10 روش تشخیص ساعت مچی اورجینال از تقلبی+مراکز رسمی فروش
کد خبر: ۲۹۰۰۲۰
تاریخ انتشار: 2023 September 02    -    ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
bato-adv
bato-adv

مقدمه

به نقل از گروه بین المللی پل کالا عاملیت فروش و خدمات پس از فروش برند دیزل ، ساعت سیکو ، اورینت و....در ایران.

امروزه ساعت‌های تقلبی، بخش قابل توجهی از بازار فروش ساعت مچی را به خود اختصاص داده‌اند. این امر موجب شده است تا بسیاری از افراد، از اینکه نتوانند ساعت اصل را از تقلبی تشخیص دهند و فریب فروشندگان را بخورند، هراس دارند. گاهی اوقات شناخت ساعت مچی اورجینال  کار سختی نیست اما، در بسیاری از موارد تشخیص اصل بودن ساعت مچی نیازمند داشتن مهارت، تجربه و دانستن برخی نکات کلیدی است. به سبب اهمیت این موضوع قصد داریم تا در ادامه، 10 روش تشخیص ساعت مچی اصل از فیک را به شما آموزش دهیم، تا آگاهانه خرید کنید.

10 روش تشخیص ساعت مچی اورجینال از تقلبی+مراکز رسمی فروش

تشخیص اصل بودن ساعت مچی نیازمند داشتن مهارت، تجربه و دانستن برخی نکات کلیدی است.

نحوه تشخیص ساعت مچی اورجینال از تقلبی

آیا تشخیص ساعت مچی تقلبی از اصل برای شما نیز به یک نگرانی مهم تبدیل شده است؟ با استفاده از 10 روش کلیدی ذکر شده در زیر، قادر خواهید بود با کمی دقت و هوشیاری، ساعت اصل را از تقلبی شناسایی کنید.

 

توجه به جعبه و نوع بسته‌بندی محصول

یکی از مهمترین نشانه‌ها برای تشخیص ساعت مچی اورجینال از تقلبی، توجه به جعبه ساعت و بسته‌بندی محصول است. جعبه ساعت باید دارای کیفیت بسیار خوبی باشد باید ساختار محکمی داشته باشد و از نظر ظاهری مقاوم به نظر برسد. همچنین، کاغذهای داخل جعبه نباید از نظر چاپ کیفیت پایینی داشته باشند.

بررسی کیفیت ساخت، بهترین روش تشخیص اصل بودن ساعت مچی

در بحث تشخیص ساعت مچی تقلبی از اصل، کیفیت ساخت اولین جنبه‌ای است که به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود. ظاهر یک ساعت تقلبی، هیچ‌گاه نمی‌تواند با طراحی یک ساعت مچی اصل رقابت کند. برای تشخیص ساعت مچی اورجینال از تقلبی، نیاز است به جزئیاتی نظیر تراشیدگی ناموزون در لبه‌های صفحه و بند ساعت، کدر یا شفاف بودن شیشه‌ و حتی حکاکی‌های نادرست نام برند توجه کنید. همچنین، وضعیت سگک (اصطلاحاً چفت) و نهایتاً رنگ ساعت را بررسی کنید؛ چرا که ساعت‌های تقلبی به دلیل استفاده از مواد با کیفیت پایین، ممکن است رنگ متفاوتی داشته باشند.

توجه به وزن ساعت، یکی از نشانه های تشخیص ساعت مچی تقلبی از اصل

یک ساعت مچی اصل مردانه و زنانه بر خلاف ساعت‌های فیک، از متریال‌هایی نظیر؛ سنگ‌های قیمتی، کریستال، طلا، نقره، فلزات سنگین و آلیاژهای فلزی ساخته می‌شود. به همین دلیل همواره تفاوت چشمگیری میان وزن یک ساعت مچی اصل و یک ساعت تقلبی مشاهده می‌شود و ساعت‌های اصلی همیشه سنگین‌تر هستند. توجه به وزن ساعت، یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص اصل بودن ساعت مچی است.

بررسی صدای تیک و تاک عقربه‌ها و نحوه کارکرد آن‌ها

توجه به صدا و نحوه کارکرد عقربه‌ها، یکی از اصلی‌ترین روش‌های تشخیص ساعت مچی اورجینال از تقلبی است. یک ساعت مچی اصل، در هنگام حرکت عقربه‌هایش هیچ گونه صدایی مثل صدای تیک‌تاک یا ضربه‌زدن به شیشه ساعت تولید نمی‌کند. در نقطه مقابل ساعت‌های تقلبی و کپی فاقد این ویژگی بوده و به هنگام کارکرد صدا‌یی شبیه به تیک و تاک تولید می‌کنند، که با نزدیک کردن ساعت به گوش به راحتی قابل تشخیص است.

همچنین بررسی کنید که آیا عقربه‌ها دارای شکل و اندازه مناسبی هستند یا خیر. به درستی حرکت می‌کنند یا دارای پرش و توقف هستند. مکانیزم حرکتی ساعت‌های مچی تقلبی معمولاً با خطا همراه است و باعث می‌شود، حرکت عقربه‌ها ناپایدار و لرزان باشد.

بررسی جنس صفحه ساعت، کلیدی‌ترین روش تشخیص ساعت مچی اصل از فیک

صفحه ساعت‌های مچی اورجینال غالبا از جنس کریستال یاقوت کبود و یا کریستال معدنی ساخته شده است در حالی که ساعت‌های تقلبی دارای روکش کریستال معدنی یا شیشه هستند. بخش بالایی صفحه ساعت‌های لوکس و گران قیمت، زمانی که در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، از یک زاویه خاص رنگ بنفشی را منعکس می‌کند. این نکته را نیز می‌توانید جهت تشخیص ساعت مچی اورجینال از تقلبی بررسی کنید.

توجه به حکاکی لوگو پشت صفحه ساعت

بعضی از برندهای ساعت، نماد شرکت را در پشت قاب ندارند و به جای آن، برخی از برندها آرم و لوگوی خود را در پشت صفحه ساعت حک می‌کنند. با یک جستجوی سریع در اینترنت، می‌توانید نوع حکاکی و موقعیت دقیق قرار‌گیری آن را در بدنه ساعت پیدا کنید و آن را با ساعت مچی خود مطابقت دهید.

10 روش تشخیص ساعت مچی اورجینال از تقلبی+مراکز رسمی فروش

توجه به حکاکی لوگو پشت صفحه ساعت، یکی از روش‌های تشخیص ساعت مچی اورجینال از تقلبی است.

بررسی پنجره سایکلوپ ساعت، راهی برای تشخیص ساعت مچی تقلبی از اصل

بزرگنمایی سایکلوپ از طریق پنجره تقویم، یک نمونه دیگر از ویژگی‌هایی است که می‌توانید از آن جهت تشخیص ساعت مچی اورجینال از تقلبی استفاده کنید. یک ساعت تقلبی ممکن است، دارای پنجره‌ی سایکلوپ با زوم بیش از حد یا کمتر از حد معین باشد.

توجه به ساختار بند ساعت

بندهای ساعت‌های اصلی با توجه به دو ویژگی اصلی یعنی انعطاف‌پذیری و دوام، طراحی شده‌اند. قبل از خرید، مطمئن شوید که بند ساعت دارای انعطاف کامل و سطح صافی بر روی مچ دست شما است. علاوه بر این، روی سگک ساعت‌های اصلی معمولاً حکاکی لوگوی برند وجود دارد و این مورد یکی از نشانه‌های مشخص برای تشخیص اصل بودن ساعت مچی، محسوب می‌شود.

بررسی شماره سریال ساعت، روشی برای تشخیص اصل بودن ساعت مچی

مقایسه شماره سریالی که در سایت اعلام شده با شماره سریالی که بر روی جعبه ساعت قید شده است، مطمئن‌ترین روش تشخیص ساعت مچی اصل از فیک است. همچنین این اقدام به شما اجازه می‌دهد، شماره مدل را نیز بررسی کنید. برای انجام این مقایسه، به وب‌سایت رسمی برند مربوط به ساعت مراجعه نمایید.

بررسی گارانتی بین المللی

تمامی ساعت‌های اصلی در ایران، دارای کارت گارانتی جهانی از شرکت وارد‌کننده می‌باشند. در هنگام خرید یک ساعت مچی اصلی، حتماً اطمینان حاصل کنید که کارت گارانتی اصلی از شرکت وارد‌کننده به شما تحویل داده شده است. این گارانتی به شما این امکان را می‌دهد که در هر نقطه‌ای از جهان، در صورت مراجعه به نمایندگی‌های برند مربوطه، از خدمات گارانتی ساعت مچی خود بهره‌مند شوید.

10 روش تشخیص ساعت مچی اورجینال از تقلبی+مراکز رسمی فروش

یک ساعت تقلبی ممکن است، دارای پنجره‌ی سایکلوپ با زوم بیش از حد یا کمتر از حد معین باشد.

آشنایی با گروه بین المللی پل کالا:

گروه بین المللی پل کالا عاملیت رسمی فروش و خدمات پس از فروش ساعت های سیکو ، دیزل ، امپریوآرمانی ، ریباک، فیلا و بسیاری از برندهای سوئیسی و ژاپنی در ایران است. برای اطلاع از قیمت روز ساعت های اورجینال می توانید به وب سایت این شرکت در بستر اینترنت مراجعه نمائید.

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv