sheep Leather Bags): چرم گوسفند که به آن پوست بره نیز می‌ گویند، در حالت طبیعی خود به طور کلی نازک تر از چرم گاوی است. چرم پوست گوسفند دارای بافت کشسان، انعطاف پذیر و نرم تر است. همچنین به همین دلیل است که چرم پوست گوسفند یک انتخاب محبوب برای تولید کیف های متنوع است.

راهنمای جامع انتخاب و خرید کیف چرمی مناسب

کیفیت چرم مورد استفاده

تشخیص تفاوت های گسترده در کیفیت پوست که از گونه ای به گونه دیگر وجود دارد آسان است. چرم همیشه از نظر کیفیت برابر نیست. جنسیت، سن، تغذیه و مراقبت های عمومی همگی بر روی پوست حیوان تأثیر می گذارند. همچنین ممکن است در پوست یک حیوان تفاوت هایی وجود داشته باشد.


روش دباغی چرم

چرم هایی که برای ساخت کیف تولید می شوند، به دو صورت دباغی می شوند.

- دباغی کروم ( (Chrome Tanning

- دباغی گیاهی (Vegetable Tanning)

همچنین توجه داشته باشید که نوع دباغی بر قیمت چرم تأثیرگذار است.

راهنمای جامع انتخاب و خرید کیف چرمی مناسب

در فرآیند آماده سازی چرم دباغی شده با کروم از کروم و سایر مواد شیمیایی مضر استفاده می شود و سریعتر انجام می شود؛ به همین دلیل است که محصولات تولید شده با این نوع چرم همیشه ارزانتر هستند. چرم دباغی شده با کروم حدود ۹۰ درصد از بازار چرم را به خود اختصاص داده است.

در مقابل چرم تولید شده از دباغی گیاهی داریم. برخلاف چرم دباغی شده کرومی، به روشی سازگار با محیط زیست تولید شده است. اصطلاح "سبزی" به مواد طبیعی که در فرآیند تولید استفاده می شود (مانند پوست درخت) اشاره دارد. از آنجایی که کل فرآیند طولانی‌ تر است، بیشتر محصولات چرمی دباغی شده گیاهی ضخیم ‌تر و سفت ‌تر از چرم ‌های دباغی‌ شده کرومی هستند (اما در نهایت وقتی چرم شکسته می‌ شود نرم‌ تر می‌ شوند).
دوخت و دوام چرم

بهترین کیف های چرمی از بادوام ترین چرم ها به دست می آیند. دو مسئله در اینجا اهمیت فراوانی دارد:

۱- انتخاب دقیق چرم

۲- دوخت دقیق

کیف ایده آل می تواند وزن خاصی داشته باشد و بدون اینکه خدشه ای به آن وارد شود، شما وسایلتان را جا به جا می کنید. به همین دلیل بافت و تراکم چرم بسیار مهم است. چرم با بافت ریز بادوام ترین چرم مخصوص تولید کیف چرمی است. اما چرم با بافت درشت جایگزین مقرون به صرفه تری است که کار می کند. همچنین دوخت روی کیف باید صاف بوده و به سختی قابل دیدن باشد؛ بدون هیچ ردی از نخ شل شده!


اهمیت رنگ در انتخاب کیف چرم

رنگ مشکی و قهوه ای تیره برای محیط های حرفه ای مناسب هستند. این دو رنگ احساس اقتدار و قدرت را به نمایش می گذارند. قهوه‌ای تیره و روشن‌ با فضای کاری معمولی یا آرام ‌تر به خوبی هماهنگ می ‌شوند. رسمی ترین گزینه مشکی است، زیرا با همه لباس ها هماهنگ می شود. اما به خاطر داشته باشید که چرم قهوه ای تیره (شکلاتی) انتخاب عالی دیگری است. این رنگ حتی پس از یک دهه می تواند منحصربفرد و جذاب باقی بماند.


سبکی و خوش دست بودن

در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که کیف خریداری شده سبک و خوش دست باشد. چرا که بعضی از چرم ها به ذاته سنگین هستند و با گذاشتن وسیله در داخل آنها، وزن کیف بسیار سنگین و غیر قابل حمل و استفاده در طولانی مدت می شود.


سبک و استایل کیف چرم

البته سبک هر کیف یک انتخاب کاملاً شخصی است. در حالی که تعدادی از مشتریان ممکن است ترجیح می دهند کیف های کلاسیک را انتخاب کنند، بعضی افراد هم توجه خاصی به کوله پشتی های چرم یا کیف های رودوشی دارند. اگر چه چرم طیف وسیعی از سبک‌ ها را برای انتخاب ارائه می‌ دهد، اما مشتریان می ‌توانند مطمئن باشند که همه کیف‌ ها با تمرکز بر ظرافت جاودانه و پیچیدگی هایی طراحی شده‌ است.


انتخاب سایز مناسب کیف چرم

اندازه ترجیحی کیف چرمی کاملاً به استفاده افراد و ترجیح شخصی آنها بستگی دارد. بعضی کیف ها به عنوان چمدان یا ساک دستی مورد استفاده قرار می گیرند و مناسب برای کسانی است که وسایل زیادی را با خود حمل می کنند و در مقابل تعدادی از انواع کیف رودوشی و یا کوله پشتی چرم هستند که مناسب استفاده روزانه برای جا به جایی وسایل است. به منظور کمک به فرآیند انتخاب به اندازه کیف چرم و کاربرد آن توجه نمایید.


یراق آلات استفاده شده در کیف چرم

توجه کنید که در تولید کیف چرم از با کیفیت ترین مواد استفاده شده باشد. ابتدا تمام دوخت ها را بررسی کنید و ببینید که آیا به خوبی انجام شده است. همچنین به کیفیت آستر داخلی کیف نگاه کنید که این قسمت مهم ترین نکته است. همچنین توجه کنید که تسمه ها و دسته های بادوام در اتصالات کیف استفاده شده باشد.


کشور تولید کننده چرم

در بسیاری از مواقع منشاء چرم کیفیت کیف را تعیین می کند. ما کشورهایی را می شناسیم که دائماً چرم با کیفیت تولید می کنند مانند ایتالیا، انگلیس، فرانسه و ایالات متحده. تاریخ نشان می دهد که این کشورها سابقه خوبی در تولید محصولات چرمی دارند. اما در میان تمامی چرم های خارجی، در کشورمان ایران هم محصولات چرمی بسیار با کیفیت و خوش دوختی همچون محصولات چرم خانه جوهر تولید و طراحی می شود که شما میتوانید مجموعه متنوعی از کیف پول چرم، جاکارتی چرم، کیف چرم و ... این نام تجاری را در فروشگاه اینترنتی دفتردستک مشاهده و خریداری کنید.


قیمت کیف چرم

به یاد داشته باشید که قیمت همیشه شاخص دقیق کیفیت نیست. برندهایی وجود دارند که صرفاً به خاطر یک نام در حین خرید محصولاتشان، برای کیفیت کمتر هزینه بیشتری را پرداخت می نمایید!

اما این موضوع مصداق همگانی ندارد؛ در کل لازم است برای دریافت کیفیت خوب کمی بیشتر سرمایه گذاری کنید.

بنابراین به خاطر داشته باشید؛ برای صرفاً برای نام تجاری هزینه نکنید بلکه دقت نمایید یک محصول ممتاز انتخاب و خریداری کنید. همیشه به سراغ کیف‌ های چرمی با قیمت رقابتی بروید که همه شاخص‌ های کیفیت کلیدی ذکر شده در بالا را داشته باشند.
منبع: دفتردستک

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv